MC Doktorn
Guest
KaZ skrev:
Elände verkar vara ett brott i det sk hundbenet.
Brukar väl vara vanligt på endurohojar.
Skulle aldrig hända på en Aprilia
Huvudsaken att du klarade dig
KaZ skrev:
2ono skrev:Jag är på jakt efter en ny hoj Aprilia RSV 04.
Väldigt svårt att värdera dessa då beglistor verkar vara ute och det finns inte så många att jämföra med.
Vad tror ni en 2004 RSV orginal rullat 160 mil är värd 89 är det ett ok belopp
Tacksam för råd.
här är annonsen http://www.blocket.se/view/5155016.htm?caller=sml_s&l=0&c=1&city=0
flugan skrev:Tycker 89 låter sjukt billigt. Tjöp tjöp tjöp!
flugan skrev:Tycker 89 låter sjukt billigt. Tjöp tjöp tjöp!
Det är torrsump på Millen. Oljenivån stiger och sjunker. Kör 10-15 km (om den varit kall innan) och kolla när oljenivån stiger när du står stilla med motorn igång. Nivån ska inte då inte gå över max (eh ja som du förstår....) och går den aldrig över min är det verkligen dax att fylla på. 0.5 liter mellan min och max.prissma skrev:Har nyligen köpt en mille. Tänkte kolla oljenivån på den och har svårt att se någon nivå på slangen. Kan det vara så att det är för lite olja eller är det jag som ser illa? Håller cykeln rakt, ser bara en blåaktig slang.
Psychobiker skrev:Nu är jag också Mille-ägare. Efter lite småstrul igår med en jordkabel med dålig kontakt i så är allt frid och fröjd. Bytte olja och filter igår, och tyckte det gick i lite mycket olja. I boken står det ca 3,5 liter, innan man skall köra motorn 1 min. Då kom det inte ens upp på min, fick hälla i hela dunken, dvs
4 l. Är det normalt? Nivån ligger perfekt nu, körde motorn 1 minut, och den ligger fortfarande bra.
Sen är det luft i bakbromsen, men jag lyckades fan inte lufta den, körde igenom 3 behållare, men det hjälpte inte. Är det nått speciellt knep för att lufta den där?
/Pajje
Psychobiker skrev:....
Sen är det luft i bakbromsen, men jag lyckades fan inte lufta den, körde igenom 3 behållare, men det hjälpte inte. Är det nått speciellt knep för att lufta den där?
/Pajje
Psychobiker skrev:Nu är jag också Mille-ägare. Efter lite småstrul igår med en jordkabel med dålig kontakt i så är allt frid och fröjd. Bytte olja och filter igår, och tyckte det gick i lite mycket olja. I boken står det ca 3,5 liter, innan man skall köra motorn 1 min. Då kom det inte ens upp på min, fick hälla i hela dunken, dvs
4 l. Är det normalt? Nivån ligger perfekt nu, körde motorn 1 minut, och den ligger fortfarande bra.
Sen är det luft i bakbromsen, men jag lyckades fan inte lufta den, körde igenom 3 behållare, men det hjälpte inte. Är det nått speciellt knep för att lufta den där?
/Pajje
fazerfun skrev:Tvåcylindrig sommarkärlek
Kompisarna varnade mig men jag gjorde det ändå ...provkörde en glänsande röd RSV Mille och nu är, precis som befarat, hooked! Vilken otroligt tajt och personlig hoj....och sången sen.... (Devilpipa), man fick ju rysningar!!
Men innan jag definitivt gör slag i saken, finns det något man bör kolla extra noga med modellen? Enligt Bikes begbibel är modellen fri från typfel men det vore ju kul att få lite input från andra som kör dessa skönheter.
Mitt ex är en -00, uttagen -02, 2 ägare, 1500 mil, nyservad och med nya däck. Orig förutom tonat kåpglas och Devil slipon i titan. Ägaren vill ha 70k. Är det ett ok pris? Tycker faktiskt det verkar så efter att kikat på Blocket.
fazerfun skrev:Tvåcylindrig sommarkärlek
Kompisarna varnade mig men jag gjorde det ändå ...provkörde en glänsande röd RSV Mille och nu är, precis som befarat, hooked! Vilken otroligt tajt och personlig hoj....och sången sen.... (Devilpipa), man fick ju rysningar!!
Men innan jag definitivt gör slag i saken, finns det något man bör kolla extra noga med modellen? Enligt Bikes begbibel är modellen fri från typfel men det vore ju kul att få lite input från andra som kör dessa skönheter.
Mitt ex är en -00, uttagen -02, 2 ägare, 1500 mil, nyservad och med nya däck. Orig förutom tonat kåpglas och Devil slipon i titan. Ägaren vill ha 70k. Är det ett ok pris? Tycker faktiskt det verkar så efter att kikat på Blocket.
fazerfun skrev:Tvåcylindrig sommarkärlek
Kompisarna varnade mig men jag gjorde det ändå ...provkörde en glänsande röd RSV Mille och nu är, precis som befarat, hooked! Vilken otroligt tajt och personlig hoj....och sången sen.... (Devilpipa), man fick ju rysningar!!
Men innan jag definitivt gör slag i saken, finns det något man bör kolla extra noga med modellen? Enligt Bikes begbibel är modellen fri från typfel men det vore ju kul att få lite input från andra som kör dessa skönheter.
Mitt ex är en -00, uttagen -02, 2 ägare, 1500 mil, nyservad och med nya däck. Orig förutom tonat kåpglas och Devil slipon i titan. Ägaren vill ha 70k. Är det ett ok pris? Tycker faktiskt det verkar så efter att kikat på Blocket.
Samma härPsychobiker skrev:Nu är jag också Mille-ägare. /Pajje
TwinSucker skrev:Samma här
Ses på nån bana i landet snart!
alla pizzabagare och pastakokerskor!
Måste ju kolla in nya hemmet juh...och passa på och fråga om nån möjligtvis har höger Clip-on till en Mille?
Jag är less på att ha farthållare på hoj...det är ju för f** ingen bil
//TS
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |