-06 är inga problem att köpa, de borde vara uppdaterade så de är precis likadana som -07.
Tvättade du hojen innan du ställde in den?
Min blev lite konstig över natten och gick inte bra, startade dock..
Efter att jag tagit isär alla kontakter och sprejat med elspray så funkade allt klockrent igen..
Kanske är så simpelt?
Japp nu får vi se hur det går.... Har kikat lite i din tråd och svänghjulet kan bli lite krångligt om jag inte får tag på en avdragare....
har idag sprutat kontakt spray på alla de kontakter ja hittade, blev väl en 8-10 st. även de under sadeln vid batteriet.
ingen som helst skillnad. och nu tror jag att ja börjat nöta för mycket på startmotorn också trots att jag varit försiktig. och som sagt rullstarta går ju inte heller. nu börjar jag bli riktigt orolig.
Det går visst rulla igång den. Bara att ha i valfri växel och sätta sig ned i samma ögonblick som du släpper kopplingen.
Vad du gör för att testa om den inte får bränsle är att spraya startgas in i luftburken. Tänder den till kan du då konstatera att det är så.
Jag köpte min hos en återförsäljare som har Duells sortiment. Duells är generalagent för Buzzetti verktyg som gör bla. avdragare till sväghjul.
Tyvärr har inte Duells listat allt som Buzzetti har i sitt sortiment, men jag lyckades få en svänghjulsavdragare hem efter beställning. Dim är M32x1,5, Buzzettis art nr 5332.
Kostade typ 330kr, 1/3del av priset av en Aprilia original!
jo jag har funderat på startgas, dock lite krångligt att behöva lyfta tanken för proceduren, och som jag läste här någons hoj hade ju fattat eld, den risken är ju inte rolig.
1. Du behöver inte lyfta tanken, spruta in i trattarna eller låt locket vara av. Alt låt tanken och locket till luftburken vara av så är det ju enkelt.
2. Fatta eld det kan den göra om du montera silmoto system och saknar fästet som ska hålla bränsleslangen på plats som skall följa med systemet.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|