Aprilia SXV

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Är det någon som har slängt av h-mätare mm för att få på en crossfront? kan man kasta av h-mätaren och hojen funkar bra ändå? Eller är det så arr den ger någon signal som någon styrenhet måste ha?

Vad mer kastar man av för att få den till full racehoj? Vet någon vilken vikt skillnad vi pratar om man batar den på allt lull lull till ren racehoj? 5kg???

Hastighetsmätaren behövs inte, den gör ingen skillnad för hojen. Sen tar man väl bort fram- och bakljus, blinkers, knappar på styret, tuta, stöd och kylfläkt och tändningslås om man vill. Lull-lullet väger inte såå mycket, det som gör mest skillnad är byta avgassystemet. Men med allt det gjort så är det nog 5 kg om inte mer. Ok, hojen är lite tyngre på pappret och när man ska lyfta den men när man kör känns den snarare lättare, har väl med bättre placering av massa och mindre gyrokrafter och sånt att göra kanske.

Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Går det att klämma på ett 160 däck på org fälgen? eller måste jag köpa två nya bakfälgar om man kommer över en aprilia?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Inga problem, det finns ju de som kör 5,5" på andra hojar också.

Klart du ska joina Apriliagänget. :)

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Som jag fattat det har aprilian bredare sving bak... Är det oerhört omständigt om man vill använda sig av sina 5" bakfälgar även på en aprilia? *nyfiken*

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Som jag fattat det har aprilian bredare sving bak... Är det oerhört omständigt om man vill använda sig av sina 5" bakfälgar även på en aprilia? *nyfiken*

Med rätt distanser är väl ingenting omöjligt. :) Man lär nog även få göra en adapter till bakdrevet för att få ut det nån cm.

Eller så säljer man fälgarna man har och köper ett par som passar, finns ju bla Alpina och Excel/Talon utöver orginalfälgarna(som finns att hitta billigt på Ebay).

Vad är det för rykrör killen använder på sin svarta SXV ?

Ledsen att behöva göra dig besviken, men det är ett Silmotor i rostfritt. :)

Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.

Är det inte bättre att bara köpa ett nytt extra sett kompletta hjul till Aprilian som från början är anpassat efter hojen.

Fungerar det ens med andra hjul , det är ju inte bara att fixa distanserna.

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Tack för svaren!:tummenupp Då var det som jag misstänkte det och förstått det. Blev lite nyfiken då "liljekvist" skrev om fälgar och undrade om jag kanske missat något.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Satt och småskissade lite, såhär skulle denna säsongs mortec-hoj kunna se ut :) Ni får gärna komma med förslag!

På framskärmen hade jag tänkt mig framifrån ett bridgestone B, och på bakskärmen skulle det vara en lista på "småsponsorerna". Under hojjen skulle det antingen stå team mortec racing eller så ett bridgestone B :)

Bifogat

• apriliatest sida kopiera.jpg
    apriliatest sida kopiera.jpg
    83.8 KB · Visningar: 378

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Förhoppningsvis nu i veckan:tummenupp :tummenupp

Ngn som kan hjälpa mig hitta ngn snygg framlampa till SXV´n

GasGas har snygga enkla , finns i svarta kolla på tex 125cc och 250cc tvåtaktsmotarderna dessutom E-godkända.
Inget sånt fult överdrivet designat crap som där sitter på nya Honda HM450.

+ en framstänka från Aprilia MX125 !

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...