Aprilia-tråden.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Har ingen betydelse om det är radialmonterade ok, axel och skivdiameter säger han är densamma???? Gafflar & krona är däremot inte samma!

Jag tror att det är 320 milimeters skivor oavsett om det är radialmonterat eller inte. Det borde inte spela någon roll. Däremot är det ju som du skriver en helt annan gaffel och du kanske behöver andra distanser för att det ska passa.

Bäst är ju såklart att prova.

Har tittat i instruktionsboken nu och där ska inte vara någon dimentionell skilldnad på varken fälgar eller bromsar på factoryn och R:en.
Har förrästen instruktionsboken som pdf om du vill ha den! :tummenupp

Last edited:

RAIJAN

Medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
2015 BMW S1000RR
Tjenare alla apåkare :p
Sitter här och spånar på två millar. bägge är av årsmodell -01 bara att ena är en vanlig och den andra är en R modell.
http://www.blocket.se/vi/19624617.htm?ca=11_s&last=1
http://www.blocket.se/vi/17689985.htm?ca=11_s
Hur mkt skiljer det imellan de, bla försäkring, effekt och övrig spec, angående försäkring så undrar jag om nån skulle vilja ge ut reg.nr för 2001 mille och 2001 mille R.

Sitter och spånar på hojsäsongen-09 och vad den skall innehålla för äventyr insåg jag att det var alldeles för länge sedan jag var o tittade på vm i superbike / motogp

Med en mille i garaget skulle mer än gärna följa med och se mästarn (rossi) live in action.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Nja.Mja är det fatory färlgar så går det bra ananrs går du på en nitt om det är svarta brembo...04 R har inte radial monterade ok orginal.
Men är det inte så att det funkar även med äldre fälgar (för icke-radial ok),
om man monterar skivorna med 2.5mm distanser?:va

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
fälgar från mille R -03 och fälgar från factory 04 o frammåt ska passa ,,

// jocke

Hmm är du helt säker?, du har väll inte radial moterade ok på din hoj?(Du har väll en B hoj?:p)

03 R(03 så va R "Factory typ") har radial monterad ok och de ska passa på 06-> R eller 04-> Factory eftersom de har radial monterad ok.. Visst så ska 04 vanliga modelen också funka med distancer på 06-> R eller 04-> Factory.

(Än hur det är så är det samma skivor...bromskivor)

Hmmm....

OEM Aprilia O.Z. Forged Aluminum Wheels -8128036-37 Original Equipment on the '03 Tuono Racing. These wheels will also fit '03 Mille-R, '03-'05 Tuono with radial caliper, '05-'08 RSVR, '04-'08 RSVR Factory

Forged Aluminum Marchesini Wheels for '03 Mille-R, '03-'05 Tuono Racing, Tuono Factory, '04-'08 RSVR Factory, '05-'08 RSVR, '06-'08 Tuono, '08-'09 Mana, '09-'10 Dorsoduro, and '08-'09 Shiver.

These spacers are necessary for earlier OZ wheels 98-02 when fitting to a later model with radial calipers - they increase width by 5mm - finished in gold

Naaa Jocke har säkert rätt...ska ut i snön nu med skotern :)

Last edited:

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Nja.Mja är det fatory färlgar så går det bra ananrs går du på en nitt om det är svarta brembo...04 R har inte radial monterade ok orginal.

Vad pröjsar ni i försäkring, vad för självrisk, vad för bolag och hur gamla är ni o vart bor ni?
(Spec ni som kör runt 900 cc)?

/Jocce

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Någon som vet om det är samma gaffel på en RSV Mille R -05 som på en Tuono R -07. Det ser så ut på bilder men jag är inte helt säker. Båda har väll radialmonterade ok?

//Jonas

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
mille R -03 har radialt o factory-04 har radialt ,, så därför borde det passa ,, jag har ingen factory utan en R utan ständigt läckande gaffelben :rofl

Hmm är du helt säker?, du har väll inte radial moterade ok på din hoj?(Du har väll en B hoj?:p)

03 R(03 så va R "Factory typ") har radial monterad ok och de ska passa på 06-> R eller 04-> Factory eftersom de har radial monterad ok.. Visst så ska 04 vanliga modelen också funka med distancer på 06-> R eller 04-> Factory.

(Än hur det är så är det samma skivor...bromskivor)

Hmmm....

OEM Aprilia O.Z. Forged Aluminum Wheels -8128036-37 Original Equipment on the '03 Tuono Racing. These wheels will also fit '03 Mille-R, '03-'05 Tuono with radial caliper, '05-'08 RSVR, '04-'08 RSVR Factory

Forged Aluminum Marchesini Wheels for '03 Mille-R, '03-'05 Tuono Racing, Tuono Factory, '04-'08 RSVR Factory, '05-'08 RSVR, '06-'08 Tuono, '08-'09 Mana, '09-'10 Dorsoduro, and '08-'09 Shiver.

These spacers are necessary for earlier OZ wheels 98-02 when fitting to a later model with radial calipers - they increase width by 5mm - finished in gold

Naaa Jocke har säkert rätt...ska ut i snön nu med skotern :)

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
mille R -03 har radialt o factory-04 har radialt ,, så därför borde det passa ,, jag har ingen factory utan en R utan ständigt läckande gaffelben :rofl

Mjo men gubbar som du kör ju inte på slangen häller ;) , sen så har mina bling bling öhlinare klarat sig i två år nu utan läckage o :tuttar gillar de bättre än svarta gafflar.

Nu till frågan har din B hoj radial monterade ok eller de vanliga B oken?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tog en promenad innan till garaget för att se till mina Aprilior, motionera gafflarna och allmänt se att de hade det bra. Passade på att varmköra dem och tog en liten tur på gatan.

Jag blev påminnd, vilket totalt olika avgasljud de hojarna har. Båda låter bra, på sina egna sätt... :)

[YOUTUBE-ID]KHj1oVGW1jc[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]y76G4vjZi4g[/YOUTUBE-ID]

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Jag har extra gaffel från en vanlig mille -04, ink gaffelkrona till salu:tummenupp

//
Benny

Jag tror inte mille -04 och tuono -07 har likadan gaffel. mille -04 har väll inte radialmonterade bromsar?
Jag pratade med Lasen och (diskuterade tuono -07) och han sa nått om att du ville sälja en mille -05 gaffel till honom. Var det en -04 eller -05? :va

Jag har extra gaffel från en vanlig mille -04, ink gaffelkrona till salu:tummenupp

//
Benny

Då blir det BoTT för dig nu då :tummenupp skoj som fasen.... Blev det en factory?? Något trim på den?

Last edited:

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Jag tror inte mille -04 och tuono -07 har likadan gaffel. mille -04 har väll inte radialmonterade bromsar?
Jag pratade med Lasen och (diskuterade tuono -07) och han sa nått om att du ville sälja en mille -05 gaffel till honom. Var det en -04 eller -05? :va

Då blir det BoTT för dig nu då :tummenupp skoj som fasen.... Blev det en factory?? Något trim på den?

Jajamen BoTT -2009, inget trim ÄNNU, men med 35kg plusvikt mot RGV Nisse....Måste jag hitta fler hästar.:D trots att han kör -05 & jag -08.

Ang. Gaffeln..
Det var en -04. Jag var ute efter extra fälgar, men fick med en hel del annat som kryssad Ram (Han kryssade efter jag tog kort, och man ser fortfarande numret) bakram, gafflar, krona, tank, bak-ok, sving med dämpare, styrhalva, sidokåpor m.m....m.m..

Köp Lasens, hitta ducce/mille broms-ok & köp gaffeln av mig:banana
//
Benny

Last edited:

sladdbarn-79

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
Aprilia rsv 1000R
Tjenare alla apåkare :p
Sitter här och spånar på två millar. bägge är av årsmodell -01 bara att ena är en vanlig och den andra är en R modell.
http://www.blocket.se/vi/19624617.htm?ca=11_s&last=1
http://www.blocket.se/vi/17689985.htm?ca=11_s
Hur mkt skiljer det imellan de, bla försäkring, effekt och övrig spec, angående försäkring så undrar jag om nån skulle vilja ge ut reg.nr för 2001 mille och 2001 mille R.

Försäkringen borde inte skilja något då det är samma effekt. De största skilnaderna är: bättre bromsar samt 3xÖhlins på R-modellen.
Du får gärna låna mitt regnr: AJE 379.

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Försäkringen är biligare på 98-99. 3800kr på -99 6500kr på -03
Skall nog sälja sambons -99. Pm om intresse finns

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Någon som kan svara på om wiring harness loom är samma sak som kabelstam?

Tänkte bygga om falcon till fighter men vill inte klippa i orginalkablarna, hittade denna på ebay....

http://cgi.ebay.co.uk/Aprilia-SL-1000-falco-wiring-harness-loom-SL1000-00-02_W0QQitemZ150225393957QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item150225393957&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1689%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Vad tror ni?

Funderar dessutom på om det är samma övre och undre styrkrona på falcon som det är på millen, någon som vet?

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Halloj....

Ni som har mille -04 å nyare med bakbroms problem. (att det går i luft i den).
Finns det någon åtgärds paket för det, typ kitt el dyrligt. Trött på att lufta var 200:e mil..........

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...