Aprilia SXV

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
aprilia
Gör inget, då kanske ja får en nybakad rackare, bättre ihopsatt än nånsin. O så hinner det torka upp lite på lokala crossbanan innan premiärturen:yoparty

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
När åker du hem?
Jag är lite sugen på ett Silmoto RXV system.
Vad kostar det?

Mvh

Jag ska kolla upp det, jag vet inte om han har kvar nogra RXV-system laengre.

Jag frogade Phil nyss och han trodde att det fanns ett RXV-system kvar men vi far se.

Jag kommer hem po Tisdag och stannar i Uppsala tills Onsdag kvaell, so det gar att plocka upp daer ifall jag far med mig na prylar hem

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Okej, kolla vad det kostar med först innan jag bestämmer mig.

Tack så länge.

Jag ska kolla upp det, jag vet inte om han har kvar nogra RXV-system laengre.

Jag frogade Phil nyss och han trodde att det fanns ett RXV-system kvar men vi far se.

Jag kommer hem po Tisdag och stannar i Uppsala tills Onsdag kvaell, so det gar att plocka upp daer ifall jag far med mig na prylar hem

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Jag aer i storbritannien nu, kommer koera po Sondag och Mondag och jag kan ta hem lite delar naer jag oker haem.

Jag kommer kolla upp det daer med RXV-systemet och ta med mig nogra luftfilter och kraschpuckar hem till sverige. Aer det nogon som aer intresserad av nogra andra produkter fron Alice Racing?

MvH
Olle

okej, kanon tack på förhand.:tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Okej det finns ett RxV-system kvar, och det ska betalas innan jag far ta med mig det hem. 425 pund ska betalas via paypal innan mondag.

Ring mig po 0706968049, boda tvo som aer intresserade, Hansson var foerst och har foertur men kan du inte betala i tid so tar andre det. Jag kommer inte at internet foerns po tisdag igen so jag kan inte kolla no epost eller pm.

So ring mig!

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Måste säga att det är väldigt snällt av dig Olle att ställa upp att fixa och ta hem grejer till folk som du inte ens känner.... Tycker det inte finns allt för många som orkar engagera sig och hjälpa andra idag bara för att vara snäll så det ska du ha :tummenupp för.

Nu behöver inte jag nåt men skulle jag behöva hjälp/tipps med nåt så vet jag vart jag skulle vända mig.

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Måste säga att det är väldigt snällt av dig Olle att ställa upp att fixa och ta hem grejer till folk som du inte ens känner.... Tycker det inte finns allt för många som orkar engagera sig och hjälpa andra idag bara för att vara snäll så det ska du ha :tummenupp för.

Nu behöver inte jag nåt men skulle jag behöva hjälp/tipps med nåt så vet jag vart jag skulle vända mig.

Det håller jag med om.

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
aprilia
Nån som vet om nån som säljer styrhöjare till rxv/sxv utan att behöva köpa den övre delen av styrkronan. Annars får ja fräsa ett par själv men skulle vilja slippa

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Hej, någon som lite snabbt kan berätta vilken map som ska läggas in i hojen om man har den orginal fast avstrypt? Efter jag hade inne min sxv till ÅF för lite små justeringar, så gick den hackigt och smällde ur avgaset efteråt...
Han hade tankat in en ny mappning i samband med detta. Och han på verkstan är väl inte super kunnig kanske så jag tänkte om han lagt in fel.
Finns det någon nummer eller dylikt som dom har att gå efter...vill gärna ha det och ge till honom isf.

Han sa att han lagt in det programet för fullflödessystem..räknas ett avstrypt orginal rör till det, eller är det när man har trimmpipa tro??

Mvh Robin

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Hej, någon som lite snabbt kan berätta vilken map som ska läggas in i hojen om man har den orginal fast avstrypt? Efter jag hade inne min sxv till ÅF för lite små justeringar, så gick den hackigt och smällde ur avgaset efteråt...
Han hade tankat in en ny mappning i samband med detta. Och han på verkstan är väl inte super kunnig kanske så jag tänkte om han lagt in fel.
Finns det någon nummer eller dylikt som dom har att gå efter...vill gärna ha det och ge till honom isf.

Han sa att han lagt in det programet för fullflödessystem..räknas ett avstrypt orginal rör till det, eller är det när man har trimmpipa tro??

Mvh Robin

15017 skall det vara för orginalsystem avstrypt, sen skall han även lägga på något på co och insprut

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
15017 skall det vara för orginalsystem avstrypt, sen skall han även lägga på något på co och insprut

Tack ska du ha.
Snackade nyss med servicekillen, han hade lagt in 15017. Sen pratade han om att det fanns massa olika mappningar för, typ USA, europa osv. Vet dock inte om 15017 fanns i olika.

Han hade ställt upp tomgången lite också, annars hitta han inget konstigt. Hämtar hojen imorgon..så vi får se om den skjuter lika mycket fortfarande.

Ska säga till om co och insrput. Har du några siffror i huvudet på vad han ska ställa in. Antar att han inte vet nått om det.

edit:
Läste detta ett par sidor tidigare i tråden... vaporizie skriver ju dock att han tror att det är 25016 som gäller...men du liljekvist vet att det är 15017 eller?

Om den smäller går den lite för snålt. Vet du vilken mapp du har?
Tror att den du mapp du borde ha är #25016 om du har originalavgassystem och har den avstrypt.
Läste om en kille där luftfilterlocket inte satt ordentligt på och då fick han mycket avgassmällar. Kan vara värt att kolla.
Sen att det är kallt ute kan också påverka.

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tack ska du ha.
Snackade nyss med servicekillen, han hade lagt in 15017. Sen pratade han om att det fanns massa olika mappningar för, typ USA, europa osv. Vet dock inte om 15017 fanns i olika.

Han hade ställt upp tomgången lite också, annars hitta han inget konstigt. Hämtar hojen imorgon..så vi får se om den skjuter lika mycket fortfarande.

Ska säga till om co och insrput. Har du några siffror i huvudet på vad han ska ställa in. Antar att han inte vet nått om det.

edit:
Läste detta ett par sidor tidigare i tråden... vaporizie skriver ju dock att han tror att det är 25016 som gäller...men du liljekvist vet att det är 15017 eller?

15017 är nog en nyare mapp

Edit: 25016 är standardmappen till RXV550

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Var och provkörde 08:an idag. Den är mer "civiliserad" och mer mognare.
Även att den hade Arrow-system så kändes den inte lika rapp som 07:an

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
aprilia
Hoppas inte du menar den är slö numera, min 08 är på ingång:huvet

Var den RXV du testade eftersom det satt arrow system på, kan ju förhoppningsvis vara att den känns slöare för att de mjukat upp registret med mappningen eller att den var rå om den ej gått så mycket.

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Var och provkörde 08:an idag. Den är mer "civiliserad" och mer mognare.
Även att den hade Arrow-system så kändes den inte lika rapp som 07:an

Vad är det jag läser? Ska jag behålla min -07?
Eller ska jag byta till en -08 som jag tänkt från början? :va

Vill inte förlora en enda hästkraft.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hoppas inte du menar den är slö numera, min 08 är på ingång:huvet
Var den RXV du testade eftersom det satt arrow system på, kan ju förhoppningsvis vara att den känns slöare för att de mjukat upp registret med mappningen eller att den var rå om den ej gått så mycket.
Vad är det jag läser? Ska jag behålla min -07?
Eller ska jag byta till en -08 som jag tänkt från början? :va
Vill inte förlora en enda hästkraft.
????
Då får testa min så ändrar du uppfattning :tungan
Nej! Det var en SXV med Arrow. Och där i ligger nog lite av problemet då inte SXV´n har ngn mapp just till Arrow. Den hojen jag provade hade silmotomapp.

Men som sagt den kändes mer civiliserad, mjukare. All kraft kom inte på en gång utan kändes mer "fördelad" över hela registret.
Ska se om jag inte kan testa Liljekvist hoj oxå som har silmoto och är rätt inställd.:) Får se om jag känner ngn skillnad.

Kan nämna att jag bytt tändstift (två elektroder) i min 07:a och det gjorde mkt jämnare gång. Detta på rekommendation av Aprilia.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kan nämna att jag bytt tändstift (två elektroder) i min 07:a och det gjorde mkt jämnare gång. Detta på rekommendation av Aprilia.

Vad är det får tändstift då? Lät intressant ifall din hoj gick mycket jämnare än innan..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024