Har lite funderingar kring min sxv...
Idag tänkte jag kolla om det är någon olja i min luftburk. Har kört ca. 45 mil med hojen nu.
Efter jag fått bort allt så kunde jag konstatera att det fanns kanske två CL olja längst ner i ena hörnet av luftburken. Hmm..hur får vi ut det tänkte jag. Såg då dräneringsslangen från burken. Lossade på den och oljan sipprade då ut.
Har tidigare läst i tråden att i andra änden av slangen så är det en plugg bara...och att man får lossa slangen och tömma den på olja. Nu verkar det ju inte fungera så bra då oljan inte kommer in i slangen utan blir liggande kvar i burken. Det var olja i de första 5 cm av slangen....
När jag klämde på slangen och höll den upp och ner för att få ur oljan så kom det sedan vatten efteråt
Kändes ju så där..kondens? Eller är det för jag tvättat hojen kanske 4 ggr ...
När jag gasade fullt och kollade på reglagen så går ju det ena förbi fullt öppet... kolla bilden:
luftburken
Ska det vara så? eller är det fel justerat?
Brukar eran engine lampa tändas ibland när ni varvar hojjen hårt? Min har gjort det kanske 4-5 ggr, alla ggr har det varit när jag varvat hojen till varvstopp eller i närheten av det. Efter man stängt av motorn och startat igen så lyser inte lampan längre.
Dom två senaste gångerna jag åkt har även varningslampan för oljetrycket blinkat/lyst lite. Detta har varit vid kraftiga acclerationer eller vid bakhjulskörning. Idag tex så blinkade den en hel del dom första 10 minuterna men inget senare. Detta är ju inge bra alls..ska byta olja nu...kanske är lite för lite olja i helt enkelt.
Många funderingar...hoppas ni har svaren! Ber om ursäkt om jag formulerat mig lite konstigt..as trött