Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Jag tycker orginalskärmen e bra. På hemmapulade motarder så brukar framskärmen bli för kort och skicka upp en massa skit i ansiktet på en, vad jag fått erfara så gör inte aprilian det!
På min blir det Acerbis framskärm... samma som jag hade på 660´n
Naaa, passar inte, MX 125 mycket snyggare, smaken är som baken, men huvudsaken du inte sätter på en Husaberg/KTM framskärm, jag tycker det är att häda.
Och sen har Olle rätt, skärmen fyller en funktion, den är riktigt bra på att stoppa skit från att kastas upp.
hehe den passar visst. den helsvarta som finns ovan har den
skit..... kanske det, men min skall bara framföras på asfalt
Vad har du tänkt att använda för framlyse? Snälla låt det bara inte bli något sånt där äckligt Cyklop-, Diamondlyse eller liknande, det passar verkligen inte in.
Nää.. vi får se.. hade nog tänkt ev. ta 525:ans lyse
Hur ser det ut med kåpan och mätarhuset.... Sitter det ihop eller??
Jag får väl modda min lite till o ta hjälp av Tomas på enginehardeware så har jag en Aprilia Killer....skall bli kul at se när ni kör mot mig med era Aprilias.
Första isbane tävlingen avgjord....
1:a Aprilia 550-2006
2:a Kawasaki KX500-1990
3:a Husaberg 650-2006
Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift!
Första isbane tävlingen avgjord....
1:a Aprilia 550-2006
2:a Kawasaki KX500-1990
3:a Husaberg 650-2006
Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift!
Kan ju inte va mycket till cykel när man måste trimma så mycket för att
hänga med en orginal Aprilia! moddar man en Aprilia har inte husabergen
mycket att säga till om i effekt och register.......
Kanske Aprilia borde trimma sina SM hojjar. Hittar dem först på 15:de plats.
Första isbane tävlingen avgjord....
2:a Kawasaki KX500-1990
Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift!
Kanske Aprilia borde trimma sina SM hojjar. Hittar dem först på 15:de plats.
Det var ingen Aprilia som körde full säsong, kan hända att det påverkar resultaten, tror du inte? Kolla gärna efter den här säsongen är slut, du kommer se ett flertal Aprilia bland de främsta.
Sen undrar man ju lite vad du har för problem, är det så att du försöker att övertyga dig själv att du gjorde rätt när du köpte din Husaberg? Det är inget fel med Husaberg, kom över det där nu och sluta att hela tiden försöka bevisa någonting.
Ursäkta så mycket att jag klampar in i er tråd om en liten fråga.
Jag ska till att byta hoj till en Enduro...var tänkt.
Jag har varit inne på en Yamaha Wr450 förrut.
Men nu tänkte jag höra med er hur en Aprillia skulle kunna te sig i skogen?
Och...är enduro maskinerna Lv-reggade?
Sista frågan.......Vem är ÅF i skåne för Aprilla?
Tack
tack!!!Aprilian känns ungefär lika tung, har ungefär likadan karaktär/kraft upp till 8000 varv där aprilian riktigt vaknar till och skjuter iväg. Skiljer säkert 15 hk till aprilians fördel. Aprilian är lite mer känslig på gasen, men det innebär också att när du vill ha kraften så har du den. 07orna är allmänt bättre än 06orna, och de ska vara "snällare på gasen" än 06. Aprilian är ganska hög jämfört med andra modeller. (Olle har en bra bit ner till marken)
Jag tycker personligen att Aprilian är kanon som allaround-cykel, dvs köra grus, landsväg, en sväng på endurospåret osv. Jag tycker att ska du bara ägna dig åt enduro så ska du köpa en mindre hoj. 250 fyrtakt eller 200cc och mindre 2takt. Ska du köra öppnare enduro typ "ökenrace" eller andra rallysträckor så kan man inte hitta någon bättre hoj i min åsikt, utan att gå upp på större tyngre hojjar dvs.
Endurohojjarna är reggade!
Ps, kolla in den här videon
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146234
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |