En liten bild för att illustrera effektmonstret:
...superman
hehe![]()
![]()
Tog ut sötnosen för en liten sväng i byn idag. GUD VILKEN MASKIN. Går inte att jämföra med andra cyklar. Man blir bara kär.
Shit Olof har ni fortfarande snö kvar ......![]()
+17 igår torsdag samma +17-19 på fredag i Helsingborg.
De tycker jag verkligen att du ska göra.Får jag bara körkortet fort, så beställer jag en oxå![]()
Någon som bytat från 660 till aprilia sxv 550.
För o nackdelar.
effekt mm.
Har helsystem o filter på min 660, vill ju ha mer effekt i aprilian än vad jag har idag men vill behålla org avgas på den då det är så j**** snyggt på sxv.
Blir inte byte förrän till nästa vinter men de lutar åt en ny 07a då??
![]()
Hur mycket effekt har du idag då? Med helsystem och filter.
Jag bänkade min SXV 550 till 68 hk på hjulet.
Då hade jag endast bytt luftfilter.
Enligt Bike:s test i nummer 11/12 2006 mellan KTM 660, Husaberg 650 och Aprilia 550 så har:
KTM 59,84 hk på bakhjulet, och väger fulltankad 145,6 kg.
Aprilian 66,30 hk på bakhjulet, och väger fulltankad 137,0 kg.
Dock ska det tilläggas att Aprilian inte var inmappad efter avstrypningen, och tydligen inte gick helt bra enligt testpersonerna. Så förmodligen finns det ytterligare ett par kusar till att tillgå bara man mappar om den.
Men ändå 8,6 kg och 6,5 bakhjuls-hk skojar man ju inte bort hur som helst. Detta dessutom på 105 cc mindre motorvolym.
Men sen så väger 660 04an mindre än -06an som bike testar, samt har jag helsystem på min så där tjänar man något kg.(men de kan man ju sätta på aprilian också så det jämnar ju ut sig)
Men jag e sugen som fan på en sxv 550 i vilket fall.
Jag gick från 660 till SXV och det är stor skillnad på dessa två hojar.Någon som bytat från 660 till aprilia sxv 550.
För o nackdelar.
effekt mm.
Har helsystem o filter på min 660, vill ju ha mer effekt i aprilian än vad jag har idag men vill behålla org avgas på den då det är så j**** snyggt på sxv.
Blir inte byte förrän till nästa vinter men de lutar åt en ny 07a då??
![]()
Vad jag har hört så väger Silmoto:s helsystem till Aprilian endast 2 kg för hela klabbet. De är rock´n´roll på hög nivå.
Någon som monterat silmoto på sin Aprilia?
Undra vad de kan ge i effekt skillnad mot org?
Enduro modellen har standard ut blås medans supermoto har ett istället?
skillnad på effekt vrid på dessa två?
http://www.apriliasupermoto.com/index.php?f=data_spares_$_accessories&a=1
En stor del av dina frågor besvaras genom att bara läsa igenom den här tråden..
Jag har(och många andra), Silmotor låter mycket mer och mycket ballare men egentligen är det ändå rätt skönt med orginalsystemet, så tyst och ljuvligt, nästan så man kan höra fåglarna kvittra, haha. Effektskillnaden är 4-5 hästar och bra mycket i vikt, orginalburken är ett riktigt tungt as. Vill man komma lite billigare undan finns de i rostfritt nu, tror det kostar omkring 6500kr från Alice Racing.
Ingen aning om skillnad mot enduroburken men den är säkert inte avgörande, vill du absolut ha orginaltrumpeterna kvar kan du köpa den.
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |