Aprilia-tråden.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Då var det snart dags att göra sig av med Millen. Jag laddar för fullt för att kunna bli av med henne och ta in en klen 600 i hennes ställe, det blir nog inte lätt. Men jag har bestämt mig för att satsa nu och för att ha råd att köra RR nästa säsong har jag inte råd att ha en hoj som kostar mig 1600 kr/mån bara i försäkring. Imorron ska jag ringa på annonser och kan jag göra nåt klart så ska hon ut på display i slutet av september, är det nån som skulle vara intresserad av en Mille då så säg till!

Jag har inget att klaga på hos min pärla, hon är lättkörd, vacker att titta på och låter underbart. Det hade vart guld att få ta henne till banan men med tanke på vad reservdelar kostar så måste man nog ha Aprilia som storsponsor för att öht ha en suck.

Får jag råd i framtiden ska jag ha en Mille R -02, en sån hoj som jag blev kär i. Men det ligger längre fram i tiden och tills dess kanske Aprilia hinner släppa en hoj som är lika vacker och lika pålitlig som den. Jag tvivlar dock... :)

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
636
AndeRSV skrev:
2392872 Tycker det verkar tidigt att byta drivpaket. Hur långt har din hoj gått?

Runt 1200 mil och jo, jag tycker också det verkar tidigt. Tror att det gått torrt och överhettat vid något tillfälle, jag köpte den med 500 mil på mätaren och kedjan kärvade redan då, inte ens nysmord ville alla länkar räta ut sig helt av sig själv.

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
henlin skrev:
2394133 Runt 1200 mil och jo, jag tycker också det verkar tidigt. Tror att det gått torrt och överhettat vid något tillfälle, jag köpte den med 500 mil på mätaren och kedjan kärvade redan då, inte ens nysmord ville alla länkar räta ut sig helt av sig själv.

Vi bytte drivpaket på vår mille R-02 nu efter 2500 mil....låter väldans tidigt att behöva byta efter 1200mil

imaster skrev:
2393649 Då var det snart dags att göra sig av med Millen. Jag laddar för fullt för att kunna bli av med henne och ta in en klen 600 i hennes ställe, det blir nog inte lätt. Men jag har bestämt mig för att satsa nu och för att ha råd att köra RR nästa säsong har jag inte råd att ha en hoj som kostar mig 1600 kr/mån bara i försäkring. Imorron ska jag ringa på annonser och kan jag göra nåt klart så ska hon ut på display i slutet av september, är det nån som skulle vara intresserad av en Mille då så säg till!

Jag har inget att klaga på hos min pärla, hon är lättkörd, vacker att titta på och låter underbart. Det hade vart guld att få ta henne till banan men med tanke på vad reservdelar kostar så måste man nog ha Aprilia som storsponsor för att öht ha en suck.

Får jag råd i framtiden ska jag ha en Mille R -02, en sån hoj som jag blev kär i. Men det ligger längre fram i tiden och tills dess kanske Aprilia hinner släppa en hoj som är lika vacker och lika pålitlig som den. Jag tvivlar dock... :)

Vi ska sälja vår mille R-02 nu.. :)
Håller med..reservdelarna är dyra...och lite halvsvåra att få tag på.
Vi skulle byta bromskontakten..fanns inte i hela Sverige att få tag på men vi hittade en i Danmark...

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vurpan 40 skrev:
2394633Vi ska sälja vår mille R-02 nu.. :)
Håller med..reservdelarna är dyra...och lite halvsvåra att få tag på.
Vi skulle byta bromskontakten..fanns inte i hela Sverige att få tag på men vi hittade en i Danmark...

Retas då... :tungan

Nä, jag är inte avis, jag kommer hitta en hoj när jag har råd men nu kommer alla pengar gå till RR antagligen. Tips när det gäller delar till Millen är eBay, både tyska, brittiska och amerikanska. Där finns mycket prylar till bra priser, där hittar man det mesta.

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
imaster skrev:
2394702 Retas då... :tungan

Nä, jag är inte avis, jag kommer hitta en hoj när jag har råd men nu kommer alla pengar gå till RR antagligen. Tips när det gäller delar till Millen är eBay, både tyska, brittiska och amerikanska. Där finns mycket prylar till bra priser, där hittar man det mesta.

Tack för tipset....:)

AndeRSV

Rotax rules
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Aprilia RSVR Factory
henlin skrev:
2394133 Runt 1200 mil och jo, jag tycker också det verkar tidigt. Tror att det gått torrt och överhettat vid något tillfälle, jag köpte den med 500 mil på mätaren och kedjan kärvade redan då, inte ens nysmord ville alla länkar räta ut sig helt av sig själv.

Det finns ett meddelande från Aprilia att cyklar mellan vissa ramnummer har tillverkningsfel på kedjan. Ska se om jag hittar meddelandet på det amerikanska forumet.......sök, sök, sök............Jo titta, här var det:)
Håkan Olsson är det som har lagt ut det:

We have found that some of our RSV 1000, TUONO 1000 and ETV Caponord 1000 models manufactured in 2004 may have a problem with the drive chain, and more precisely with a chain link that could break in particular riding conditions and after high mileage.

ZD4RR_ _ _ _4S004590 – ZD4RRU_ _ _4S000177 for RSV 1000
ZD4RPB _ _ _4S001289 – ZD4RPC _ _ _5S000054 for TUONO 1000
ZD4PS _ _ _ _4S101987 – ZD4PSB _ _ _4S000438 for ETV Caponord-----------

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Tack Felix för hojköpet igår! :tummenupp Hemresan gick kanon.

Och vipps så var man ägare till en 04 Factory! Men nu börjar det bli trångt i garaget...

Och till KaZ, nu är jag ny ägare till Inga. Ska ta hand om henne väl! :arsele

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
RSV_R skrev:
2401410 Tack Felix för hojköpet igår! :tummenupp Hemresan gick kanon.

Och vipps så var man ägare till en 04 Factory! Men nu börjar det bli trångt i garaget...

Och till KaZ, nu är jag ny ägare till Inga. Ska ta hand om henne väl! :arsele

Grattis!...inte alla som har 3 millar i garaget :)

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
2401565 O jävlar. Grattis !!!

(har du Aprilias hela serie av RSV snart? :D

Jorå, börjar likna museum snart... Men blir nog tvungen att sälja av någon... behöver se mig om efter ny bil med. :mad: (hatar bilar)

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Lyfter tråden lite med en bild på ekipaget från igår kväll. (stolt som en tupp) :)

Ps: Notera mängden med spännband... blir så när man är snål och köper skit band!

Bifogat

• ny.jpg
    ny.jpg
    90.4 KB · Visningar: 124

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
RSV_R skrev:
2404111 Lyfter tråden lite med en bild på ekipaget från igår kväll. (stolt som en tupp) :)

Ps: Notera mängden med spännband... blir så när man är snål och köper skit band!

Sitter det Stomp pads på den? Jag har skaffat men inte fått dom ännu.

/J

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
RSV_R skrev:
2404111 Lyfter tråden lite med en bild på ekipaget från igår kväll. (stolt som en tupp) :)

ööö när kör du upp den där till mig då :pannkyss

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
VR-8 skrev:
2404126 Sitter det Stomp pads på den? Jag har skaffat men inte fått dom ännu.

/J

Japp, det gör det. Men ska nog slita bort dem då vatten har samlats mellan tanken och padsen...

Lam-Kaka skrev:
2404222 ööö när kör du upp den där till mig då :pannkyss

DET lär dröja.... Är rätt nöjd än så länge. Hoppas att du får din pärla såld, för då kanske vi blir fler Factory ägare? :)

Ps: Har uppdaterat garaget nu med bygget. Kommer fler byggar bilder i en tråd inte långt borta.

Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Olander skrev:
2409722 Jag söker en framfälg till min Factory -06, nån som har ett bra tips på var man skaffar det under 13 500:-

Jag har ett par guld färgade som är hela och fina. Suttit på Mille R -03. Men passar Factoryn med.

Ska ha 10 000 för båda.

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
Andre_A skrev:
2409817 Jag har ett par guld färgade som är hela och fina. Suttit på Mille R -03. Men passar Factoryn med.

Ska ha 10 000 för båda.

Någon som kan bekräfta att -03 Mille R fälgarna passar Factoryn från -06?
Please, innan jag köper från Ebay i USA.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...