Nån som vet av vart man kan köpa 21/18 tums fälgar med sxv nav .
såg de gick att köpa på AF1Racing.com nån som vet om de e bra kvalla?
Det är samma styrlager på Honda 450 så jag köpte ett sånt, fanns på hyllan och ser ut att kosta 4-500 kr vid en snabb sökning.
Det går säkert med någon slags avdragare eller press men köp nytt istället, en vacker dag kanske gamla kronan ska på igen och då har du samma problem.
Hej. Jag har varit sugen på sxv:n flera gånger tidigare och funderar på att köpa en ny 550 10:a och har la några funderingar. Tänkte be firman sätta på silmoto och mappa den direkt från ny. Hojen verkar ju inte helt problemfri och tänkte mest vad jag skulle hålla koll på i början. Alla barnsjukdomar bör vara fixade?
Annars är det väl bara serva som det ska och hoppas på det bästa? Eller något speciellt medtanke på att den är ny?
/Joel
Enda anledningen till att välja 690 är att man inte vill göra oljebyte så ofta, annars är väl 550 överlägsen på alla sätt och vis?
Inte ens du kan väl med gott samvete hävda att det är lika lite problem med SXV'erna som 690orna !?
Om vi byter oljebyte mot service då?
Eftersom det är en hoj som inte intresserar mig det minsta så har jag aldrig varit inne i någon 690-tråd och spionerat. Och om jag fortsätter att inte läsa vad som står på internet(planterade rykten av illasinnade husaägare och göteborgare) och bara ser till erfarenheter av min egen hoj så tycker jag att SXV är i det närmaste problemfri. Efter de första startmotorerna(garanti) innan nya startmotordreven kom(garanti) så gick hojen tre säsonger utan problem (bortsett från konsekvenser av att klåpare Starol rört hojen), tror inte nån annan i Supermotosverige mekade mindre än mig de åren. En gång fick jag klämma ihop en kabelsko till ena tändspolen lite men det tycker jag inte är så allvarligt.
Så du kan ha rätt men det är inget jag vet av egen erfarenhet.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|