smasseman skrev:Dax att byta hoj och valet står mellan Mille och VTR.
Tänkte att ni som hänger i den här tråden kanske kan komma med lite sakliga argument varför jag ska välja den ena eller den andra hojen.
Vilken är starkast i botten?
Vilken styr snabbast?
Har inte kört en VTR så det är svårt att säga vilken som e starkast i botten...
Lär nog vara väldigt likvärdiga. Dock har jag provsuttit ett antal VTR och kan direkt säga att Millen knäcker den lätt, VTR:en e stukad som bara den... man skall verkligen inte vara för lång om man ska ha en sån. Den är helt enkelt oskön att sitta på. Millen e guld!
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Sen gällande om vilken som styr snabbast?? Beror juh på hur man ställer in den. Vill du ha en hoj som snabbt lägger ner och så är det bara att höja gaffelbenen eller höja ridehight. Det är en ytterst personlig sak.
Fördelar med Millen, för det första skall du satsa på en Mille R om vi pratar om 00-03 modeller. och Factory om vi pratar -04. Detta för att då sitter allt lull lull som du kan tänkas vilja ha redan på, exempel på detta är Öhlins dämpare, brembo bromsar, både OK och skiva.. mm. Lite dyrare men värt det!
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Andra fördelar är kvalite i motor. frånsett 00:an så är rotaxmotorn den överlägset slittåligaste twinmotorn på marknaden. Den rockar mao. jag tog bort 00:an där för att det krävs några mods på den för att få upp den i 01-04´s klass. tex. koppling.
Jag har en 00:a som alla mods är gjorda på. Har f.ö nu plockat bort toppar för att få dem portade, efter demonteringen har jag bara upptäckt en sak... klockrent skick... den har gåt runt 2300 mil.
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
Fler fördelar, VI... här har du ett gäng som har denna hoj, vi lär oss av varandra och eftersom du bor i stockholm så kan du lätt få hjälp med allt du kan tänkas vilja ha hjälp med. Jag har tex. Nu under vintern plockar ner min hoj i molekyler, vet nu en hel del om hela hojen och dess komponenter. Vi vet vilka du skall vända dig till vid ev. service och rep. Och det är i första hand hit du skall vända dig! Jag tror att jag talar för alla här när det tex. gäller service... Den gör vi själva! Finns ingen verkstad som verkligen kan det. skulle kunna vara GuzziCenter men... jag vet inte...
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
En annan fördel är försäkringen, den verkar idag vara väldigt förmånlig för just Appe... kolla på TH så blir du nog glatt överaskad... jämför med en VTR och jag tror def. att Millen e billigare.
Nåt mer du vill veta?
om du skall köpa beg. hoj så säg till, tror säkert att det finns frågor du vill ha svar på gällande saker man skall kolla upp på just millen! =)
peace
Johan (KaZ)