Triggerhappy skrev:Kaz: Skönt att se dig här igen !!!
F-n vad du kostar på då...
PC3, vaffö då då.
Twinner: Grattis till pånyttfödelsen (betr körandet).
KaZ skrev:för att jag redan efter 2 testade chip inser att jag inte kommer hitta nåt som ger det jag vill ha över HELA registret...
och med en PC så kommer jag kunna "finetuna" på en helt annan nivå än tidigare... sen så när jag nu ska modda en del med motorn så kommer det att krävas en PC för att ens komma i närheten av en maxad kurva...
skall på med detta enligt plan:
PC3 <-- som sagt
renegade-airkit
portade toppar (dvs, org.topparna)
trim-kammar
sen vet jag inte hur jag löser resterande:
kolvar, kolvringar, spjällhus, cylindrar...
funderade ett tag på att köpa trimkittet på rsvr... men .. hmmm
kanske räcker med att göra som så:
först göra ett komp-test för att se om det är som det ska eller om det böhöver renoveras en del.. behövs det göras nåt så ligger funderingen just nu på att skaffa nya kolvringar och horna cylindrarna... det bör räcka. tror inte man behöver byta kolvarna då de förmodligen har en bra prestande org.
spjällhusen funderar jag på att få uppade till 54mm. org. e 51mm.
Sen skall det på ett helsystem...
där har jag 2 funderingar just nu.
1: köpa till mellan och främre delen av arroes system och köra med 2 till 1.
2: köpa ett nytt leo-vinchi 2 till 2.
nackdelen med 2 till 2 är att man måste modda bottenkåpan... och borra i ramen för fäste av v-burk.
dock är det alt. 2 som lockar mest då hojen rent utseende mässigt skulle bli helt brutal enligt eget tycke=) bild nedan..
Om man nu tänker sig att jag fått allt detta gjort...
HITTA ett chip som passar då!!!??? gissar att det förmodligen finns... men inte som kommer passa hela kurvan...
därav PC3 som då kommer att kunna maxa prestandan!!
så vare =)
J-Bone skrev:ja med så många spam-inlägg som det är här så lär ju våran SERIÖSA tråd vara chanslös
twinner666 skrev:snygg hoj på bilden..
killen som jobbar på verkstaden där min hoj varit på (service)har Pc i sin 02a..han verkar otroligt nöjd.gasar upp den på trean..så det måste ju bli en markant skillnad på vrid.men det blir väl en hel del jobb med i bänken antar jag...
skall bli mycket kul att veta vad du vinner på dina uppgraderingar Kaz
KaZ skrev:låter gött!! =)
Kan med ens säga som så...
Jag hoppas/räknar med att om jag nu får ihop allt under vintern med kammar och portade toppar och helsystem så ska den hamna på minst 140 hästar på slangen.
Om det nu lyckas kommer det bli rolig åkning med tanke på att jag också drevat ner den 1 kugg fram och upp 2 kugg bak =)
den bör bli VILD!
=)
twinner666 skrev:140 är mycket det
då får du köpa raceställ och börja köra bana...
jag tyckte det blev bra skillnad med 16 fram,,haha nu kan man koppla upp den på 2an
KaZ skrev:vet att 140 kan låta mycke... men målet ska va högt...
då blir slutresultatet alltid bättre.. eller så säljer man skiten
KaZ skrev:vet att 140 kan låta mycke... men målet ska va högt...
då blir slutresultatet alltid bättre.. eller så säljer man skiten
Triggerhappy skrev:David ??
twinner666 skrev:då så mina vänner !!!nu har lite av mina psykspärrar släppt och jag vågade köra ordentligt,ingen behövde vänta på mig kommer att ha kvar min mille länge..länge
honda fand van du i effekt av systemet??
J-Bone skrev:Leo systemet är sketasnyggt, köp!!
twinner666 skrev:yepp!! aim high
ething skrev:Skall inte vara någon glädjedödare men 150 hp på slangen på en Mille som skall kunna gå på gata och inte rasa efter målgån + 5 minuter är ganska osannolikt. Begränsningarna ligger bl. a. i slaglängden på motorn samt att aggresivare kammar inte uppskattas av toppen (byt till titanventiler i så fall). Jag skulle även hävda att TMP's siffror låter glädjemässiga då millen annars skulle ha mer hp än en R1a???
Ett tips är att tala med "Clarkie" på www.apriliaforum.com. Han har tävlat i två år med Mille R, lagt 100-tals timmar på modifikationer och är idag sales rep. för Aprilia i USA. Ärlig och hjälpsam kille. Läs hans inlägg om trimning på
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?threadid=6791
Kanske hjälper lite... Lycka till med bygget.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |