Aprilia-tråden.

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
tjoho...

Tänkte kolla med er grabbar...ska sälja z1000 till förmån för en mille...

Den som jag har kollat på är en -03 som är lite skrapad, den finns faktiskt här på forumet. Vad kan det kostar att laga det som är paj, ska man akta sig för den eller? Vad säger ni som kan det här? Vad är ett bra pris för den ?


MVH
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Lidbrandt skrev:
tjoho...

Tänkte kolla med er grabbar...ska sälja z1000 till förmån för en mille...

Den som jag har kollat på är en -03 som är lite skrapad, den finns faktiskt här på forumet. Vad kan det kostar att laga det som är paj, ska man akta sig för den eller? Vad säger ni som kan det här? Vad är ett bra pris för den ?


MVH


Beror ju helt och hållet påvad som är trasigt,du får en 03 i nyskick för 100 och uppåt,är det en R-mille kostar det betydligt mer att laga beroende på vad som är trasigt,är det skador på fälgar,kåpor och öhlinssakerna så kan det kosta allt mellan 10-100 att laga.Fixa ett riktigt pra pris med hänvisning till vad orginaldelar kostar,bnesök en ÅF och kolla upp priser.Är motorn och ram intakt så är det bara att slå till :tummenupp Ramen är väl svart så den är ju inte så svår att göra snygg igen mao.
 

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
twinner skrev:
Beror ju helt och hållet påvad som är trasigt,du får en 03 i nyskick för 100 och uppåt,är det en R-mille kostar det betydligt mer att laga beroende på vad som är trasigt,är det skador på fälgar,kåpor och öhlinssakerna så kan det kosta allt mellan 10-100 att laga.Fixa ett riktigt pra pris med hänvisning till vad orginaldelar kostar,bnesök en ÅF och kolla upp priser.Är motorn och ram intakt så är det bara att slå till :tummenupp Ramen är väl svart så den är ju inte så svår att göra snygg igen mao.


Det är inte en R version, det ser ut bara som om kåpan fram är skrapad.

Har har ni adressen http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=8973

Jag tycker det ser ganska så bra ???
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Lidbrandt skrev:
Det är inte en R version, det ser ut bara som om kåpan fram är skrapad.

Har har ni adressen http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=8973

Jag tycker det ser ganska så bra ???

Kolla att kylaren inte läcker vid deras infästningar.
Just kylarnas infästnings vinklar är ett svagt ställe, vet 3 st Aprilior som fått fixa kylarna vid mindre kullkörningar. Går oftast att svetsa men en ny kostar 6´500:- så det är värt att kolla extra noga !!
 

nuke_proof

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille R-02 mattsvart, akka burk, evo luftkit, chip
Motorskrammel eller bara "rå motorgång" ???

Vänder mig till er nu för lite support....

Tycker att min Mille ( -02:a) låter lite väl mkt från motorn.
Det "skrammlar och knackar". inte så mkt kanske men mera än mina tidigare hojar.
Är detta normalt för en mille? Hur låter era?
Har läst i tidningar och har förstått att millen har en "rå motorgång" Är det den "rå motorgången" jag hör eller nått annnat?
Förstår att det kan vara svårt att sätta nått finger på exakt vad det kan vara men kanske en liten fingervisning bara :hihi

Ett annan fråga...

Har monterat evo:s luftkit och arrows chip.
Tycker resultatet blev sådär. Lite dåligt svar på gasen.
Antar att den får för mkt luft nu kanske. Finns det några skruvar man kan justera detta på eller??


Kör försiktigt allihopa där ute :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
När man hör en mille åka förbi så mullrar den supernice,när man styr den själv så hör man en massa ventiler och sånt(lite tickande ljud..Det ska låta så:) Slipon måste du ha,annars blir det bara pankaka av allt.
 

nuke_proof

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille R-02 mattsvart, akka burk, evo luftkit, chip
twinner skrev:
När man hör en mille åka förbi så mullrar den supernice,när man styr den själv så hör man en massa ventiler och sånt(lite tickande ljud..Det ska låta så:) Slipon måste du ha,annars blir det bara pankaka av allt.


Det var det jag också tänkte...
Låter som musik när man hör andra millar. Var lite orolig bara om jag åkte på en skördetröska :confused:
Slip-on har jag. Ljudet är ju stööööört skönt. :kär :kär

Antar att jag kan sluta oro mig då :tungan
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
nuke_proof skrev:
Vänder mig till er nu för lite support....

Tycker att min Mille ( -02:a) låter lite väl mkt från motorn.
Det "skrammlar och knackar". inte så mkt kanske men mera än mina tidigare hojar.
Är detta normalt för en mille? Hur låter era?
Har läst i tidningar och har förstått att millen har en "rå motorgång" Är det den "rå motorgången" jag hör eller nått annnat?
Förstår att det kan vara svårt att sätta nått finger på exakt vad det kan vara men kanske en liten fingervisning bara :hihi

Ett annan fråga...

Har monterat evo:s luftkit och arrows chip.
Tycker resultatet blev sådär. Lite dåligt svar på gasen.
Antar att den får för mkt luft nu kanske. Finns det några skruvar man kan justera detta på eller??


Kör försiktigt allihopa där ute :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Vill du vara riktigt säker så åk med den till Kenneths MC Service, tror inte han har ngt emot att gå ut å lyssna på den i ngn minut på studs.

Vill du vara mindre säker så kan vi ju jmnföra motorljud ngn dag.
 

nuke_proof

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille R-02 mattsvart, akka burk, evo luftkit, chip
flugan skrev:
Vill du vara riktigt säker så åk med den till Kenneths MC Service, tror inte han har ngt emot att gå ut å lyssna på den i ngn minut på studs.

Vill du vara mindre säker så kan vi ju jmnföra motorljud ngn dag.


ska åka till Kenneth senare i Höst för att göra service. Antar att han hör på en gång om det inte står rätt till.
Säkert jag som "lyssnar för mkt" :kocko

Visst kan vi jämföra vårat skrammel nån gång. skulle vara roligt att höra en annan aprilia också :)
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Är det ngn som förstått var man skall betala eller sätta in pengar ngnstans på TMP Trackday i Anderstorp (länk)? E de ngn mer som gjort sin "tilmelding"? Fick ni inbetalningskort då eller?
 

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Ort
Gotland
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Cylinder RS250

Är det någon som har lite bilder på rs250 cylinder till en 99:a Skulle så fall villja ha några för att se hur det ska se ut i loppet med portarna som finns. Misstänker att mina portar är omslipade.. Ni kan skicka pm till mig om ni kan fixa bilder på cylinderloppet så jag kan ha lite att jämföra med mot min cylinder..

Mvh
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
flugan skrev:
Är det ngn som förstått var man skall betala eller sätta in pengar ngnstans på TMP Trackday i Anderstorp (länk)? E de ngn mer som gjort sin "tilmelding"? Fick ni inbetalningskort då eller?


Jag har inte orkat installera reader'n.Vad är det som gäller? kostar? anmälan?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
twinner skrev:
Jag har inte orkat installera reader'n.Vad är det som gäller? kostar? anmälan?

He he, nu när jag läste igen hittade jag PG-kontot :kocko .

Bantjörning på Anderstorp den 13:e augsti om man är en lycklig ägarae av Aprilia, Moto Guzzi eller Laverda för 500SEK, tre grupper (långsam, medel å snabb).
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
flugan skrev:
He he, nu när jag läste igen hittade jag PG-kontot :kocko .

Bantjörning på Anderstorp den 13:e augsti om man är en lycklig ägarae av Aprilia, Moto Guzzi eller Laverda för 500SEK, tre grupper (långsam, medel å snabb).
Är det sagt något om ljudnivå. Går väl inte ens att köra orginaldämpare där?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Buster skrev:
Är det sagt något om ljudnivå. Går väl inte ens att köra orginaldämpare där?

Står inget på TMP's information, men det står så här på Anderstorps hemsida:
Sydslingan
2 km lång.
Ljuddämpnings krav enl.
Bil- och MC- förbundens
normer för tävlingsfordon.

Nordslingan
1,8km lång
För verksamhet med fordon som är ljud dämpade för landsvägs
trafik.

Grand Prix-banan
Hela banan 4,025km lång
Ljuddämpning som sydslingan.


Jag drar på orginalburkarna (bita sura äpplet) för säkerhetsskull.
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
nuke_proof skrev:
Tycker att min Mille ( -02:a) låter lite väl mkt från motorn.
Det "skrammlar och knackar". inte så mkt kanske men mera än mina tidigare hojar.

Har monterat evo:s luftkit och arrows chip.
Tycker resultatet blev sådär. Lite dåligt svar på gasen.
Antar att den får för mkt luft nu kanske. Finns det några skruvar man kan justera detta på eller??
Det brukar låta mer än från snitthojen. Sitter både kedja och kugg för drivning av kammar och balansaxlar. Öronproppar tar bort de obehagliga frekvenserna.

På ECU'burken finns det två "pottar" för justering av CO för främre och bakre cylindern. De är inte aktiverade med orginalchippet. Vissa eller alla? (vet inte riktigt hur det är) trimchip har dem aktiverade. Du kan ju prova att ratta lite på dem. Svårt att veta om det blir bra utan lambda-mätning.
 

nuke_proof

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille R-02 mattsvart, akka burk, evo luftkit, chip
Buster skrev:
Det brukar låta mer än från snitthojen. Sitter både kedja och kugg för drivning av kammar och balansaxlar. Öronproppar tar bort de obehagliga frekvenserna.

På ECU'burken finns det två "pottar" för justering av CO för främre och bakre cylindern. De är inte aktiverade med orginalchippet. Vissa eller alla? (vet inte riktigt hur det är) trimchip har dem aktiverade. Du kan ju prova att ratta lite på dem. Svårt att veta om det blir bra utan lambda-mätning.



Ska kolla på dessa "pottar" och se.
Lambda mätning kan man väl göra på en verkstad bara va??
Ja provar att skruva lite och se vad som händer :D

Dock har jag lyckats låsa in mina nycklar i garaget så jag kommer inte år hojen nu. Till råga på allt så har vaktis gått hem också. Msåte vänta till imorgon... :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top