min sxv går bra på låga varv men när man varvar ca 5-6000 så tvär dör den och avslutar med en avgassmäll.
har kollat kontakterna på tändspolarna.
kört var cylinder för sig.
har flöde ur avgassystemet.
bytt tank
bytt tändspolar
kollat med en annan ecu
något tipps kabelbrott??
Hej! Skulle vilja veta vad det är för material i Motorkåporna på min sxv550-08a. Skulle helst vilja ha dem i ren alu. Bara sett dem lackerade eller i kolfiber... Tacksam för svar, Marcus
Har för mig att de är tillverkad i magnesium.
OK, låter ju ballt! Kan man blästra ock klarlacka kanske? Ute efter metall yta som resten av motorn. Nån som sett dessa kåpor utan färg?
Ny fråga: Luftburk i kolfiber, finns det att köpa?
Såg en ball Luftburk/filter till KTM SuperDuke, nån som sett liknande till SXV?
http://www.motohooliganperformance.com/store/index.php?route=product/product&path=36&product_id=49
Många frågor blir det...
Kika i den här tråden för uppslag!
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=92316&page=75
Har en fråga ang en aprila sxv ja ska köpa, killen har bytt till ett silmoto system men inte mappad den, alla strypningar är borta, den har bara gått 20 mil!
frågan är om jag måste mappa om den?
tacksam för svar!
Har en fråga ang en aprila sxv ja ska köpa, killen har bytt till ett silmoto system men inte mappad den, alla strypningar är borta, den har bara gått 20 mil!
frågan är om jag måste mappa om den?
tacksam för svar!
Verkar vara mkt strul med sxv hojarna, hur är 2010års modeller?
Det tycker jag inte men tråden är 5,5 år gammal så det är klart att om man läser hela tråden hittar en hel del strul. Ju nyare desto bättre säkert men inte ens min -06 450 har haft några icke ägarrelaterade problem sedan de första barnsjukdomarna var åtgärdade(på garanti).
Får fortfarande inte igång hojen.. Hade gnista på båda stiften.
La dom på spisen så dom fick dra ut sig ordentligt, men hjälpte inte. Den tänder inte alls utan går bara runt runt men händer inget.
Har mappen eller någon liknande ballat ur?
Hjälp någon ?
Kan ju vara värt att faktiskt köpa nya stift. Dom säger upp sig ibland och inte bara genom att bli blöta.
Sitter nya i från i våras, och dom ger ju gnista. Men kanske inte är tillräckligt stark för att orka tända i det höga kompet? Får slänga i ett par nya. Satt CR9EKB i, såg att ni hade rekommenderat 8an innan, ska man satsa på dom istället?
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |