Jag var nere i garaget idag och gick igenom hojen inför inomhussäsongen.
Efter att ha gått igenom cykeln, laddat batteriet, gjort rent luftfiltret och en allmän översyn så fick jag för mig att tömma tanken på soppa för att provstarta den med aspen i tanken. Sagt och gjort. Hojen malde lite smått på startmotorn innan den som vanligt gick igång och efter några sekunder så kände jag doften av akrylat.
Därefter tvärdog hojen från 4000 rpm, skumt tänkte och och startade igen, samma sak efter ca 30 sek.
Jag hoppade på hojen och tog en provtur i garaget, hojen gick fint men tvärdog efter någon minut igen. Jag plockade av tanken och gjorde rent samt slipade till kontaktytorna till tändspolarna, satte ihop och provade igen.
Samma sak!
Jag började nu bli lite orolig att det inte skulle bli någon inomhuskörning för mig i år, sedan kom jag ihåg något som M:et hade skrivit när vi snackade om dålig kontakt av tändspolarna här för ett tag sedan. "Eller ännu hellre, klipp bort kabelskorna och löd fast kablarna.
"
Fram med lödkolven och skaltången, ett par riktigt snygga varmlödningar senare så var det provstart igen.
Jag hörde knappt att startmotorn slog till innan hojen var igång. Det är möjligt att jag inbillade mig, men gången kändes jämnare än vanligt.
Tack M:et!
Nu är det bara lite plast på fotpinnarna och ett uppsamligskärl som ska på, sedan är hon redo!