Aprilia-tråden.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
r1666 skrev:
verkar som om det går på garantin och ska väl ta en vecka typ,ab tejbys beställde nya i samband med reklamationen i fredags..snackade med dom idag och då hade dom inte kommit...hppas det blir denna vecka.klarar inte av att vara hojlös..har ju bra kört den typ 20 mil på e4..inte kul.fick också i dag reda på att det är typ 4veckors leverans tid på lEo vinci slip onnet som jag vill ha,funderar på ett arrow från rsvr.net istället.ska även köpa en massa eloxerat till hojen :D ÄR DET NÅN SOM VET VILKET CHIP&FILTER+BURK JAG SKA KÖPA,VAD GER DET I EFFEKT OSV...ÄR DET NÅN MÄRKBAR SKILLNAD??HAR INGEN ANING :confused:
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Re: Aprilia

hultstrand skrev:
Tjena apriliafans!!! Kör själv en rsv mattsvart 02:a..
Ett inlägg i slipondebatten bara: Jag kör med Arrow helsystem titan med tillhörande chip..... Ljudet e helt sinnes och det har gett mig 12!!! hästar extra..Annars kan jag rekommendera Harris systemet med två pipor,kommer inte ihåg om rsvr.net har dom men kanske.
Förresten ni som kör mille, har ni tagit bort strypningarna från fabrik?? Det verkar inte vara många som vet om att dom finns men tro mig; det gör en djävulsk skillnad och det är väldigt lätt att göra själv. En sak gäller en begränsning i luftburken, det andra är i elektronikboxen där en sladd ska kapas och isoleras för att hojen ska gå på ett annat tändsystem(=race)... Det tredje är att byta avgassystem eller ett slipon för att bli av med en begränsning i "andningen"
Big black twins!!!

Det finns en annan tråd: HÄR
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: Aprilia

evilv2 skrev:
Det finns en annan tråd: HÄR

alla tipps är bra även dom gammla :tummenupp min ska vara avstrypt men det är väl lika bra att kolla..... :) ihelgen dåååÅÅÅ jÄÄÄvla ska det gasas .....Kanske!! om p boxarna kommer denna vecka.försöker även hitta ett bra slipon,men det är ju 4 veckors lev tid på det jag skulle ha.(leo v).får väl best från rsvr

hittade en för mig ny länk http://www.redracingparts.com ...sjuk :gråta :gråta :gråta :zpy :zpy :zpy
 
Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: Aprilia

r1666 skrev:
TORSDAG:JÄVLA! JÄVLA SKIT!!........inga p-boxar idag heller,jag ska skriva till aprilia lagret o klaga.där jag jobbar går reservdelarna iväg samma dag ordern kommer in.ny hoj men kan inte köra den. super besviken.kommer dom inte i morrn kommer jag att börja gråta och bli sjuk :gråta :gråta :gråta :zpy :zpy :zpy

misstänkte att det skulle ta tid...
men för att spara tid kan du juh kolla med öhlins direkt!
Aprilia e ALLTID sega gällande leveranser... nästan :fakta

tjo

J-Bone :whip :notme

:rock
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Re: Re: Re: Re: Aprilia

KaZ skrev:
misstänkte att det skulle ta tid...
men för att spara tid kan du juh kolla med öhlins direkt!
Aprilia e ALLTID sega gällande leveranser... nästan :fakta

tjo

J-Bone :whip :notme

:rock


Väldigt sega, har ägt en Mille - efter vurpa tog det 8 månader !!!, innan alla delar hade kommit. :fakta
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: Re: Re: Re: Aprilia

Zilversurfer skrev:
Väldigt sega, har ägt en Mille - efter vurpa tog det 8 månader !!!, innan alla delar hade kommit. :fakta

oj vilka uppmuntrande ord :gråta man ska inte säga sånt till markus när han befinner sig i sitt livs kris...sparka på den som redan ligger. :gråta :gråta :gråta


Originally posted by kaz...
misstänkte att det skulle ta tid...
men för att spara tid kan du juh kolla med öhlins direkt!
Aprilia e ALLTID sega gällande leveranser... nästan :fakta

tror att du kommer åka före mig!!! verkar bli så...... :gråta
ska kanske ringa Öhlins i morrn

kommer tillbaka hit till forumet om 8 månader :gråta :gråta :gråta

va i garget förut och klappade min baby.avfettade motor och spolade sedan av med mjukt o varmt vatten.lade sedan över täcket och gick hem till "the fucking boring everyday life"

jag är egentligen superglad ändå,kan inte vara annat när man äger en sån fin hoj :D
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Re: Re: Re: Re: Aprilia

KaZ skrev:
misstänkte att det skulle ta tid...
men för att spara tid kan du juh kolla med öhlins direkt!
Aprilia e ALLTID sega gällande leveranser... nästan :fakta

tjo

J-Bone :whip :notme

:rock

Kan bara beklaga,,,,,,,
att det ska vara så jä,,,a struligt att få prylar när man behöver dom,,,,
att packboxarna sticker är helt ok enligt dom på Öhlin,,
har för mig att serviceintervallen på en Öhlingaffel är ruskigt mycket tätare än på en Showa,,och kostar därmed säkert MYCKET mera,,.

på Öhlin förklarar dom det med att det är racingprylar,,,,,,,och då ska det servas ofta !!!!!
jag tycker det är ett dåligt argument faktiskt.

det var för övrigt det enda som avgjorde mitt val av mille,,,dvs en med showa gaffel.
är man inte riktigt aktiv tävlingsförare så har du ingen nytta av en gaffel du ändå inte kan justera in varannan minut på landsväg,,menar att på bana så har du ett underlag hela tiden medans på landsväg skiftar underlaget/jämnheten på vägen så pass att du i stort sett aldrig kan ha perfekt inställt..

showa gaffeln är inte riktigt lika känslig så den är mera anpassad för gatbruk.
har för mig att suzuki har gjort tester med showa contra Öhlin på isle of man och det som skiljer på varvtiderna är fjuttiga 20 sekunder,,,,,(kan komma ihåg fel) på en bana som är 6 mil lång,,.

säger inte att Öhlin är dåligt men på gata är det inte så lyckat annat än att det är en stor ballhetsfaktor man aldrig kommer undan.

tack för ordet.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: Re: Re: Re: Aprilia

jocke i köping skrev:
Kan bara beklaga,,,,,,,
att det ska vara så jä,,,a struligt att få prylar när man behöver dom,,,,
att packboxarna sticker är helt ok enligt dom på Öhlin,,
har för mig att serviceintervallen på en Öhlingaffel är ruskigt mycket tätare än på en Showa,,och kostar därmed säkert MYCKET mera,,.

på Öhlin förklarar dom det med att det är racingprylar,,,,,,,och då ska det servas ofta !!!!!
jag tycker det är ett dåligt argument faktiskt.

det var för övrigt det enda som avgjorde mitt val av mille,,,dvs en med showa gaffel.
är man inte riktigt aktiv tävlingsförare så har du ingen nytta av en gaffel du ändå inte kan justera in varannan minut på landsväg,,menar att på bana så har du ett underlag hela tiden medans på landsväg skiftar underlaget/jämnheten på vägen så pass att du i stort sett aldrig kan ha perfekt inställt..

showa gaffeln är inte riktigt lika känslig så den är mera anpassad för gatbruk.
har för mig att suzuki har gjort tester med showa contra Öhlin på isle of man och det som skiljer på varvtiderna är fjuttiga 20 sekunder,,,,,(kan komma ihåg fel) på en bana som är 6 mil lång,,.

säger inte att Öhlin är dåligt men på gata är det inte så lyckat annat än att det är en stor ballhetsfaktor man aldrig kommer undan.

tack för ordet.


STÄMMER NOG SOM DU SÄGER JOCKE!! :)
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Spareparts

Det råkar inte vara någon som sitter och tjyvhåller på diverse reservdelar till Millen?

Skulle behöva nytt:
kopplingsgrepp, växelpedal, blinkers, fäste depåstöd, diverse kåpor-vänster (årsm. -00).

Är det nån som har crashbungs/rampuckar eller vad ni vill kalla dem, så kan jag ta dem också. Om de finns överflödiga.
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
2 snabba

3 små frågor bara...till aprilia proffsen

1: nån som beställt arrow sliponet från rsvr.net,dyr frakt?ingår chippet? pålitliga???
2:vad ska jag köpa...det är ju typ 4 veckors levtid på leo V sliponet.men det får jag för typ 3300.vad ska jag göra??ÅKA ORGINAL SUGER.
3: är det den gröna kabeln som ska klippas på 02an.såg att den var av och tejpad
PÅ MÅN FÅR JAG EV MIN SERVICE :D dom hade skickat sakerna nu i veckan tydligen.


har upptäckt att jag spammat mycket i den här tråden.men jag är ju nyfrälst :) :D :squid
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Min Fiat,
Lite småfixad med Renegade pipor, Airkit och lite flyttad skylt. :D
 

Bifogat

  • falco m rene sida.jpg
    falco m rene sida.jpg
    125.9 KB · Visningar: 230

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
En bild till, Nu syns det varför jag inte åker till brostugan (om vi bortser ifrån ljudet). Skylten innehåller normalt mitt reg nr (förstås) men är lite mindre än original :rodnar
 

Bifogat

  • falco bakifrån.jpg
    falco bakifrån.jpg
    83.8 KB · Visningar: 225

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Triggerhappy skrev:
Min Fiat,
Lite småfixad med Renegade pipor, Airkit och lite flyttad skylt. :D

Toksnygg! :rock
Det e så sjyssta fälgar på Prillorna, vill du byta fälgar med mig till ett par Sukka original i vitt ? :rolleyes: :D

Nu behöver du bara skruva bort handtagen därbak så är det bara att :bow sen.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Hmm, ta bort handtagen ?? ja....kanske..hmm...får testa!

Funderar dock på att lacka fälgarna i "broms ok´s guld" och polera fälgkanterna. :cool:

Jag har sett en bild på en som hadde så , jag kommer ihåg att jag tyckte det var rackarns snyggt. Problemet är att jag inte hittar bilden :confused:

Nån Photoshop guru får gärna göra ett förslag på bilden ovan.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: 2 snabba

r1666 skrev:
3 små frågor bara...till aprilia proffsen

1: nån som beställt arrow sliponet från rsvr.net,dyr frakt?ingår chippet? pålitliga???
2:vad ska jag köpa...det är ju typ 4 veckors levtid på leo V sliponet.men det får jag för typ 3300.vad ska jag göra??ÅKA ORGINAL SUGER.
3: är det den gröna kabeln som ska klippas på 02an.såg att den var av och tejpad
PÅ MÅN FÅR JAG EV MIN SERVICE :D dom hade skickat sakerna nu i veckan tydligen.


har upptäckt att jag spammat mycket i den här tråden.men jag är ju nyfrälst :) :D :squid


1 och 2. Köp arrow.. ruggigt skön sång ur det, ser bra ut på oxå, och man kan lita kvalittuttan på det oxå... och Ja... du kan verkligen lita på RSVR.NET. Dom e kungar på just denna hoj, grymt korta lev-tider för att vara i UK. Där beställer du samtidigt chip/eprom. Då får du ett som är anpassat för avgassystemet och hojjen.. :tummenupp chip ingår nog inte, men du beställer luftfilter och chip ihop!
3, har för mig att det var en blågrön kabel... men om det är en kabel som är klippt och tejpad så är det förmodligen rätt... :confused: dubelkolla kanske :(


Och slutligen... du har verkligen inte spammat... man ska fråga och berätta här... det är därför jag startade denna tråd!
:rock

J-Bone :whip

:notme
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
Toksnygg! :rock
Det e så sjyssta fälgar på Prillorna, vill du byta fälgar med mig till ett par Sukka original i vitt ? :rolleyes: :D

Nu behöver du bara skruva bort handtagen därbak så är det bara att :bow sen.

CP jag blir på dessa fälgar... villha sånna jag med juh... grrrr :mad:

Ok mina e special skit med lull lull... men guuuaaaaah!! :skrämd
HATAR att tvätta dem... tar ett ååååååår att få dem rena, och det går typ bara med en tandborste... :mad:

sur!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: 2 snabba

KaZ skrev:
1 och 2. Köp arrow.. ruggigt skön sång ur det, ser bra ut på oxå, och man kan lita kvalittuttan på det oxå... och Ja... du kan verkligen lita på RSVR.NET. Dom e kungar på just denna hoj, grymt korta lev-tider för att vara i UK. Där beställer du samtidigt chip/eprom. Då får du ett som är anpassat för avgassystemet och hojjen.. :tummenupp chip ingår nog inte, men du beställer luftfilter och chip ihop!
3, har för mig att det var en blågrön kabel... men om det är en kabel som är klippt och tejpad så är det förmodligen rätt... :confused: dubelkolla kanske :(


Och slutligen... du har verkligen inte spammat... man ska fråga och berätta här... det är därför jag startade denna tråd!
:rock


måste nog vara den kabeln som e klippt då :)
är lite fundersam på vad hur mycket det blir!! £319.00 + VAT kostar kannan men hur mycket blir det i VAT???.kostar iaf 4091,97 sek. lista på vad jag vill ha...


Your Shopping Cart Contains

Item Qty Price
ARROW RSV-MILLE Oval Titanium Race Can 1 £319.00

ARROW RSV MILLE - Eprom Chip *available in limited quant 1 £44.99

RSVR RACING Screen Kit - Gold - high quality anodising 1 £8.49

RSVR RACING Tyre Valve Cap - Gold 1 £4.39


Sub Total £376.87 +VAT = 4 823,14 SEK
**************************************************
ARROW
RSV MILLE - Eprom Chip *available in limited quant
ARROW-ORIG

Genuine Arrow EPROM as supplied with ARROW race can
ARROW-ORIG ........

så står det där man beställer chippet....alltså ingår chippet i burkpriset eller fattar jag helt fel???vore ju tråkigt om man beställde dubbla chip!

NÅN SOM VET??? hjälp is neeeeeeded
//// spammarn
:notme
 

Bifogat

  • arrowcan.jpg
    arrowcan.jpg
    11.9 KB · Visningar: 178

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: 2 snabba

r1666 skrev:
Genuine Arrow EPROM as supplied with ARROW race can
ARROW-ORIG ........

så står det där man beställer chippet....alltså ingår chippet i burkpriset eller fattar jag helt fel???vore ju tråkigt om man beställde dubbla chip!

Kollar det nu...

men du!!!!

asså ... guld om du ändå beställde 2... jag skall ha ett jag med..
Kanske kan fixa mitt samtidigt... dock till en 00:a...??!!!

:rock
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Ni håller alltså på att beställa chip?
Jag kan fixa, Arrow, RSC, Sport845, Shark, Termignoni.
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top