#Olsson#
Ny medlem
VR-8 skrev:2324342Lugnt......inte ute efter effekten utan en mätning innan...........sedan blir det en mätning efter...
Kurvan är det som intresserar mig mest...
J
Jag vet, bara roar mig lite.
VR-8 skrev:2324342Lugnt......inte ute efter effekten utan en mätning innan...........sedan blir det en mätning efter...
Kurvan är det som intresserar mig mest...
J
#Olsson# skrev:2324371Jag vet, bara roar mig lite.
VR-8 skrev:2324397Inget att göra.. ......kanske nyfiken på mitt projekt......
J
#Olsson# skrev:2324454Yep
Bosanac skrev:2334078Undrar om någon vet hur det funkar om man byter instrumentering ,passar det från Mille R till vanlig Mille och justeras kilometer-sträckan automatisk( sitter den i data boxen eller i själva instrumenten) eller måste man justera den på nått sätt...
MVH San o tacksam för svar..
asfalt skrev:2334421Nu är den bänkad hos Mitonga i Lomma. Mitonga har gott rykte och lång erfarenhet av detta, de har dessutom en riktigt bra bänk med ordentlig tilluft och mätning av Lamda och allt annat tänkbart. Antiklimax har dock fått en ny innebörd. 113 hästar på bakhjulet ger den. 143 på vevaxeln. Detta med BMC luftfilter, Akrapovic SP oh PC-3.
Vi justerade PC-3an så bra det gick men den såg bäst ut i noll-läge alltså medföljande map. Bäst resultat fick vi när vi kopplade ur Powercommandern!!!
Kollar man artikeln i BIKE där en likadan bänkades så fick man helt andra effektsiffror, 128,9 hk på topp (+10) och en förbättring med ca 20 hk vid 6000 varv. Jag har inte bänkat mc:n med originalgrejer på så jag kan inte göra någon liknande jämförelse. Tilläggas ska dock att kurvorna ser jämna och fina ut, utan några anmärkningsvärda svackor.
Ska jag vara nöjd nu?
Johan
VR-8 skrev:2334520Hur kan du tappa 30hk på transmissionen???? Är 143hk mätt eller uppskattat/fabriksvärden? Hade du smörjd kedja........
J
jocke i köping skrev:2334537brkar man inte räkna med mellan 10-15% i förlust beroende på skicket på drivpaket ??
VR-8 skrev:2334546Har hört det oxå. Sedan är ju -04 specad till 138.76hk tror jag på veven och endast -06'n har väl 143hk på veven?
Kan bara säga som kuriosa att en bekant till mig tjänade 7hk på att smörja kedjan vid bänkningen...
J
VR-8 skrev:2334638Jag letar lite efter en justerbar krona men det är inte lätt att hitta. Har fått tips om G.M.D men deras hemsida suuger......
Harris gör till pre -04 men inte till -04-06......trist...
Förslag..?Edit: Passar 01-02 krona till -04-06? Samma gaffel iaf......bara en tanke.
Köpte mig en Wide Band Commander till min hoj. Ska bli roligt att kunna "tuna" lite själv med hjälp av loggingen.
J
143 hk är det som programvaran i bänken räknar ut. Man lägger in ett antal olika parametrar (motorvärden) i datorn som sedan visar alla värden.VR-8 skrev:2334520Hur kan du tappa 30hk på transmissionen???? Är 143hk mätt eller uppskattat/fabriksvärden? Hade du smörjd kedja........
J
asfalt skrev:2334961143 hk är det som programvaran i bänken räknar ut. Man lägger in ett antal olika parametrar (motorvärden) i datorn som sedan visar alla värden.
Original uppges effekten vara 139 hk men det kan ju diffa en del mellan olika motorer. Utifrån detta kan man ju tänka sig att effekten har ökat med 4 hk.
Drivpaketet är tiptop och kjedjan välsmord såklart. Vi provade att smörja upp kjedjan ordentligt med 5-56 men kunde då bara se en marginell föbättring.
Det är ju inte utan att man undrar var all effekt tar vägen?!
Johan
Tack för råden. Dessvärre gjordes ingen bänkning innan tillbehören monterades men 4 hk för slip on och luftfilter är kanske normalt. PC-3 kunde dock inte göra något för att förbättra värdena.VR-8 skrev:2335008Tycker fortfarande att 30hk är på tok för mycket.
Vilken typ av bänk är det gjort i?
Gjorde du en mätning innan "tuningen"? Om inte, gör det helt standard, och jämför sedan med din "tunade" hoj.
Edit: Att effekten är just 113hk är ju lite ontressant, låt säg att du hade typ 100 innan så kan du vara nöjd(i samma bänk) men hade du haft 109(4hk ökning) så är väl inte det helt ok. Det är oftast stor skillnad mellan bänkar och vilka omräkningsfaktorer som använts.
Bänka i samma bänk hela tiden annars kan du lura dig själv eller bli lurad....
J
asfalt skrev:2335264Tack för råden. Dessvärre gjordes ingen bänkning innan tillbehören monterades men 4 hk för slip on och luftfilter är kanske normalt. PC-3 kunde dock inte göra något för att förbättra värdena.
Håller helt med om att 30 hk inte borde försvinna på vägen till bakhjulet.
Johan
mikcar skrev:2317483Här har jag några bilder på orsaken till laddningsproblemet som jag beskrivit tidigare och som ledde till en bränd statorlindning.
Nu när jag ändå har generatorkåpan borttagen... Hur var det, någon som har en svänghjulsavdragare? Ska ta bort vikten bakom svänghjulet
AndeRSV skrev:2346338Tack för att du delgav oss detta. Du har räddat mig från mycket besvär (har garanti kvar). Mitt kablage var skavt precis likadant men det hade inte hunnit gå igenom isoleringen. Jag föreslår andra RSV-ägare (04 - 06) att ni kollar ert kablage.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |