Rasorblade
Ny medlem
Dessa vore ngt!!
Är sugen på en SXV550 motor när vi bygger en ny sidvagn till nästa säsong. Ingen som har någon koll på vad en lös sådan skulle kunna landa på inkl tändning o insprut?
Är det någon skillnad på RXV och SXV 550 motorerna? Hur många växlar har dom olika modellerna? Sitter det hydralkoppling på?
Är det någon hittills som har haft mekaniska problem med sina aprilia typ som kassa vevar/ventiler/insprut osv?
Uppskattar svar från er som e insatta i hojjen
Endast motorn kostar 54349:- ovasett om det är enduro eller supermoto. Spelar ingen roll om det är 450 eller 550.
kommer behöva styrenhet & komplett sprut också.
Haha det var ett saftigt pris
Haha det var ett saftigt pris
någon som har ett reg nr på en svx 550. ska börja ringa runt till lite försäkingsboloag.
Är det bara att köpa extra crossfälgar sen och smälla på eller det är inte så enkelt?
Behövs eftermarknads slipon eller orginal fungerar bra?
Endast motorn kostar 54349:- ovasett om det är enduro eller supermoto. Spelar ingen roll om det är 450 eller 550.
kommer behöva styrenhet & komplett sprut också.
var och provkörde aprilian igår och måste säga att jag vart jävligt nöjd ...synd bara att hojjen jag prova var strypt=(
Arrow har nu kommit med ett avgassystem som ser ut som silmoto.
Det ska tydligen finnas som Aprilia OEM part.
Har sökt lite utan resultat.
Någon som vet om detta är bättre än silmoto?
Låter mer/mindre?
Pris?
Jag har kört med det, det är väldigt likt silmoto. Lite mindre skarpt ljud kanske, effekten är densamma. Tyvärr spricker de längst bak och man behöver någon som kan svetsa titan för att förstärka det.
Mest prisvärt är helt klart Silmoto's stainless steel system!
Okej, där ser man.
Jag har silmoto helsystem idag.
Men tycker det låter lite väl mycket då jag bara kör gata.
Ska snart byta till en -08 och funderar på vad jag ska sätta på den.
Original låter mindre än en eldriven gräsklippare, inget kul precis.
Men RXV burken skulle tydligen låte lite mindre, kanske en sån man ska satsa på då?
Ja RXV-burken är det bästa för gatåkning. Akran är lika högljudd som silmoto SXV fast med ett dovare ljud. Det är säkert billigare att skaffa en RXV-burk än att sälja systemet och skaffa ett nytt system Då kan du använda SXV-burken när du ska åka bana
Okej, där ser man.
Jag har silmoto helsystem idag.
Men tycker det låter lite väl mycket då jag bara kör gata.
Ska snart byta till en -08 och funderar på vad jag ska sätta på den.
Original låter mindre än en eldriven gräsklippare, inget kul precis.
Men RXV burken skulle tydligen låte lite mindre, kanske en sån man ska satsa på då?
Lite bakvänt resonemang tycker jag. På gata sabbar du mest för dig själv genom att låta mkt, kommer du ut på en bana och låter för mkt kan det sabba för alla dina ban-kamrater.
Glöm inte heller att reglementet för 2008 säger 94db och det lär inte bli tillåtet med HÖGRE ljud i framtiden.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|