Detta med växlar känns ointressant. Bättre med vilka hastigheter den går upp lätt å smidigt. Har inte utrett ämnet i grunden än, tycker den är lite känslig på bakhjulet.
Jag får mao öva mer
Och om man inte hittat en balanspunkt och har samma hastighet som i början.I ca 70km/h på 3:an är inga problem. Då har du ca 120km/h när du sätter ner den igen (om du inte växlat då förstås).
Tycker du också att den är svår att köra på bakhjulet på grund av den snabba gas responsen. Lite nyfiken på hur den är på långa wheelies...
Ventilerna är inte varje gång utan efter 3-4 oljebyten. Det tråkiga är att man måste plocka ur motorn vid ventiljustering
Haha, det kan ju inte vara sant? Går det inte att trycka ner ett bladmått ändå? Hur lång tidd tar det att plocka ut motorn om man får fråga? Koppla bort alla sladdar och slangar och fanskap?
Tack Andre nu känns ett hoj byte motiverat igen. Älskar min gixxer tack vare att den vill upp på bakhjulet hela tiden, men jag vill busa köra mer därför har jag motard drömmar...
Ja kan man plocka upp den i 4 an när den är på väg ner så
verkar där ju vara ett jävla sug i hojen, för det kan inte jag med min Qvarna!
Kanske dax att byta
Hur är den i växlarna, går dom lätt i , jämför med min R1a där växlarna
bara klickar i, men Qvarnan får man jobba med växlarna, taskig precision
Vilken firma i närheten av Uppsala säljer Aprilia??
orkar inte bläddra igenom hela tråden men...
hur mycket skiljer mellan en 06a och en 07a?
har hört att de ska har fått andra kolvar och bättre service intervaller. stämmer det??
funderar bara om man kan motivera att köpa en 07 ist för en 06a om man behöver serva mindre
tacksam för svar
Undrar en grej om dessa hojarna, har en polare som är inne på en. Men är dom verkligen så mycket bättre att det väger upp den risken att köra en racingmaskin som har dubbelt upp av det mesta som kan pajja?.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|