Aprilia-tråden.

MC Doktorn

Guest
Reservdelar

MIsströsta inte mig tog det "bara" 9 dagar att få hem nya fälgar från Italien medan ett startmotor relä tog 4 dagar och kåpglas tog 5veckor.

Reservdels distributionen har varit under all kritik men man tror och hoppas att dom tagit åt sig och leveranserna kortas ner .

Leveranse på över 7 dagars väntan är dåligt.

Glöm inte Kinnekulle 29/7 05 då vi kanske ses. :tummenupp
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
bikerwoman skrev:
Klart det går på garantin, men som vanligt tar det väl evigheter att få hem nya delar...

Du ser väl till att få den senaste bulletinen utförd? Jag gissar att det måste man -->BEGÄRA<-- från verkstäder.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
2ono skrev:
MIsströsta inte mig tog det "bara" 9 dagar att få hem nya fälgar från Italien medan ett startmotor relä tog 4 dagar och kåpglas tog 5veckor.

Reservdels distributionen har varit under all kritik men man tror och hoppas att dom tagit åt sig och leveranserna kortas ner .

Leveranse på över 7 dagars väntan är dåligt.

Glöm inte Kinnekulle 29/7 05 då vi kanske ses. :tummenupp

Ähum... tog 3 mån. att få hem 1 bult för drevhållaren till bakhjulet... Hur bra är det...? Hade nästan hunnit glömma bort den... :rolleyes: tur att det inte var kritiskt denna gång. Packningar som t.ex. cylinderfotspackningar tar flera månader också... och sånt måste ju vara jättedyrt att ha på lager...

Jaja, det är Brembobromsar som finns på andra hojar så det borde gå att få fram rätt fort.

Trodde Piaggio fått fart på Aprilias logistikproblem... Tur iaf. att Prillorna inte går sönder så ofta.

-Bikerwoman- Hoppas det går bra!
 

MC Doktorn

Guest
mikcar skrev:
Ähum... tog 3 mån. att få hem 1 bult för drevhållaren till bakhjulet... Hur bra är det...?
Trodde Piaggio fått fart på Aprilias logistikproblem... Tur iaf. att Prillorna inte går sönder så ofta.

-Bikerwoman- Hoppas det går bra!

3 månader :huvet en caponord ägare här i stan stod still i 6 v pga en startmotor som restades.

De jag har hört är att TMP har månads leveranser i slutet på varje månad från Italien och råkar man beställa vid fel tidpunkt får man vänta :rolleyes:
samt att åf verkar vara handfallna när det blir problem.

Men kvaliten har heller inget att anmärka på lika bra som japs och bättre än Ducati faktiskt som verkar ha massa irriterande småfel med kåpor som flyger av och elfel efter tvätt mm.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
bikerwoman skrev:
Bör jag fatta vad du snackar om? :va

Det har jag ingen aning om. Men om du skall åtgärda problemet med hjälp av en verkstad, kan det eventuellt vara idé att se till att det blir i enlighet med de buletiner som Aprilia s.p.a har utfärdat till verkstäderna.

(Man kan åxå skita helt i det och istället köpa sig en capuccino, sätta sig ned och se ut som en oerhört glad kund :banana
 

MC Doktorn

Guest
Falco

Någon här som har en falco inom rimligt avstånd som man kan titta på
Eller kan skicka in en bild på hur bromsslangarna fram är dragna och hur gasreglaget ser ut,vore toppen :tummenupp
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Snabba e dom ju men inte på att vara service minded ,, passar dom sig inte så kan de bli deras fall ,, oavsett hur bra hojjen e o köra så måste service funka åxå , dvs service från TMP o fabriken ,,
jag e ju van att d kan ta tid eftersom jag kört Italienska i över 20 år men jag förstår dom som håller på att köra in sig på märket o måsta vänta i evigheter på prylar ,, speciellt garanti åtgärder ,, där är det rent ut sagt segt ,, ja vänta nästan 1 år på en ny ljuddämpare ,, den var skadad vid leverans av hojjen ,, nu e de bara en bakdel/kuts som saknas ,, pga av lack släpp ,, o en fixning av huvud eller slav cylindern till kopplingen ,, får lyfta den ofta eftersom de sugen in luft någonstans ,, inte likt brembo o slarva. :7peta

TwinSucker skrev:
Förmodligen...Aprilia är väl inte kändast för att va snabba direkt...Tyvärr!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Inga sådana problem ,, ännu ,, men ja har lyftat koppling som en dåre nu ett tag ,, har även bytt tätningen i slaven ,, både slavcylinder o handtag e ju brembo ,, vart menar du at det läckte ? bild kanske ,, de kanske e där de suger luft på min ?

bikerwoman skrev:
J..la skit :mad: det räckte inte med att lufta kopplingen, nu har jag upptäckt att den läcker ifrån cylindern uppe vid styret, precis vid gummigrejen som trycks in när man drar in kopplingen! Så nu är det luft i den igen, kul att nåt sånt pajar redan efter 135 mil!!!
Nån som haft samma problem med mille-04??
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ohlsson !
är det inte svårt o veta vilka bulletiner som finnes ?
hur får vi "vanliga" reda på det om man inte kan lura det av en Åf ?
det finns kanske bulletiner som vi missar bara för att infon inte når ut till oss ,,

#Olsson# skrev:
Det har jag ingen aning om. Men om du skall åtgärda problemet med hjälp av en verkstad, kan det eventuellt vara idé att se till att det blir i enlighet med de buletiner som Aprilia s.p.a har utfärdat till verkstäderna.

(Man kan åxå skita helt i det och istället köpa sig en capuccino, sätta sig ned och se ut som en oerhört glad kund :banana
 

MC Doktorn

Guest
bikerwoman skrev:
Får man fråga varför du ska ha en bild på det? Har inte du en tuono?

Jag monterat ett par 40mm förhöjda och justerbara clipon :) men problemet är att bromslangar och gaswire är för långa och RSV mille för korta.

Så falcons grejer är nånstans mitt emellan tänkte jag men jag måste mäta och kolla innan jag beställer.

Se bilden med org styret och clipon
 

Bifogat

  • clip.JPG
    clip.JPG
    92.9 KB · Visningar: 106

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
2ono skrev:
Jag monterat ett par 40mm förhöjda och justerbara clipon :) men problemet är att bromslangar och gaswire är för långa och RSV mille för korta.

Så falcons grejer är nånstans mitt emellan tänkte jag men jag måste mäta och kolla innan jag beställer.

Se bilden med org styret och clipon
Vad jag vet så är det ingen större skillnad på längden på gasvirarna på mille å falco.

Broms slangarna tar du väl å fixar hos en hydraul firma i e-tuna. Mät bara hur mycket kortare de ska va å gör nya.

Jag gjorde nya ifjol å de kostade ca 500:- här i byn. Då var det 2st istället för en med ett t-kors på inkl. lång banjo vid hand taget å alla koppar brickor.
 

MC Doktorn

Guest
wasa skrev:
Vad jag vet så är det ingen större skillnad på längden på gasvirarna på mille å falco.

Broms slangarna tar du väl å fixar hos en hydraul firma i e-tuna. Mät bara hur mycket kortare de ska va å gör nya.

Jag gjorde nya ifjol å de kostade ca 500:- här i byn. Då var det 2st istället för en med ett t-kors på inkl. lång banjo vid hand taget å alla koppar brickor.

Trodde att clipon på falco var något högre än mille. :va
Men kanske beställer ett extra set till tuono och kapar den 3-4cm vid handtaget.
Visst 2 bromsslangar med extra lång banjo skruv men det ser inte speciellt cleant ut .

Org ser det ut så här en T koppling framför styrdämp och nedre gaffelkrona.
 

Bifogat

  • broms.JPG
    broms.JPG
    124.2 KB · Visningar: 92

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
jocke i köping: Kan du inte ta lite porr bilder på din 04 o lägga upp här givitvis ny tvättad o vaxad :tungan
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Visst kan jag det ,, den ska få sin veckliga dos av vax o tvätt i morgon så det ska väl kunna utföras ,, torsdag borde de vara bilder här på webben ,, :eek:)

ang, porr :tungan hur va de i GBG ? är du fast i träsket nu :tuttar ? he he

Lam-Kaka skrev:
jocke i köping: Kan du inte ta lite porr bilder på din 04 o lägga upp här givitvis ny tvättad o vaxad :tungan
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
jocke i köping skrev:
Visst kan jag det ,, den ska få sin veckliga dos av vax o tvätt i morgon så det ska väl kunna utföras ,, torsdag borde de vara bilder här på webben ,, :eek:)

ang, porr :tungan hur va de i GBG ? är du fast i träsket nu :tuttar ? he he
Vax tvätt och rakning... min tvättar sig själv varje dag...
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Bultarna siter i ryckutjämnaren endast inte i fälgen ,, bort med hjuler o ta bort en av bultarna och så åker du iväg till någon som säljer skruv o mutter o köper 5 nya i lämpligt matreal ,, rostfritt kanske ? så ser du till att du drar åt dom med moment så de blir lika draget på alla så kommer det hålla i evigheter ,, momentet kan säkert bultförsäljaren hjälpa dig med.
// Jocke :tummenupp

prissma skrev:
Har en Mille sen en kort tid tillbaka. Upptäckte ikväll till min fasa att bultarna som håller drevet satt lösa (4 av dem den 5:e var av). Hur kan detta ha inträffat? Någon som har varit om samma problem? Hur kan det ha sket vibrerat loss eller vad, sabotage?
Kan iaf inte få bultarna att ta gäng i fälgen så antar att bakhjulet måste av :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top