jocke i köping
det som skramlar ska repareras :o)
skitenkelt !
leta reda på en datorfläkt eller motdvarande som har metallvingar och sedan så lossar du på givaren vid bromsoket bak och vinklar ut den så att den istället för att indikerar på skruvskallarna som är till bromsskivan läser av fläktvingarna,och genast så har du en drivning till din hastighetsmätare,
Lycka till // jocke i köping
leta reda på en datorfläkt eller motdvarande som har metallvingar och sedan så lossar du på givaren vid bromsoket bak och vinklar ut den så att den istället för att indikerar på skruvskallarna som är till bromsskivan läser av fläktvingarna,och genast så har du en drivning till din hastighetsmätare,
Lycka till // jocke i köping
imaster skrev:Hur funkar det? måste man ha nån särskilt fläkt, metall eller så eller vad är det för givare egentligen?Nu är jag inget mekaräss, har egentligen aldrig sysslat med motordrivet direkt aktivt men jag har ju inte tummen mitt i handen så det är väl bara att lära sig... Du får gärna beskriva lite hur du fick ihop det hela, jag ska minsann prova det här..!
Måste säga att 363 km/h i medelhastighet är rätt så bra faktiskt, jag får nog sätta på racingslip-on om jag ska komma dit...![]()