Aprilia SXV

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nä, det går precis lika bra och maila, det gäller att veta vad man vill ha bara. För att retas med Olle kan jag sköta kontakten åt dig, jag har ändå köpt hem fyra stycken redan plus avgassystem och lite annat. :)

Även HP-moto är riktigt vettiga, just styrkronan är lite dyrare där men frakt är billigare och snabbare.

Haha din envisa jäkel :D

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Man måste alltså ringa för att beställa från dom?

Antingen är jag dum i huvet, eller också så är det dåligt med bilder på deras produkter på hemsidan, och dessutom går det inte att beställa från den.

Hur ligger det till egentligen???:va :confused:

I så fall är jag också dum i huvet. Tycker jag hittar inte så mycket på den sidan.
Bara en massa länkar till andra sidor.
Hur vet man vad man vill ha när man inte vet vad som finns?

Och det här med styrkrona va något nytt för mig. På vilket sätt är den bra och ha? Hur är den juster bar?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
I så fall är jag också dum i huvet. Tycker jag hittar inte så mycket på den sidan.
Bara en massa länkar till andra sidor.
Hur vet man vad man vill ha när man inte vet vad som finns?

Och det här med styrkrona va något nytt för mig. På vilket sätt är den bra och ha? Hur är den juster bar?

Om man läser texten på första sidan så ser man att det finns bra mycket grejer, annars om man vill se bilder så gav jag en annan länk också http://www.apriliasupermoto.com/ klicka på Accessories till vänster.

Den är bra att ha på det sättet att hojen är mycket skönare i svängarna, jag upplever det som att hojen går mer dit man vill utan att man direkt behöver styra sig dit. Styrstolpen är excentrisk så man skruvar bort den och vänder den ett halvt varv för att ändra offseten.

Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Om man läser texten på första sidan så ser man att det finns bra mycket grejer, annars om man vill se bilder så gav jag en annan länk också http://www.apriliasupermoto.com/ klicka på Accessories till vänster.

Den är bra att ha på det sättet att hojen är mycket skönare i svängarna, jag upplever det som att hojen går mer dit man vill utan att man direkt behöver styra sig dit. Styrstolpen är excentrisk så man skruvar bort den och vänder den ett halvt varv för att ändra offseten.

Okej, då förstår jag.

Tackar

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Någon som vet om Factory fälgarna passar på en SXV?

Hittade lite fälgar på af1 racing.

ducce749

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
I helgen när jag var ute och körde så tändes det en liten oljekanna i displayen på min. I och med att det var dags å byta olja+filter ändå så tänkte jag att det kanske var därför den tändes? Men efter att läst lite i boken så lät det som att det var för att det var för lågt oljetryck? Och efter att jag hade bytt olja och fyllt upp precis som det ska vara. startade och lät den gå varm körde en kort sväng så lyser fortfarande oljekannan? Någon som har nåt tips på vad det kan vara? Man blir ju lite orolig ju. Om det inte är något farligt kan man reseta det på nåt sätt?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Oljekannan är som du först misstänkte bara en uppmaning till service, intervall och så på/om när den ska tändas kan du ställa om själv.

Om jag inte minns helt fel så håller du in scroll-knappen samtidigt som du slår på tändningen, sen ska du kunna ändra lite, du kan passa på att höja varvtalet för när växlingslampan tänds också.

ducce749

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Oljekannan är som du först misstänkte bara en uppmaning till service, intervall och så på/om när den ska tändas kan du ställa om själv.

Om jag inte minns helt fel så håller du in scroll-knappen samtidigt som du slår på tändningen, sen ska du kunna ändra lite, du kan passa på att höja varvtalet för när växlingslampan tänds också.

Kanon! Tackar för det:) vart ju som sagt lite orolig att det var nåt allvarligt ju. Ska ta å testa det och även ändra växlingslampan samtidigt!

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Äntligen skulle man kunna säga!!! :)

Bifogat

• P5110019-4.JPG
    P5110019-4.JPG
    128.7 KB · Visningar: 286

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Ahh, gratulerar! :yoparty

Är det någon på mina breddgrader som är intresserad kan jag tipsa om att Jones MC & Fritid i Karlskoga precis tagit hem en 550 som demohoj. :tummenupp

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
ett par newbi-kontroll-frågor såhär första helgen :confused:

1) Det finns ingen bensinkran?
2) Går det att springa igång skrotet om batteriet är dött? (alt var har de gömt kicken...)
3) Vajern under sadeln, kan den fästas i sadeln eller nåt? Nu verkar den bara ligga och skräpa (?)
4) Den lösa plastkragen runt tanklocket, gör den nån nytta eller är det en utseendegrej?

Imorrn ska den in på service, då får de fixa problemet med motorn... :rolleyes:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
ett par newbi-kontroll-frågor såhär första helgen :confused:

1) Det finns ingen bensinkran?
2) Går det att springa igång skrotet om batteriet är dött? (alt var har de gömt kicken...)
3) Vajern under sadeln, kan den fästas i sadeln eller nåt? Nu verkar den bara ligga och skräpa (?)
4) Den lösa plastkragen runt tanklocket, gör den nån nytta eller är det en utseendegrej?

Imorrn ska den in på service, då får de fixa problemet med motorn... :rolleyes:

1. nope
2. ja
3. man använder den när man lossar tanken.
4. kragen leder bort överflödig bensin så att du inte få ner den på sadel. Men jag har tagit bort den.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...