Aprilia SXV

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Sitter och funderar på att dubba motardsulorna. Någon som kört is med sin SXV? nått att tänka på? håller skiten för apvarv och minusgrader eller är det bättre att låta den stå och kasta ut min 250 på isen istället?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Sitter och funderar på att dubba motardsulorna. Någon som kört is med sin SXV? nått att tänka på? håller skiten för apvarv och minusgrader eller är det bättre att låta den stå och kasta ut min 250 på isen istället?

Såklart du ska åka is. Hur kul som helst! Jag monterade en Husaberg termostat för att hålla tempen och det gick jätte bra. Den går dock inte starta när det är för kallt så man får förvara den inne eller blåsa varmluft på luftburken. Jag åkte i -22 grader som värst.

IMG_6480.jpg

IMG_6555.jpg

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vet du några sulor som passar motardfälgarna som man kan sätta dit? inte sugen på att köpa byggda endurofälgar för massa pengar. gärna några med lite offroad-mönster så det bettar lite även i snön

Några crossdäck finns nog. Har för mig jag blev hänvisad till någon finsk sida som hade dubbat också men dom var nog sådär på gränsen till för smala. Därför de blev nya fälgar.

Lycka till

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Har du 5" bakfälg så kanske det går men däcket kommer bli rätt platt

Det enda riktigt rätta är att köpa 21/19" hjul

Bak går säkert bra men fram får du kanske problem med att dubben tar i gaffelbenen, beroende på hur mycket du vill kunna lägga ner och hur lång dubb du använder

Ett annat problem med att dubba breda däck är att snön bär upp däcket mycket mer. Medans det funkar bra på ren is så kommer du över en snösträng tappar du fästet tvärt och det kan vara svårt att rädda.

Jag gjorde iofs på slicks som är ännu värre, men trots att jag har mycket erfarenhet av hojåkning/isåkning så var det få släpp jag klarade av att rädda när jag körde över snösträngar

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har fortfarande några delar kvar som jag vill sälja iväg

58883_IMAG1516.jpg

Framkåpa (beg)
Lameller nya och bättre beg
Krachpuckar med styrhylsor från R&G
Kopplingskorg (Ny)
Kopplingsgrepp (Ny)
Bromsgrepp (Ny)

Ge bud

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ey är vi 100 säker på att honda styrlager är detsamma som till sxvn? Det nedre ifall dom e olika?

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
:nurseHuu nu är min sxv 550 redo igen:rock. Denna hoj som överaskar gång på gång:2cool. Ett "litet" verkstads besök var nödvändigt. Klarar man av denna hoj:tråkad? eller skall man byta till en 690?:confused: Motard till jobb och bus.:va

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Behöver specialverktyg till att låsa kammar och veven. Någon som vet vart man köper billiga eller någon som har liggande och vill sälja?
Vart köper man packningssatser billigast?

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Jag antar att svaret på följande fråga finns på någon av de 155 sidorna.
Men jag har inte all tid i världen så jag kör på här.

Ni som kör SXV, vart köper ni era grejer från? Jag har förstått att SpeedGear slutat med Aprilia, tråkigt nog.
Jag behöver bland annat köpa en oljefilterkåpa samt oljefilter, i framtiden vet man ju aldrig vad man behöver.

Tacksam för svar!
/ Nybliven SXV-ägare. :)

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Ja, det lilla jag hunnit prova så kan jag omöjligt säga emot dig. =)
Tack för länken. Du vet ingen svensk ÅF som tar hem originaldelar till våra kära italienskor?

EDIT: Bra sida du länkade där, där fanns ju allt man behöver.
Såg dock att frakten kostade $80.00. Får bli en jävla beställning om det ska vara värt den frakten. :p

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Alla svenska återförsäljare kan ta hem delar, verkar onödigt att köpa från USA, vill man ta utifrån är det lämpligare med England, de har allt också och med rimligare fraktpriser.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln