Aprilia SXV

Akra-Linkan

Intendent
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC, TL1000S
Inköpt 450

Tjo!

Köpte mig en ny 07:a enduro för nån vecka sedan. Jag har kraftiga problem att starta den. Den står i kallgarage och jag måste koppla startkablar till bilbatteriet för att den ska starta. Verkar vara ganska vanligt. Blir detta bättre när strypningen är borta och eventuellt med arrowrör på?

Köpte den på Aprilia-center i haninge. Verkar vara bra killar som försöker göra allt de kan.

Kan rekommendera försäkring på Folksam 2372:-/hel helår (SMC)
Stockholm +30
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tjo!

Köpte mig en ny 07:a enduro för nån vecka sedan. Jag har kraftiga problem att starta den. Den står i kallgarage och jag måste koppla startkablar till bilbatteriet för att den ska starta. Verkar vara ganska vanligt. Blir detta bättre när strypningen är borta och eventuellt med arrowrör på?

Köpte den på Aprilia-center i haninge. Verkar vara bra killar som försöker göra allt de kan.

Kan rekommendera försäkring på Folksam 2372:-/hel helår (SMC)
Stockholm +30

Har du strypningen kvar? Ta bort den och se till att få den mappad och ordentligt injusterad så blir det nog bra mycket bättre. :)
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tjo!

Köpte mig en ny 07:a enduro för nån vecka sedan. Jag har kraftiga problem att starta den. Den står i kallgarage och jag måste koppla startkablar till bilbatteriet för att den ska starta. Verkar vara ganska vanligt. Blir detta bättre när strypningen är borta och eventuellt med arrowrör på?

Köpte den på Aprilia-center i haninge. Verkar vara bra killar som försöker göra allt de kan.

Kan rekommendera försäkring på Folksam 2372:-/hel helår (SMC)
Stockholm +30

Det är väll inte så bra att starta med bilbatteri`? Iaf vad jag läst hära.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Vi kör inte med VDB-kammarna i våra hojjar, det är också flera med VDB-cyklar som byter till standardkammarna.

Jag var i Spanien förra helgen och körde två st VDB-hojjar med liknande trimning som min cykel och min har mer botten och mellanregister och pretty much lika mycke toppeffekt.

Ramen och styrkronan på VDB-hojjarna är dock guld värd. Helvetes vilken skarp hoj :tummenupp


Vad specifikt är det som skiljer en Vdb ram från std , andra mått i styrkronan ?

Olof hur många timmar har din 450 gått nu ??
Din Honda klarade ju 40000 timmar utan problem med rätt behandling :D
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vad specifikt är det som skiljer en Vdb ram från std , andra mått i styrkronan ?

Olof hur många timmar har din 450 gått nu ??
Din Honda klarade ju 40000 timmar utan problem med rätt behandling :D

Bara ramen har en annan huvudvinkel, den är en grad skarpare, och på 08an är den lättare och styvare än standard-ramen. Resten av chassiet bidrar dock också... Styrkronan är justerbar i sex lägen, svingen är kortare, annan framgaffel och bakdämpare, bakramen är justerbar på 08orna. Andra hjul och annan frambroms också

Min 450 har gått nånstans mellan 40 och 60 timmar, har inte hållt reda på det eftersom det syns i datorn, har bara räknat till nästa service. Har en 250 tvåtakt nu som får ta all stryk, den har gått 30 timmar i vinter fastän jag tycker att jag bara kört nu och då. (jävla skitväder)
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Bara ramen har en annan huvudvinkel, den är en grad skarpare, och på 08an är den lättare och styvare än standard-ramen. Resten av chassiet bidrar dock också... Styrkronan är justerbar i sex lägen, svingen är kortare, annan framgaffel och bakdämpare, bakramen är justerbar på 08orna. Andra hjul och annan frambroms också

Min 450 har gått nånstans mellan 40 och 60 timmar, har inte hållt reda på det eftersom det syns i datorn, har bara räknat till nästa service. Har en 250 tvåtakt nu som får ta all stryk, den har gått 30 timmar i vinter fastän jag tycker att jag bara kört nu och då. (jävla skitväder)

Ok ok.

Går Vdb´n att regga för gata eller är det en ren tävlingshoj ?
Fina är dom.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ok ok.

Går Vdb´n att regga för gata eller är det en ren tävlingshoj ?
Fina är dom.

Det är en ren tävlingshoj

Men Alice Racing bygger hojjar som är snarlika VDB-hojjarna, eller rättare sagt, är vassare än VDB-hojjarna. Finns massor me prylar att pimpa en vanlig SXV med från dem :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har nu vänt på mina fästen i styrkronan (så styret kommer längre fram) och monterat styrdämpare samt gjort luftburksmodden.

Upplevde den som helt ny. Förut var den jävligt instabil när man slangade men det fanns inget kvar längre.

Luftburksmodden gjorde att jag upplevde den mer ivrig (goare ljud också)

Bara ett tips till er andra som inte pillat något!
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Har nu vänt på mina fästen i styrkronan (så styret kommer längre fram) och monterat styrdämpare samt gjort luftburksmodden.!
Vad är det för styrdämpare du monterat? Skulle vilja ha en jame.

Min hojj e typ klar nu! Väntar bara på plasten bak och över kylarna och lite grejjer från speedgear :) Vad tycks?
sxv.jpg
 
Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Vad är det för styrdämpare du monterat? Skulle vilja ha en jame.

Min hojj e typ klar nu! Väntar bara på plasten bak och över kylarna och lite grejjer från speedgear :) Vad tycks?
sxv.jpg

Klart rååaste Aprilian i vårt land!:yoparty

Hoppas pryttlarna kommer in snart så vi får se 100% färdig hoj! Finns även helsvarta gaffelskydd om du inte ska ha dekaler på den alls.
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Klart rååaste Aprilian i vårt land!:yoparty

Hoppas pryttlarna kommer in snart så vi får se 100% färdig hoj! Finns även helsvarta gaffelskydd om du inte ska ha dekaler på den alls.

Tackar =)

Jag har inte bestämt mig än. Har kollat runt lite med hittar inga roliga dekalset. Finns det bara orginal eller? Skulle vilja ha några svarta eftersom plasten kommer va i samma färg som fälgarna.
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top