Aprilia SXV

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
http://www.youtube.com/watch?v=Mr6q8CaqsAA

Några varv med Christian Iddon på den banan vi var och tränade på för några veckor sen :) Före honom åker James Addy som är en av de bästa förarna i Storbritannien.

Snabbkollade bara men jag fick det till att dom körde på 1.01-1.02 i filmen. Jag lånade en CRF150, motocross-specificerad (till och med standardbroms fram!), under ett körpass (20 minuter). Då hade någon tatt tid, 1.03 :tummenupp

Snabb liten rackare det där :yoparty Skulle bara haft aprilians motor, bromsar och hårdare fjädring :D

Förutom att den innehöll grus, fan va rolig banan ser ut. :tummenupp

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
http://www.youtube.com/watch?v=Mr6q8CaqsAA

Några varv med Christian Iddon på den banan vi var och tränade på för några veckor sen :) Före honom åker James Addy som är en av de bästa förarna i Storbritannien.

Snabbkollade bara men jag fick det till att dom körde på 1.01-1.02 i filmen. Jag lånade en CRF150, motocross-specificerad (till och med standardbroms fram!), under ett körpass (20 minuter). Då hade någon tatt tid, 1.03 :tummenupp

Snabb liten rackare det där :yoparty Skulle bara haft aprilians motor, bromsar och hårdare fjädring :D

Ja då bör du med lätthet skörta av Ola E. o company i SM.:tummenupp

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Okey,nu vet jag varför jag blev så ifrånåkt av Husa-maffian
den 24/2 (tråd i tävlingsforumet),är det nån som har en KX80 motor liggande? :D

Olof,kan du verkligen påstå att du är bara 1-2 sec/varv efter Iddon på en crf150? :va

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Okey,nu vet jag varför jag blev så ifrånåkt av Husa-maffian
den 24/2 (tråd i tävlingsforumet),är det nån som har en KX80 motor liggande? :D

Olof,kan du verkligen påstå att du är bara 1-2 sec/varv efter Iddon på en crf150? :va

Nej nej, i filmen åker de de tiderna, det syns ganska tydligt att Iddon får hålla igen i filmen. På rejset de körde där åkte iddon på 59,5. Så 3,5-4 sek efter Iddon var jag me 150'n.

Det var nog den enda tidtagning i tort som togs. 2 sek efter var jag när det hade regnat och börjat torka upp, på en helt standard 550 me diablo supercorsa, men å andra sidan så la han ju knappast nå bomber-repor då.

Vilket som har jag mycke kvar att lära och jag är nog inte snabbare än Ola å grabbarna riktigt än, men träningen på isen i vinter har gett mycket :tummenupp

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Någon annan som har problem med att locket på luftburken släpper i sidan? Där finns ju hakar som ska haka i. Men där hakarna ska ta i så är ju ytan helt plan. De stannar ju inte kvar helt enkelt. Kanske bara å superlima lite. Är ju bara ena sidan som släpper.

\Masonit

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Honda Goldwing
Någon annan som har problem med att locket på luftburken släpper i sidan? Där finns ju hakar som ska haka i. Men där hakarna ska ta i så är ju ytan helt plan. De stannar ju inte kvar helt enkelt. Kanske bara å superlima lite. Är ju bara ena sidan som släpper.

\Masonit

Finns ju 3 skruvhål du kan använda annars.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Visst finns det skruvhål men det är så mycket enklare att dra en rem runt hela luftburken, jag är förvånad att inte fler tagit efter mig.. :confused:

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
aprilia
Då var en RXV 550 beställd av Liljeqvist, förväntningarna är höga, suget efter första grusåkat ännu större.:tummenupp

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Riktigt nice :tummenupp hoppas det blir över dina förväntningar :yoparty återkom med ett utlåtande senare :D

Last edited:

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
avgaser

Stinker ni också avgaser efter ni tagit en tur på sxv:n? Jag kan inte köra 500 meter utan att det sätter sig i kläderna...lite irriterande när man går runt och stinker..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
sådär då har den fula framstänkan bytts ut till en mindre variant!!:)

Bifogat

• CIMG1090.2.JPG
    CIMG1090.2.JPG
    121.5 KB · Visningar: 222
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Stinker ni också avgaser efter ni tagit en tur på sxv:n? Jag kan inte köra 500 meter utan att det sätter sig i kläderna...lite irriterande när man går runt och stinker..

Jo samma för mig med. Men du får berätta för alla att det är avgaser och inte svett:D

sådär då har den fula framstänkan bytts ut till en mindre variant!!:)

Ser inte mycket skillnad och det ser ut att vara ett himla glapp mellan framstänkan och lycktan nu.

Men alla som inte gillar orginal tycker nog den är snygg.

-----------------------------------

Nu har jag monterat ett silmotor helsystem och mappat om den. Låter ju som fan i alla fall:tummenupp . Men sån skillnad som jag hade hoppats på i effekt var det inte.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...