Aprilia SXV

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Funderar också på att köpa mig en Aprilia 550 verkar ju vara en riktigt fin maskin:kär , kör med en RMZ450 för tillfället

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Var kan man enklast, billigast och bäst få tag i kylar-skydd?

Sådana där plåtar som man sätter på sidorna av kylarna med en "pinne" imellan plåtarna.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Var kan man enklast, billigast och bäst få tag i kylar-skydd?

Sådana där plåtar som man sätter på sidorna av kylarna med en "pinne" imellan plåtarna.

om du har tålamod kommer det att komma upp på www.l-racing.se som ska ha det mesta lull lull till aprilias 550 modeller. Har fått ev. ensamrätt att sälja ALice racing produkter i Sverige :)

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Vilkka tillverkare gör avgas system till sxv??

Jag vet att
silmotor
akrapovic
g.p.r?

fyll gärna på med bilder o effekt skillnad gentemot org..

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vilkka tillverkare gör avgas system till sxv??

Jag vet att
silmotor
akrapovic
g.p.r?

fyll gärna på med bilder o effekt skillnad gentemot org..

Du fick nog med alla, sen finns Arrow som sitter på vdb replican men det är jävligt svårt att få tag på. Effekten på de tre seriösa är nog ungefär samma, ca +5 hk på toppen men jag upplever att den stora skillnaden är på lägre varv. Medans GPR är ett skämt, det ger säkert en del effekt men det beror nog mer på att det nästan är helt utan ljuddämpare än att det ligger någon vetenskap bakom designen, man kan nog lika gärna köra med orginalsystemet fast med ljuddämparen borttagen. :)

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Ingen som testat tuneboy eller hört något om dem.
http://www.tuneboy.eu/

Lite sent svar men, Tuneboy är riktigt intressant att labba med. Hade det till en Speed Triple och jag tyckte absolut det var värt pengarna.

Finns en hel del optimeringsnördar på diverse Triumphforum som delar med sig av sitt arbete, det var intressant att testa lite olika mappar och känna vilket register som optimerats.

Sätter man sig in i TuneEdit är det inte inte direkt raketforskning för att göra små justeringar. Sen är det ju jävligt skönt att läsa felkoder och släcka lampor hemma i garaget.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Vart får jag tag i det då, om jag bara måste ha ett sådant :va

Mvh
Mangan

Det går inte att få tag på komplett men om du kollar reservdelskatalogen och köper det del för del, blir säkert inte billigt och kanske får du inte alla delar, de gjorde som sagt var bara ett begränsat antal för replican. Annars är designen väldigt lika Silmotosystemet. Köp isf lika gärna hela vdb-hojen, mer racefärdig hoj finns inte. :)

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Det går inte att få tag på komplett men om du kollar reservdelskatalogen och köper det del för del, blir säkert inte billigt. Annars är designen väldigt lika Silmotosystemet. Köp isf lika gärna hela vdb-hojen, mer racefärdig hoj finns inte. :)

okej tack för infot :tummenupp
finns det reservdelskatalog på nätet någonstans??

...har hört vdb replican skulle kosta runt 200.000:- ?
finns det info om den någonstans

Mvh
MANGAN

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
http://xvasylum.wikidot.com/local--files/nav:top/Spare_Parts_Accessories_Catalog_2007-03.pdf

De är egentligen slut, tror det fanns två 450 och en 550 kvar för nån vecka sen och att de hamnade hos Motorama i Jersey, +441534722819, ring och kolla. :tummenupp Lyckas få tag på en så tror jag inte de är riktigt så dyra, har för mig att det var 170' men att nån fick för 140' och isf är det ju ett kap, har inte direkt nån info men kollar man reservdelslistan så ser man att i princip inte en enda vital del är gemensam med vanliga hojen. :yoparty

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
http://xvasylum.wikidot.com/local--files/nav:top/Spare_Parts_Accessories_Catalog_2007-03.pdf

De är egentligen slut, tror det fanns två 450 och en 550 kvar för nån vecka sen och att de hamnade hos Motorama i Jersey, +441534722819, ring och kolla. :tummenupp Lyckas få tag på en så tror jag inte de är riktigt så dyra, har för mig att det var 170' men att nån fick för 140' och isf är det ju ett kap, har inte direkt nån info men kollar man reservdelslistan så ser man att i princip inte en enda vital del är gemensam med vanliga hojen. :yoparty

finns det ingen parts katalog för VDB replikan då så man kan se art nr på avgaset

Mvh
Mangan

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Vdb-delarna är med i samma lista så sid. 23 eller 35 beroende på hur man räknar. Men jag tror inte skillnaden mot ett Silmoto är så stor att det är värt besväret eller pengarna, de är i stora drag identiska.

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vdb-delarna är med i samma lista så sid. 23 eller 35 beroende på hur man räknar. Men jag tror inte skillnaden mot ett Silmoto är så stor att det är värt besväret eller pengarna, de är i stora drag identiska.

Ja Jag såg det nu när ja letade lite :tummenupp

skumt bara, för jag hörde att Arrow skulle komma med utbåsen i nederkant ett varje sida (det fanns en bild här på forumet någonstans för länge sen från någon mässa) och att det skulle gå att köpa enbart genom aprilia o inte Arrow . Men det i parts catalogen ser ju som du sa identiskt ut med silmoto

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Japp men det var bara ett system byggt till crosshojen för att väcka uppmärksamhet, jag tror inte att det överhuvudtaget fungerade. :) Det sägs att det blev färdigt natten innan mässan öppnades.

Det Arrow som senare hamnade på MX-VM-hojen har inte alls många likheter med det på mässan:

namur07006wp4.jpg

namur07007qr8.jpg

Edit, kan lika gärna visa de andra bilderna när jag ändå är igång. :)

Kick, intern oljetank och big bang är väl största skillnaden.

namur07011hy5.jpg

namur07009yu1.jpg

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Det vet nog ingen här. :) Det är en prototyp och kanske var varken rxv- eller sxv-svingen lämplig så de testar styvhet och sånt på en vanlig sving innan de överför det till den andra designen, en sån där är iaf betydligt enklare att tillverka och modifiera, jag minns att de första sxv-prototyperna hade vanlig sving också. Men det är som sagt var bara gissningar från min sida. :)

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
ska me köpa nå likande hur pass mycke skillnad e de mellan 450 o 550...funderar på 550 på grund av just 550 :tungan frågan e bara om de inte e nå större skillnad e de ju onödigt, lr kanske husaberg´s nya 650 hum svårt de här

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Idag har man varit och handlat sxv och skulle få den på tis-onsdag så nu vill jag vara med i gladaapriliamotardklubben jag med... Dags att leta lite lull lull. Dom här handtagsskydden duger det med såna gjord i plast eller ska man ta såna med en aluminium skena i ? Sen verkar det vettigt med sånt där kylarskydd !

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...