Halloj, idag fick jag tillbaka hojen efter en lite service. Dom synkade mina spjäll som stod fel då jag köpte hojen. Sen hade han lagt in mappen igen och ställt in max och min lägena på gasen.
Nu smäller även min hoj vid motorbromsning! Rejält också. Folk blir väl vettskrämda när jag glider förbi, smäller som en påsksmällare..percis lagom till påsk nu
Tog lös luftburken och satte tillbaka den, tog en liten provtur...small en gång då..vet inte om det var en tillfällighet eller om det blev bättre. Hojen känns ryckigare när man kör sakta också..på typ 2-3 växel.
Har du fått ordning på hojen masonit?
Jag skruvade fast min luftburk och hoppades att det skulle lösa problemet men inte. Ringde och pratade med dem som jag köpt hojen av och deras egna hojar smäller oxå. Enligt dem var det inget farligt och att det bara var oförbränd soppa som smäller. Enligt dem så gick den lite för fett men vad jag läst här så går den för magert när den smäller (tycker jag iofs låter konstigt). Hoppas att det blir bättre när det blir varmare ute. Annars får man väll leva med det fastän det är störigt.
\Masonit
Jag kan säga att så som min smäller är inte normalt ialla fall!
Den var inte så innan service och jag kan aldrig tänka mig att det är meningen att det ska baktända så kraftigt som den gör nu. Är ju sjukt pinsamt samt att det smäller till så högt att man blir rädd och folk glor på en.
Att det poffar till lite eller smäller lite grann är väl inte så konstigt..det gör min bil med...
kanske kan filma, eller göra ett ljudklipp i morgon så ska ni få höra.
Hoppas att det blir bättre när det blir varmare ute. Annars får man väll leva med det fastän det är störigt.
Säg den hoj/racebil som inte brummar och smäller vid motorbroms..?
Dessutom är det mer hårdrock än störigt, ju. Samt ofarligt...
I den bakre cylinders topplock kan man ju hoppas
Ni som tävlar hur har ni gjort med uppsamlingskärl. Var har ni monterat det och vilka slangar har ni dragit dit?
Slangen ifrån luftboxen och slangen ifrån kylarvätskebehållaren under motorn?
Blev jävligt sugen på kursen på åland
Jag har en R1 som smäller lite varje gång man släpper på gasen när man har hårdkört den, då menar jag legat nära varvstopp osv.Enklast är att titta på stiften och i avgasröret om den går fett eller magert.
Såg en Aprilia som inte hade något sot alls i änden på röret, mer grått dam. Även vita stift, så denna gick på tok förmagert.
Jag har en R1 som smäller lite varje gång man släpper på gasen när man har hårdkört den, då menar jag legat nära varvstopp osv.
Har kollat stiften och de ser bra ut så då kan de bero på att den tar tjuvluft istället då?
Min hastighetsmätare går helt fel. 200 när man liggr i 40 typ. Nån som vet vad jag gjort för fel när jag montera den?
några "boffar" är normalt på sporthojen tror jag. De jag har hafft gör likadant.
råkat pilla på hjuldiametern i hastighetsmätaren?
Min hastighetsmätare går helt fel. 200 när man liggr i 40 typ. Nån som vet vad jag gjort för fel när jag montera den?
Det gjorde min också innan den dog helt. Inget skavt på sladden eller liknande utan det var givaren som var slut. Men då hoppade den runt precis hur som helst. Om den bara visar galet fast fungerar hela tiden så kanske du bara monterat den fel.
Jag aer i storbritannien nu, kommer koera po Sondag och Mondag och jag kan ta hem lite delar naer jag oker haem.
Jag kommer kolla upp det daer med RXV-systemet och ta med mig nogra luftfilter och kraschpuckar hem till sverige. Aer det nogon som aer intresserad av nogra andra produkter fron Alice Racing?
MvH
Olle
Kommit nån leverans än Liljeqvist? Ska ju bli skitväder i helgen men lite sugen är man allt.
/Ken
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |