Imorrn ska den in på service, då får de fixa problemet med motorn...
Vad har du för problem med motorn? Grattis till en fin hoj förövrigt .
/Nyfiken i en strut
Imorrn ska den in på service, då får de fixa problemet med motorn...
Vad har du för problem med motorn? Grattis till en fin hoj förövrigt .
/Nyfiken i en strut
den är strypt...
Helvete vad den går med ny mappning
den är strypt...
Jag var på mittsverigebanan och körde igår!
Ingen lek vilket tryck det är i dessa cyklar...
Me to (det var jag med det svartgula skinnstället) nu vart man sugen att byta igen,hade faktiskt lagt hoj byte på is..... Ska det bli motard hmmmm.
Roger sa att det bara var 2hk + på akra hojen mot den mappade orginal hojen, kan det stämma ? svårt att känna att det skulle vara värt 10.000 papp.
Okej, trodde inte att handlare släppte ifrån sig strypta hojar. Men sålänge det framgår tydligt så är det väl kanske inget att klaga på. Värst hade ju varit om man provkörde en avstrypt demohoj och sedan fick hem en strypt rackare .
På min hoj gjorde det stor skillnad att byta till silmoto och luftfilter (tyvärr blir man döv av insugsljudet nu men det får man leva med). Men jag tror hursomhelst att ett silmoto system är billigare, ger lika mycke effekt och dessutom ser det bättre ut!
Jag var på mittsverigebanan och körde igår!
Min SXV 450 varvade ut 50 meter innan inbromsningen ifall jag fick en bra utgång ur kurvan, 200km/h! (luftfilter från K&N, silmoto RXV-system och 15021 med hemliga inställningar )
Körde också en SXV 550 med Akra-systemet. Gud va gött det låter, dock suger det ifall man skulle köra omkull med den burken. 550n varvade ut några meter före 450n.
Ingen lek vilket tryck det är i dessa cyklar...
Medvind?
När 550 gör 178km/h vid 11500rpm med orginal drevning(16/46)!!
Då tror jag att du inte kan köra köra 20km/h fortare med 450 på samma sträcka
Varvstoppet lär ju knappast påverkas av att det är nedförsbackeVi provade både standard 550, akra 550 och min 450. 195km/h när varvstoppet bryter gjorde 550 med standarddrevning. Raksträckan ligger i nedförsbacke på mittsverigebanan.
Mätarfart?
Det är magnet på apriliorna så dom stämmer hyfsat, sen är kalkulerade toppfarten med standarddrevning 194km/h iaf på 450n, om jag inte fått fel info.
Nej det gör den inte, med lite trim går den nästan lika bra dockGår 450n bättre än 550n
Thomas Gilleson bänkade sin 450 till 194km/h på varvstoppetI bänkkörning visar det 178km/h så det lär ju stämma bättre en hastighetsmätarn! så att om du har lika drevning som 550 lär ju din göra 185km/h vid varvstopp på 12000!
Det är magnet på apriliorna så dom stämmer hyfsat, sen är kalkulerade toppfarten med standarddrevning 194km/h iaf på 450n, om jag inte fått fel info.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |