Någon som har koll på vad ett Silmoto's stainless steel system till aprilan kostar, är mest intresserad av rxv systemet om man beställer från alice racing?
Hm finns inte i web-shopen men jag ska som sagt dit den 20e, jag kan se om han har något liggandes där å sen skriver jag till dig på sporthoj så kanske jag kan ta me mig det hem och skicka det härifrån. Då blire billigt
Om ni öppnar pluggen under motorn så var mycket nogranna med att det sitter en liten kopp ovanför fjädern också så den inte hamnar spilloljedunken vilket skulle kunna ge ödesdigra konsekvenser.
Citerar ett gammalt inlägg i tråden..
Bytte oljan ikväll..tog bort bulten under motorn med 19mm skallen.
på bulten satt fjädern. Men ingen kopp. Sen efter hälften av oljan runnit ut så hörde jag hur nått föll ur! Ner med handen i oljan och där hittade jag denna kopp! Nu undrar jag..hur fan ska den sitta? Trär man på den på fjädern? eller sätter man fast den i något inne i motorn? den höll ju sig faktiskt kvar där inne ett tag HJÄLP!
Trä på den på fjädern och upp med allt i hålet. När du ändå har den borta ska du passa på att kolla att den är fräsch, är den repig köp en ny, kostar några kronor.
Skulle behöva lite hjälp med att koppla in nya bakljuset.
har hittad vad dem olika kablarna gör på lyset och vart jag TROR att dem ska kopplas in, men är osäker och får det inte att funka. så ni som har gjort det kanske kan berätta vart dem olika kablarna från lampan ska kopplas in?
lägger in en bild på ormboet.
mvh robert
Då var KTM en såld, o tetandet efter en RXV kan starta, har seriösa planer på en ny, men då de är svinigt dyra nya o att man inte får många kronor för dem begagnade så vill man ju gärna att de ska åtminstone fungera klockrent (iallafall inte mer strul än nåt annat märke). Om nån har en RXV 550 -08 de vill sälja, eller känner nån som ska sälja hojta gärna till, krav mycket välskött, felfri maskin till rätt pris. Annars blir det att handla nytt o göra ytterligare än riktigt usel affär ekonomiskt sett. Med tanke på att de slänger på optiondelar o avgassytem till 08 så börjar man fundera på om det kommer en ny variant till 09, sägs ju att de redan 07 arbetade på en ny motorkonstruktion som var smidigare i format o 5 kilo lättare än dagens version, men det kanske bara gäller för raceversionerna. Nån som hört några rykten?
blir fan inte klok på lyset, detta har jag köpt: http://www.geddas.se/shop/shop/item_show.php?code_no=33576
det bästa jag lyckas med är att få bakljuset att lysa men sen när man bromsar och bromsljuset ska lysa så slocknar allt istället för lyser kraftigare.
någon som är duktig på sånt här och vet varför det blir så?
kopplar till dosan enligt bilden på förra sidan.
Vart är filmen där du wheelar runt på nån gokartbana?
Det där får iaf mig att vilja skaffa motard DiWeCkt
Det där får iaf mig att vilja skaffa motard DiWeCkt
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM