Aprilia SXV

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Någon som har koll på vad ett Silmoto's stainless steel system till aprilan kostar, är mest intresserad av rxv systemet om man beställer från alice racing?:Bugar

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Någon som har koll på vad ett Silmoto's stainless steel system till aprilan kostar, är mest intresserad av rxv systemet om man beställer från alice racing?:Bugar

Hm finns inte i web-shopen men jag ska som sagt dit den 20e, jag kan se om han har något liggandes där å sen skriver jag till dig på sporthoj så kanske jag kan ta me mig det hem och skicka det härifrån. Då blire billigt ;)

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Hm finns inte i web-shopen men jag ska som sagt dit den 20e, jag kan se om han har något liggandes där å sen skriver jag till dig på sporthoj så kanske jag kan ta me mig det hem och skicka det härifrån. Då blire billigt ;)

Ja de hade ju varit kanon. ha de varit jäkligt snällt.
ha de gott:tummenupp

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Om ni öppnar pluggen under motorn så var mycket nogranna med att det sitter en liten kopp ovanför fjädern också så den inte hamnar spilloljedunken vilket skulle kunna ge ödesdigra konsekvenser.

Citerar ett gammalt inlägg i tråden..
Bytte oljan ikväll..tog bort bulten under motorn med 19mm skallen.
på bulten satt fjädern. Men ingen kopp. Sen efter hälften av oljan runnit ut så hörde jag hur nått föll ur! Ner med handen i oljan och där hittade jag denna kopp! Nu undrar jag..hur fan ska den sitta? Trär man på den på fjädern? eller sätter man fast den i något inne i motorn? den höll ju sig faktiskt kvar där inne ett tag :confused: HJÄLP!

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Citerar ett gammalt inlägg i tråden..
Bytte oljan ikväll..tog bort bulten under motorn med 19mm skallen.
på bulten satt fjädern. Men ingen kopp. Sen efter hälften av oljan runnit ut så hörde jag hur nått föll ur! Ner med handen i oljan och där hittade jag denna kopp! Nu undrar jag..hur fan ska den sitta? Trär man på den på fjädern? eller sätter man fast den i något inne i motorn? den höll ju sig faktiskt kvar där inne ett tag :confused: HJÄLP!

Trä på den på fjädern och upp med allt i hålet. När du ändå har den borta ska du passa på att kolla att den är fräsch, är den repig köp en ny, kostar några kronor.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Trä på den på fjädern och upp med allt i hålet. När du ändå har den borta ska du passa på att kolla att den är fräsch, är den repig köp en ny, kostar några kronor.

Tack marcus. Jag upptäckte det själv nyss. När jag kom ner i garaget igen med nya batterier i ficklampan torkade rent ordentligt så såg jag ju hur det var konstruerat. koppen är ju lika stor som själva hålet och fastnar typ längst in. Trodde att den skulle försvinna in i motorn om man tryckte upp den i hålet igen :rolleyes:

Åkte en liten natt tur i snö blasket nyss... tyckte växellådan kändes trögare än vanligt, fungerar det verkligen bra med Castrol R4 i lådan...man blir lite orolig..

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
Ni som kör Sxv/rxv borde ju veta, så jag slipper leta runt som en galning.
Hur är service intervallerna?
motor/växellåds olja?
ventiler?
och andra regelbundna service grejer.
har den längre service intervaller än t.ex Husa? skulle det funka att dra iväg och köra en runda på ca. 20 mil med den?

tacksam för svar :)

Last edited:

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Skulle behöva lite hjälp med att koppla in nya bakljuset.
har hittad vad dem olika kablarna gör på lyset och vart jag TROR att dem ska kopplas in, men är osäker och får det inte att funka. så ni som har gjort det kanske kan berätta vart dem olika kablarna från lampan ska kopplas in?
lägger in en bild på ormboet.

mvh robert

Bifogat

• IMGP0429prutt.jpg
    IMGP0429prutt.jpg
    204.6 KB · Visningar: 119

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Skulle behöva lite hjälp med att koppla in nya bakljuset.
har hittad vad dem olika kablarna gör på lyset och vart jag TROR att dem ska kopplas in, men är osäker och får det inte att funka. så ni som har gjort det kanske kan berätta vart dem olika kablarna från lampan ska kopplas in?
lägger in en bild på ormboet.

mvh robert

Har du original baklampan kvar?

Jag klippte av kablen på original lampan och kopplade i den i kontakten du visar på bilden.

Sen provade jag mig fram bara, letade upp vilken som va jord och höll sen till kablarna mot varandra tills jag fick rätt ljus i lampan och bromsljus.

Det värsta som kan hända är att säkringen går.

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
aprilia
Då var KTM en såld, o tetandet efter en RXV kan starta, har seriösa planer på en ny, men då de är svinigt dyra nya o att man inte får många kronor för dem begagnade så vill man ju gärna att de ska åtminstone fungera klockrent (iallafall inte mer strul än nåt annat märke). Om nån har en RXV 550 -08 de vill sälja, eller känner nån som ska sälja hojta gärna till, krav mycket välskött, felfri maskin till rätt pris. Annars blir det att handla nytt o göra ytterligare än riktigt usel affär ekonomiskt sett. Med tanke på att de slänger på optiondelar o avgassytem till 08 så börjar man fundera på om det kommer en ny variant till 09, sägs ju att de redan 07 arbetade på en ny motorkonstruktion som var smidigare i format o 5 kilo lättare än dagens version, men det kanske bara gäller för raceversionerna. Nån som hört några rykten?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Då var KTM en såld, o tetandet efter en RXV kan starta, har seriösa planer på en ny, men då de är svinigt dyra nya o att man inte får många kronor för dem begagnade så vill man ju gärna att de ska åtminstone fungera klockrent (iallafall inte mer strul än nåt annat märke). Om nån har en RXV 550 -08 de vill sälja, eller känner nån som ska sälja hojta gärna till, krav mycket välskött, felfri maskin till rätt pris. Annars blir det att handla nytt o göra ytterligare än riktigt usel affär ekonomiskt sett. Med tanke på att de slänger på optiondelar o avgassytem till 08 så börjar man fundera på om det kommer en ny variant till 09, sägs ju att de redan 07 arbetade på en ny motorkonstruktion som var smidigare i format o 5 kilo lättare än dagens version, men det kanske bara gäller för raceversionerna. Nån som hört några rykten?

Den motorn du tänker på är MXVn dvs motocrossen. Den har kick och "oljetråg" samt tänder 1 2 ..... 1 2 istället för 1 .. 2 .. 1 .. 2, dvs en bigbang-motor.

MXVn kommer nog inte vara reggad och den ska väl vara här till nästa sommar tror jag.

Aprilia kommer komma med en enduro och supermoto 125a också

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
aprilia
Ok, jag misstänkte det. Lite tråkigt att köpa en 08 om det kommer en ny cykel till 09. Får bli att köpa en ny 08 då inte beggade växer på träd.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
blir fan inte klok på lyset, detta har jag köpt: http://www.geddas.se/shop/shop/item_show.php?code_no=33576
det bästa jag lyckas med är att få bakljuset att lysa men sen när man bromsar och bromsljuset ska lysa så slocknar allt istället för lyser kraftigare.
någon som är duktig på sånt här och vet varför det blir så?
kopplar till dosan enligt bilden på förra sidan.

Jag kan kolla imorrn på mitt bakljus. Har oxå bytt till diod.

Tveksam

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
yamaha
Rxv

Är det någon som har erfarenhet av att köra enduro i tävlings tempo med rxv550 hur mycket bränsle tar dom?och håller dom,ser lite känsliga ut mycket slangar och kablar synliga:va har funderat på att köpa en har provkört och den var rolig att köra lite annorlunda effektregister:yoparty

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
http://www.youtube.com/watch?v=Mr6q8CaqsAA

Några varv med Christian Iddon på den banan vi var och tränade på för några veckor sen :) Före honom åker James Addy som är en av de bästa förarna i Storbritannien.

Snabbkollade bara men jag fick det till att dom körde på 1.01-1.02 i filmen. Jag lånade en CRF150, motocross-specificerad (till och med standardbroms fram!), under ett körpass (20 minuter). Då hade någon tatt tid, 1.03 :tummenupp

Snabb liten rackare det där :yoparty Skulle bara haft aprilians motor, bromsar och hårdare fjädring :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras