jocke i köping
det som skramlar ska repareras :o)
Hej igen !
justering är ju bara efter behov och om jag minns rätt så ska ventilerna kollas var 1500 mil(kan komma ihåg fel) instrumentpaneler är samma från 98-03,det som skiljer mellan vissa årsmodeller är att bakgrundsbelysningen på dom tidiga är i grönt o sedan övergick det till rött ,, tror det var 01(i allafall på milleR)
ett drivpaket med fram o bakdrev+kedja hittar du för mellan 2000-2500:- utan problem,fråga om givaren till sidostödet är fixad , den kan strula och det fixar du enklast genom att bygla bort den,
Hur många mil har den gått ?
är det direktimport ?
står den på firma ?
vilken färg är det ?
// Jocke
justering är ju bara efter behov och om jag minns rätt så ska ventilerna kollas var 1500 mil(kan komma ihåg fel) instrumentpaneler är samma från 98-03,det som skiljer mellan vissa årsmodeller är att bakgrundsbelysningen på dom tidiga är i grönt o sedan övergick det till rött ,, tror det var 01(i allafall på milleR)
ett drivpaket med fram o bakdrev+kedja hittar du för mellan 2000-2500:- utan problem,fråga om givaren till sidostödet är fixad , den kan strula och det fixar du enklast genom att bygla bort den,
Hur många mil har den gått ?
är det direktimport ?
står den på firma ?
vilken färg är det ?
// Jocke
P_son skrev:Tack för era snabba svar Har fått tag på en -99 som saknar servicebok, dock har den seriös dokumentation av servicar m.m. det jag undrar är vilka är service intervallerna med tex ventiljustering, och dem lite större servicarna. Olja och filer byter man ju själv. Är det någon som har någon bild på instrumentpanelen på en -99 (det kanske sitter samma på fler års-mod), en kompis sa att den var lite annorlunda? Eller någon kanske kan förklara hur den ser ut! Driv pkt behövde tydligen oxå bytas, var köper ni era delar till bra pris?
Ngt annat jag bör fråga eller fundera på? Mvh P_son