r1666 skrev:
är jävligt sugen på rsv mille r 02,,, vill liksom ha det där twin ljudetocg vridet.såg att en av er aprillia killar har en r1 också;skulle vara kul att veta skillnaden,vad som är bra och dåligt med rsv respektive r1...mycket skillnad i axx ,har en polare med ducce 996!! och det verkar ju jävligt dyrt med servcie och sånt på italienarna,reservdelspriser??oSv. vilket val ska man göra???
MvH mackan
Jag kan bara tala om min subjektiva uppfattning och visst så är det skillnader... R1 :an är ju populär och när jag hade köpt den så förstod jag varför...
Nu har ju jag inte en Mille R men vad jag upplever som störst skillnad är storleken på hojen. Millen är högre och tyngre och det märks då man går in i kurvkombinationer, där känns R1:an smidigare. Jag är ingen superhejare på att köra men jag upplever rätt stor skillnad. Det är ju en fråga om tycke och smak... Jag älskar min Mille, den har attityd och snygg design och jag sitter otroligt bra på den. Helt ok att köra långt med den. Som jämförelse så ligger jag rätt jämnt med en Fireblade från 94... som har ungefär samma effekt. Dock hänger jag av den rejält i början...
Min R1 ska bara gå på bana som den är som gjord för.
Millen slår ju Duccarna i en del tester på bana + att den är mer körvänlig på gata så det är definitivt ett bra köp tycker jag. Det går att göra otroligt bra tider med den. Om jag inte minns fel så kom Mille R strax efter GSXR1000 på Bikes test på Calafat....
Millen är en klart seriös hoj som har mycket bra bromsar från Brembo och stålomspunna bromsslangar från början.
Servicekostnader verkar det inte vara så stor skillnad på.