jocke i köping skrev:Efter att ni har kollat trygghansa och regelrätt kräkts så kan ni kolla med länsförsäkringar åxå,,
dom gav mig bäst premie av alla på en ny MilleR ( -04:a alltså)
under 8000:- !!!!!
ok jag var tvungen att ha hem och bil där åxå för den premien,,om jag inte haft det skulle det blitt några hundralappar mera bara,,
ett mycket hett tips för er som inte vill åka halvförsäkrat,,,,,,.
berätta hur det går så 2:a får veta åxå,,,![]()
Jag då kan jag ju börja med detta:
Länets skulle ha 54 000:- hel/helår av mig i år! så man kan säga att jag kräktes för 2 veckor sen när jag kollade det!
![Peta :7peta :7peta](/img/smilies/poke2.gif)
Så jag vill nu bara säga att enligt manualen så bör TH passa bäst för millar.
Dock beror detta på en hel del saker. tex:
1. Hur länge har du haft körkort (A-delen)
2. Hur gammal är du?
3. Vilken registrerad effekt har hojjen?
4. Vilken zon bor du i?
5. Vilket Märke har hojjen? dvs Tillverkare.
6. Hur länge har du ägt den?
7. Hur länge har du varit kund i TH
Efter undersökningar så har jag kommit fram till att dessa kategorier är nåt de verkligen tar fasta på hos TH. Och det bästa av allt är att det som man skulle kunna tro är mest avgörande för mig, dvs. Hur länge man har haft kortet inte verkar vara avgörande alls... då jag i systemet inte ens haft kort i 1 år. (blev av med kortet i 2 månader i fjol). Utan det viktigaste i mitt fal är nummer 2 och 6. Detta blev uppenbart då en kompis till mig kollade premien på min hoj men med han som ägare. Han har haft kort i typ 10år är 1 år äldre, men premien blev 2000:- dyrare för honom.
Måste vara beroende på att det för honom är en ny hoj, då han dessutom idag redan är kund hos TH!
Mickar som har "samma" hoj fick en premie på runt 7000:- som ny kund! Han har dock ägt sin hoj några år!
Dock misstänker jag att är man under 30 och precis köpt hoj så blir det dyrt!
Nåt mer?
![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
KaZ
Last edited: