Aprilia SXV

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tycker orginalskärmen e bra. På hemmapulade motarder så brukar framskärmen bli för kort och skicka upp en massa skit i ansiktet på en, vad jag fått erfara så gör inte aprilian det!
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
På min blir det Acerbis framskärm... samma som jag hade på 660´n:tummenupp

Naaa, passar inte, MX 125 mycket snyggare, smaken är som baken, men huvudsaken du inte sätter på en Husaberg/KTM framskärm, jag tycker det är att häda. :)

Och sen har Olle rätt, skärmen fyller en funktion, den är riktigt bra på att stoppa skit från att kastas upp. :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Naaa, passar inte, MX 125 mycket snyggare, smaken är som baken, men huvudsaken du inte sätter på en Husaberg/KTM framskärm, jag tycker det är att häda. :)

Och sen har Olle rätt, skärmen fyller en funktion, den är riktigt bra på att stoppa skit från att kastas upp. :tummenupp

hehe den passar visst. den helsvarta som finns ovan har den:tummenupp
skit..... kanske det, men min skall bara framföras på asfalt:)
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
hehe den passar visst. den helsvarta som finns ovan har den:tummenupp
skit..... kanske det, men min skall bara framföras på asfalt:)

Vad har du tänkt att använda för framlyse? Snälla låt det bara inte bli något sånt där äckligt Cyklop-, Diamondlyse eller liknande, det passar verkligen inte in. :zpy

:)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Vad har du tänkt att använda för framlyse? Snälla låt det bara inte bli något sånt där äckligt Cyklop-, Diamondlyse eller liknande, det passar verkligen inte in. :zpy

:)

Nää.. vi får se.. hade nog tänkt ev. ta 525:ans lyse:va

Hur ser det ut med kåpan och mätarhuset....:va Sitter det ihop eller??
 
Last edited:

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
Nää.. vi får se.. hade nog tänkt ev. ta 525:ans lyse:va

Hur ser det ut med kåpan och mätarhuset....:va Sitter det ihop eller??

Jag får väl modda min lite till o ta hjälp av Tomas på enginehardeware så har jag en Aprilia Killer....skall bli kul at se när ni kör mot mig med era Aprilias.
 

Döden2

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Ö-bruk
Hoj
KTM 505 SMR KTM 250 SX
Jag får väl modda min lite till o ta hjälp av Tomas på enginehardeware så har jag en Aprilia Killer....skall bli kul at se när ni kör mot mig med era Aprilias.

:va
Kan ju inte va mycket till cykel när man måste trimma så mycket för att
hänga med en orginal Aprilia! moddar man en Aprilia har inte husabergen
mycket att säga till om i effekt och register.......
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Första isbane tävlingen avgjord....

1:a Aprilia 550-2006
2:a Kawasaki KX500-1990 :yoparty

3:a Husaberg 650-2006

Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift! :D:tummenupp
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Första isbane tävlingen avgjord....

1:a Aprilia 550-2006
2:a Kawasaki KX500-1990 :yoparty

3:a Husaberg 650-2006

Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift! :D:tummenupp

Vart fasiken hittar man dessa tävlingar? Finns det nån hemsida eller så? Kanske skulle man hatt placerat sig sist en tävling :rolleyes:
 

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Ort
N:a Sthlm
Hoj
Husqvarnor
Första isbane tävlingen avgjord....

1:a Aprilia 550-2006
2:a Kawasaki KX500-1990 :yoparty

3:a Husaberg 650-2006

Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift! :D:tummenupp

Å en gubbe på 45 blir 3:a är väl ännu vassare:tungan + att han vann ett heat också:tummenupp
 

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
:va
Kan ju inte va mycket till cykel när man måste trimma så mycket för att
hänga med en orginal Aprilia! moddar man en Aprilia har inte husabergen
mycket att säga till om i effekt och register.......

Kanske Aprilia borde trimma sina SM hojjar. Hittar dem först på 15:de plats.:va
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Kanske Aprilia borde trimma sina SM hojjar. Hittar dem först på 15:de plats.:va

Det var ingen Aprilia som körde full säsong, kan hända att det påverkar resultaten, tror du inte? Kolla gärna efter den här säsongen är slut, du kommer se ett flertal Aprilia bland de främsta. :tummenupp

Sen undrar man ju lite vad du har för problem, är det så att du försöker att övertyga dig själv att du gjorde rätt när du köpte din Husaberg? Det är inget fel med Husaberg, kom över det där nu och sluta att hela tiden försöka bevisa någonting. :tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Så så pojkar :sissy
Inte gnabbas här nu :D
 

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
Det var ingen Aprilia som körde full säsong, kan hända att det påverkar resultaten, tror du inte? Kolla gärna efter den här säsongen är slut, du kommer se ett flertal Aprilia bland de främsta. :tummenupp

Sen undrar man ju lite vad du har för problem, är det så att du försöker att övertyga dig själv att du gjorde rätt när du köpte din Husaberg? Det är inget fel med Husaberg, kom över det där nu och sluta att hela tiden försöka bevisa någonting. :tummenupp

Mmmm väldigt ledsen. Var ju faktist så att jag ville köpa Aprilia först men det fanns inga hojjar att köpa förra året..innan sommaren. För oss som inte stod först i en lista... Om inte husaberg kör med insprutning 2008 så blir det en Aprilia. Har inte ångrat en dag att jag köpte Husaberg.

Sedan är detta bara en liten sida....jag brukar inte ta så allvarligt på saker. Ibland kan man vara lite sarkastisk och skriver med glimten i ögat. Syns inte så bra i en text rad..om man inte är bra på att skriva, det är inte jag.
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Ursäkta så mycket att jag klampar in i er tråd om en liten fråga.

Jag ska till att byta hoj till en Enduro...var tänkt.
Jag har varit inne på en Yamaha Wr450 förrut.
Men nu tänkte jag höra med er hur en Aprillia skulle kunna te sig i skogen?
Och...är enduro maskinerna Lv-reggade?
Sista frågan.......Vem är ÅF i skåne för Aprilla?

Tack
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ursäkta så mycket att jag klampar in i er tråd om en liten fråga.

Jag ska till att byta hoj till en Enduro...var tänkt.
Jag har varit inne på en Yamaha Wr450 förrut.
Men nu tänkte jag höra med er hur en Aprillia skulle kunna te sig i skogen?
Och...är enduro maskinerna Lv-reggade?
Sista frågan.......Vem är ÅF i skåne för Aprilla?

Tack

Aprilian känns ungefär lika tung, har ungefär likadan karaktär/kraft upp till 8000 varv där aprilian riktigt vaknar till och skjuter iväg. Skiljer säkert 15 hk till aprilians fördel. Aprilian är lite mer känslig på gasen, men det innebär också att när du vill ha kraften så har du den. 07orna är allmänt bättre än 06orna, och de ska vara "snällare på gasen" än 06. Aprilian är ganska hög jämfört med andra modeller. (Olle har en bra bit ner till marken)

Jag tycker personligen att Aprilian är kanon som allaround-cykel, dvs köra grus, landsväg, en sväng på endurospåret osv. Jag tycker att ska du bara ägna dig åt enduro så ska du köpa en mindre hoj. 250 fyrtakt eller 200cc och mindre 2takt. Ska du köra öppnare enduro typ "ökenrace" eller andra rallysträckor så kan man inte hitta någon bättre hoj i min åsikt, utan att gå upp på större tyngre hojjar dvs.

Endurohojjarna är reggade!

Ps, kolla in den här videon :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146234
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Aprilian känns ungefär lika tung, har ungefär likadan karaktär/kraft upp till 8000 varv där aprilian riktigt vaknar till och skjuter iväg. Skiljer säkert 15 hk till aprilians fördel. Aprilian är lite mer känslig på gasen, men det innebär också att när du vill ha kraften så har du den. 07orna är allmänt bättre än 06orna, och de ska vara "snällare på gasen" än 06. Aprilian är ganska hög jämfört med andra modeller. (Olle har en bra bit ner till marken)

Jag tycker personligen att Aprilian är kanon som allaround-cykel, dvs köra grus, landsväg, en sväng på endurospåret osv. Jag tycker att ska du bara ägna dig åt enduro så ska du köpa en mindre hoj. 250 fyrtakt eller 200cc och mindre 2takt. Ska du köra öppnare enduro typ "ökenrace" eller andra rallysträckor så kan man inte hitta någon bättre hoj i min åsikt, utan att gå upp på större tyngre hojjar dvs.

Endurohojjarna är reggade!

Ps, kolla in den här videon :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146234
tack!!!
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Är det någon som har slängt av h-mätare mm för att få på en crossfront? kan man kasta av h-mätaren och hojen funkar bra ändå? Eller är det så arr den ger någon signal som någon styrenhet måste ha?

Vad mer kastar man av för att få den till full racehoj? Vet någon vilken vikt skillnad vi pratar om man batar den på allt lull lull till ren racehoj? 5kg???
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top