fractal101
Ny medlem
låter som en kortslutning?
Eftersom det är skiljda oljor till motor och låda på denna så ska man inte använda MC-oljor som är gjorda för cyklar med kombinerad olja till motor och låda. Då får man gå på biloljor, eller ja, det går att köra MC-oljor också. En del har kört med samma olja i både låda och motor, med blandade resultat.Tjena! Då var det dags för oljebyte på sxv:n och jag har läst i tråden men blir inte klok.
Vad är det för olja jag ska ha i motor respektive låda?
I 06:an instruktionsbok står det : Motor 4T racing 10W-60, Växellåda SAE 75W-90.
I min instruktionsbok för årsmodell 2010 står det 4T racing 10W-60 i både motor och i växellåda?
Verkar vara svårt att hitta 4T racing 10W-60.. Någon som kan tipsa vart man kan köpa hem det?
Fungerar Castrol EDGE 10W-60 FST dock för bilar? Helt förvirrad när det gäller oljor.
Till R1an och tjejens raptor 700R är det lättare vart rekommenderad denna på Yamaha Castrol Power 1 4T 10W-40 o den får man ju tag på överallt.. O den verkar ju inte passa SXV:n..
Hej
Har i veckan köpt en 07:as SXV 550. Den har dock lite grann att åtgärda, bland annat är den svårstatad som så många andra skriver och dessutom händer det att motorn stänger av vid körning på låga varv. Det blir en avgassmäll och sen är det dött, men går alltid att starta den med startmotorn igen direkt efter det
Packningsmassan, som så många skrivit om i den här tråden, är svart så det indikerar ju att någon ändå haft isär motor tidigare. Dock var fg ärare osäker på om den någonsin fått en uppdaterad mappning. Den har gått ca 320 mil nu.
Jag har testat att koppla ett laddat bilbatteri till hojen också men den startar inge lättare för det. Får alltid köra med kallstarten "aktiverad" (även om den är varm) och det tar oftast ett par försök att få igång den. Jag tycker inte att det verkar vara startmotorn som är problemet, utan snarare att hojen inte är rätt inställd.
Vad är nästa steg att kolla? Är det att mappa om den? Finns det isf någon i Skellefteåområdet som har utrustning att göra det och kan tänka sig att hjälpa till? Eller är det Umeå som gäller?
Något annat jag kan kolla upp i väntan på mappning?
Sist men inte minst, tack för en bra sida och en bra tråd! Mycket mattnyttigt här
/ Marcus
Räknar du Oskarshamn till Västervikstrakten? I så fall har jag KWest kabel om du kan ta dig hit.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|