Aprilia-tråden.

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Buster skrev:
inte det minsta klagomål.
Inte ens på reflexen. Klistrade in en mini-mini mellan/över baklysena.
Sa inget om ljudet från Akran eller insuget heller. De andra hojåkarna som väntade var de som var mest skeptiska till om det skulle gå att besikta med slipon.

Två år till nästa besiktning nu.


fyra år till och med! :)
om jag inte minns helt fel vill säga, men min ska in 08 nästa gång
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
sner0 skrev:
fyra år till och med! :)
om jag inte minns helt fel vill säga, men min ska in 08 nästa gång

då minns du nog fel!

4 år är det innan Första besiktningen... dvs från det att hojen tas ut i trafik första gången, sen efter den faller besiktning vart annat år!

så har jag hört att det är!

/KaZ
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
KaZ skrev:
då minns du nog fel!

4 år är det innan Första besiktningen... dvs från det att hojen tas ut i trafik första gången, sen efter den faller besiktning vart annat år!

så har jag hört att det är!

/KaZ

men det var ju en tråd uppe om de för ett tag sen o där benades det ut att
hojar från 87 eller 89 eller senare skulle bara va var 4;e år på..
o som sagt, min ska ju besiktigas om 4 år nästa gång..
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
sner0 skrev:
men det var ju en tråd uppe om de för ett tag sen o där benades det ut att
hojar från 87 eller 89 eller senare skulle bara va var 4;e år på..
o som sagt, min ska ju besiktigas om 4 år nästa gång..

???

ok...

då är det jag som har hört fel! :tummenupp

jevligt bra om det är så! :tummenupp
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
KaZ skrev:
???

ok...

då är det jag som har hört fel! :tummenupp

jevligt bra om det är så! :tummenupp

hmm, sökte hos bilprovningen för o kunna styrka mitt påstående o insåg mitt misstag.. :rolleyes:
de va 24 månader..
med andra ord så väntar jag på min första besiktning o inget annat..
hmm...
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
sner0 skrev:
hmm, sökte hos bilprovningen för o kunna styrka mitt påstående o insåg mitt misstag.. :rolleyes:
de va 24 månader..
med andra ord så väntar jag på min första besiktning o inget annat..
hmm...

Vi förlåter dig aldrig :mattias
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
damn close...

va en hårsmån ifrån att pesionera millan igår!

i jordbro, kommer från slingerbulten och har precis paserat rödljuset efter långa v-kurvan ... där är det en lång raka så jag blåser på lite ... typ fullt på 2:an å 3:an.. släpper gasen men den fortsätter axa... :gnissla mao gas-häng... sen vad som händer är lixom lite vad som helst.. J_bone som kör bakom sa att han bara såg ett stort moln av gummirök.. dvs jag nita bakbromsen för att få stopp på motorn, då fick man lite sladd å va på väg ner i diket... lyckades rädda uppp den och svängde in på nästa höger...

stannade hoppa av och stod å skaka i en halvtimme... usch...
ärmare klotning än så kommer man nog inte... och i den hastigheten hade det bara vara att leta ny hoj... gissar att det gick 160-170... fifan... :huvet

så vare med det! :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
gas häng,,,,,,

Det där får du följa upp, det är ju klart svinfarligt,,
något måste sitt fel sedan du haft ur motorn,,, behövs inte mycket,,,

lycka till, // Jocke i köping


KaZ skrev:
damn close...

va en hårsmån ifrån att pesionera millan igår!

i jordbro, kommer från slingerbulten och har precis paserat rödljuset efter långa v-kurvan ... där är det en lång raka så jag blåser på lite ... typ fullt på 2:an å 3:an.. släpper gasen men den fortsätter axa... :gnissla mao gas-häng... sen vad som händer är lixom lite vad som helst.. J_bone som kör bakom sa att han bara såg ett stort moln av gummirök.. dvs jag nita bakbromsen för att få stopp på motorn, då fick man lite sladd å va på väg ner i diket... lyckades rädda uppp den och svängde in på nästa höger...

stannade hoppa av och stod å skaka i en halvtimme... usch...
ärmare klotning än så kommer man nog inte... och i den hastigheten hade det bara vara att leta ny hoj... gissar att det gick 160-170... fifan... :huvet

så vare med det! :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
damn close...

va en hårsmån ifrån att pesionera millan igår!

i jordbro, kommer från slingerbulten och har precis paserat rödljuset efter långa v-kurvan ... där är det en lång raka så jag blåser på lite ... typ fullt på 2:an å 3:an.. släpper gasen men den fortsätter axa... :gnissla mao gas-häng... sen vad som händer är lixom lite vad som helst.. J_bone som kör bakom sa att han bara såg ett stort moln av gummirök.. dvs jag nita bakbromsen för att få stopp på motorn, då fick man lite sladd å va på väg ner i diket... lyckades rädda uppp den och svängde in på nästa höger...

stannade hoppa av och stod å skaka i en halvtimme... usch...
ärmare klotning än så kommer man nog inte... och i den hastigheten hade det bara vara att leta ny hoj... gissar att det gick 160-170... fifan... :huvet

så vare med det! :tummenupp

Fan va läskigt.. :3freak
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
jocke i köping skrev:
Det där får du följa upp, det är ju klart svinfarligt,,
något måste sitt fel sedan du haft ur motorn,,, behövs inte mycket,,,

lycka till, // Jocke i köping

allt kommer plockas ner nu i veckan och gås igenom!
Har ända bakdämparn på reno... så åkning blire inte förän till helgen iaf.

tjing
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
ja just det!

Har juh ett läckande problem att ta itu med oxå! :huvet

jaja, ingen har nånsin sagt att det ska vara lätt! :tummenupp

:banana
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
KaZ skrev:
damn close...

va en hårsmån ifrån att pesionera millan igår!

i jordbro, kommer från slingerbulten och har precis paserat rödljuset efter långa v-kurvan ... där är det en lång raka så jag blåser på lite ... typ fullt på 2:an å 3:an.. släpper gasen men den fortsätter axa... :gnissla mao gas-häng... sen vad som händer är lixom lite vad som helst.. J_bone som kör bakom sa att han bara såg ett stort moln av gummirök.. dvs jag nita bakbromsen för att få stopp på motorn, då fick man lite sladd å va på väg ner i diket... lyckades rädda uppp den och svängde in på nästa höger...

stannade hoppa av och stod å skaka i en halvtimme... usch...
ärmare klotning än så kommer man nog inte... och i den hastigheten hade det bara vara att leta ny hoj... gissar att det gick 160-170... fifan... :huvet

så vare med det! :tummenupp

God damn, byta kallingar i förtid nu då....hua :3freak
Läge att kolla vajrarnas infästningar under tanken då....
Kan tala om att Hagmans returvajer hade släppt ifrån vajerlänkaget under tanken. Upptäcktes när Airkitet skulle monteras.
Var har du dämparen inne på renovering ??
JAg har en überbra kontakt på stötdämparrenovering/även gaffelrenovering, speciellt Öhlinsprylar.....
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Triggerhappy skrev:
God damn, byta kallingar i förtid nu då....hua :3freak
Läge att kolla vajrarnas infästningar under tanken då....
Kan tala om att Hagmans returvajer hade släppt ifrån vajerlänkaget under tanken. Upptäcktes när Airkitet skulle monteras.
Var har du dämparen inne på renovering ??
JAg har en überbra kontakt på stötdämparrenovering/även gaffelrenovering, speciellt Öhlinsprylar.....

Fram med den nu då!!!! Har Ölins gafflar som läcker som såll!! :huvet
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Damn....

KaZ skrev:
damn close...

va en hårsmån ifrån att pesionera millan igår!

i jordbro, kommer från slingerbulten och har precis paserat rödljuset efter långa v-kurvan ... där är det en lång raka så jag blåser på lite ... typ fullt på 2:an å 3:an.. släpper gasen men den fortsätter axa... :gnissla mao gas-häng... sen vad som händer är lixom lite vad som helst.. J_bone som kör bakom sa att han bara såg ett stort moln av gummirök.. dvs jag nita bakbromsen för att få stopp på motorn, då fick man lite sladd å va på väg ner i diket... lyckades rädda uppp den och svängde in på nästa höger...

stannade hoppa av och stod å skaka i en halvtimme... usch...
ärmare klotning än så kommer man nog inte... och i den hastigheten hade det bara vara att leta ny hoj... gissar att det gick 160-170... fifan... :huvet

så vare med det! :tummenupp



Damn vad läskigt.... :brinnerup ... själv var jag typ en meter från ett rådjur igår... det gick väl i 130.. helt plötsligt dyker det upp en bambi från höger sida av vägen o gör ett kamikazehopp rakt framför mig :fatta! .... kommer på att det inte var nån bra idé o bestämmer sig för att vända :kocko ... då har jag ungefär 10 meter kvar... allt går jäkligt fort men på nått sätt lyckas vi styra åt var sitt håll som tur är ... jag kunde nästan känna lukten av fisen han la på när han fick syn på mig när jag passerar nån meter från han... Jag stannar eftersom jag blev så j-la skraj... o han gör samma sak... :confused: skitskumt... vi står där i ett par minuter o glor på varann :fyllisar
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
dalord skrev:
Jag stannar eftersom jag blev så j-la skraj... o han gör samma sak... skitskumt... vi står där i ett par minuter o glor på varann

Läbbigt!

Hoppas du sa några väl valde ord till honom!! :arsele <--- typ :hihi
Körde förbi mitt lilla tillbuds-ställe igår igen... :skrämd 20 - 30 meter bromsspår som avslutas i nästan ett J lixom... guah! ser sjukt ut... undra hur fan man lyckades rädda skiten från att gå ner i diket eller highsida! en gåta.
jaja

TRIGGER! äsch... jag ringer!

Hehe... igår föresten så trodde man att det skulle bli lite rejäl åkning. Kom från rosenhill och värmde upp lite i småkurvorna innan man svänger in på Tungelstavägen. J-Bone låg före... då får vi möte när vi ska svänga in på T-vägen. Det var först nån nyare Porsche 911 kittad å så... sen efter den kom det en Ny gul Ferrari av nåt slag... å gissa... de skulle samma väg så J-Bone släppte dem före.. GISSA om hornen började växa då :yoparty
De började med att gasa som fan å jag tänkte :banana ...
Men sen... haha både jag å J fick ligga å bromsa en del bakom inga problem alls att haka på... Det roligaste va att det såg ut som de trodde att de körde som fan... skar krvor å hade sig... ferrarin låste bromsarna vid ett par tillfällen. trist vare iaf. Med riktiga förare hade man inte haft en liten chans ens att haka på men, hade varit kul att prova... Sen när vi kom fram så hajade man direkt varför.. i Porschen sitter det en snubbe med designade solisar och jättefina röda Porsche-handskar. :rofl :rofl :rofl

Sen åkte vi till TLRR å fika!

:hihi
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
För all form av stötdämpar/gaffelrenovering och meck mm så är Peter Lindström TeamFLR,
regerande SidvagnsChamp en über bra meck med MYCKET humana priser.
De har fullspons direkt ifrån Öhlins och har iom det tillgång till alla verktyg mm som behövs för PROFFS meckning av speciellt öhlins men de kan fixa det mesta.
Han har även en välrustad maskinpark för svetsning,fräsning mm.
Billig på att skifta däck också.
Prisexempel: Byte av packboxar på öhlinsgaffel inkl genomgång mm: 500:-+material för båda.
Skifte av däck inkl balansering: 100:-/hjul.
Priserna avseer löst hjul.

073-3229330
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
KaZ skrev:
damn close...
va en hårsmån ifrån att pesionera millan igår!

mao gas-häng... ... då fick man lite sladd å va på väg ner i diket... lyckades rädda uppp den och svängde in på nästa höger...
... gissar att det gick 160-170... fifan... :huvet

så vare med det! :tummenupp
De var som fan,
visst var det du som satt dit mina gasvajrar. Måste nog kolla upp dem igen så man inte gör nått liknande.
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Triggerhappy skrev:
För all form av stötdämpar/gaffelrenovering och meck mm så är Peter Lindström TeamFLR,
regerande SidvagnsChamp en über bra meck med MYCKET humana priser.
De har fullspons direkt ifrån Öhlins och har iom det tillgång till alla verktyg mm som behövs för PROFFS meckning av speciellt öhlins men de kan fixa det mesta.
Han har även en välrustad maskinpark för svetsning,fräsning mm.
Billig på att skifta däck också.
Prisexempel: Byte av packboxar på öhlinsgaffel inkl genomgång mm: 500:-+material för båda.
Skifte av däck inkl balansering: 100:-/hjul.
Priserna avseer löst hjul.

073-3229330
Gör Peter jobb åt vem som helst?
Verkar bra tips för Öhlinsfix annars. Lämnade in mina gaffelben hos stötdämparexperten förra året. Kommer inte riktigt ihåg vad det kostade med det var definitivt dyrare.

Priset för däckskift och balansering är samma som hos wheeler dealer.
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
KaZ skrev:
damn close...

va en hårsmån ifrån att pesionera millan igår!

i jordbro, kommer från slingerbulten och har precis paserat rödljuset efter långa v-kurvan ... där är det en lång raka så jag blåser på lite ... typ fullt på 2:an å 3:an.. släpper gasen men den fortsätter axa... :gnissla mao gas-häng... sen vad som händer är lixom lite vad som helst.. J_bone som kör bakom sa att han bara såg ett stort moln av gummirök.. dvs jag nita bakbromsen för att få stopp på motorn, då fick man lite sladd å va på väg ner i diket... lyckades rädda uppp den och svängde in på nästa höger...

stannade hoppa av och stod å skaka i en halvtimme... usch...
ärmare klotning än så kommer man nog inte... och i den hastigheten hade det bara vara att leta ny hoj... gissar att det gick 160-170... fifan... :huvet

så vare med det! :tummenupp

Uj uj uj, får obehagliga flashbacks :gnissla Skönt att du inte åkte av :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top