Aprilia-tråden.

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
ja eller ännu bättre lista alla som finns !

1:Italia Bike Center i Arboga
2:Starol i Enköping
3:Mc kompaniet i väring
4:
5:
6:

Du glömmer väl inte Stigfelts Motor, Anderstorp (där jag köpte min Aprilia Racing växelväljare med omvända lägen...:tungan)
Aprilia Center, Haninge. Där Denny ordnade fram ett NOS Akra helsystem i titan till min hoj. Han har förresten ett till om någon med Mille från -00 vill få lika fränt utseende och ljud :tummenupp.

NU, är jag riktigt sugen att komma och hälsa på dig - när du inte har nån riktig hoj att åka på... :fatta!
Skulle vara kul att få se dig GÅ ner och möta mig på lämpligt ställe och ta en glass... :whip
Men jag anar att du snart kommer på en Prilla igen - efter som du fortfarande har hjärtat på rätt ställe (tänker på listan ovan)...
:krama :fakta :hihi
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
1:Italia Bike Center i Arboga
2:Starol i Enköping
3:Mc kompaniet i väring
4:Stigefeltdts Motor, Anderstorp
5:Aprilia Center, Haninge
6:Marcussen MC, Halmstad

Den sistnämnda kan jag starkt rekommendera! Har sålt en del hojar till
just Götet :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
NU, är jag riktigt sugen att komma och hälsa på dig - när du inte har nån riktig hoj att åka på... :fatta!
Skulle vara kul att få se dig GÅ ner och möta mig på lämpligt ställe och ta en glass... :whip
Men jag anar att du snart kommer på en Prilla igen - efter som du fortfarande har hjärtat på rätt ställe (tänker på listan ovan)...
:krama :fakta :hihi

jag har 2 hojjar kvar så inte kommer jag gående än heller :tummenupp
men kom förbi så kan vi ta en glass o ljuga lite :banana

mvh jocke
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag satte nytt tankrekord idag, vid tankning fick jag i 16,93 liter. Det var lite nervöst mot slutet kan jag tillägga. :rolleyes:
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Någon som har erfarenhet av Nordbecks MC i Tomelilla?

Tänkte serva hojen när jag kommer hem från jobbet i juni och samtidigt passa på att provköra RSV4:an. Stället som tidigre servat hojen, beläget strax utanför Helsingborg lämnar jag inte till igen. Har inte tålamod att låta hojen stå där en halv sommar till... :gnissla
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag satte nytt tankrekord idag, vid tankning fick jag i 16,93 liter. Det var lite nervöst mot slutet kan jag tillägga. :rolleyes:
Jepp, sån't där e riktigt läskigt:skrämd
Mitt pers e 18,01....fast då fick jag gå sista biten till macken så de räknas väl inte..:D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Min är så fin på förbrukningen så man glömmer bort att den behöver tankas då och då. Efter en injusering med PC3:an så ligger den på 0,7l/mil.

Förresten försäkring på Tuono, är det BilsportMC som gäller eller?
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Min är så fin på förbrukningen så man glömmer bort att den behöver tankas då och då. Efter en injusering med PC3:an så ligger den på 0,7l/mil.

Förresten försäkring på Tuono, är det BilsportMC som gäller eller?

Japp för mig var det det iallafall 6200 Hel/helår +40:rodnar
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Slirande koppling

Har en kopplingsfråga som säkert diskuterats en eller två gånger tidigare.
Det har blitt på det sättet att det känns som om kopplingen inte riktigt greppar riktigt på en gång efter växling. Som om det slirar någon halvsekund eller så. Någon som har en aning om vad detta kan bero på?
Kan väl tillägga att jag kört med samma fabrikat och typ av olja en längre tid, och att jag kört kanske 400 mil sedan senaste bytet. Kanske dags igen? Kom gärna med förslag.
 

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-
Har en kopplingsfråga som säkert diskuterats en eller två gånger tidigare.
Det har blitt på det sättet att det känns som om kopplingen inte riktigt greppar riktigt på en gång efter växling. Som om det slirar någon halvsekund eller så. Någon som har en aning om vad detta kan bero på?
Kan väl tillägga att jag kört med samma fabrikat och typ av olja en längre tid, och att jag kört kanske 400 mil sedan senaste bytet. Kanske dags igen? Kom gärna med förslag.

Jag har just strulat lite med min koppling. Vätskan var svart redan 25 mil efter
service och byte. Min kändes inte heller så rapp som den bör. Nu har jag bytt vätska igen och luftat ordentligt med gott resultat:) Det är mitt tips iaf.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Källa till litet oljeläck lokaliserad idag, en av bultarna på kåpan precis i närheten av bromscylindern för bakbromsen - det är en ensam M8:a där i en bunt med M6:eek:r - den var lös, och det fuktade olja där direkt när motorn gick.
Den oljan letade sig ned på undersidan av motorn, och hittade ett rör att droppa på lite lägligt. :D

Bult åtdragen, nada olja - tvättade rent det jag kom åt för att jaga läckaget, så nu kan man hålla ett närmare öga på't.

/J
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Moment på framdrev

Har än en gång letat tills jag blir tokig i verkstadshandboken, men inte hittat det jag söker. Jag behöver veta hur hårt jag ska dra framdrevet. Har bytt tillbaka till original 17 efter att ha kört nerkuggat ett år. Hittar bara moment för bakdrev och hjulmutter. Vill ju inte gärna dra sönder nåt.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har än en gång letat tills jag blir tokig i verkstadshandboken, men inte hittat det jag söker. Jag behöver veta hur hårt jag ska dra framdrevet. Har bytt tillbaka till original 17 efter att ha kört nerkuggat ett år. Hittar bara moment för bakdrev och hjulmutter. Vill ju inte gärna dra sönder nåt.

Löste sig till slut. Lite krångligt att hitta innan jag lärde mig att framdrevet tydligen heter "Drive pinion" på engelska. För den som undrar ska det dras med 50 Nm, plus lite gänglåsning.:tummenupp
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Momentdippen ~5000 rpm

Nu har det blivit några mil med nya hojen och den känns kanon.

Dock upplever jag att den har svårt att andas vid ca 5000 rpm. Dvs ligger jag där och slår på så får jag dålig respons, är detta den beryktade momentdippen man har hört talas om? Jag är inte direkt van vi att en liter twin "möar" på det viset..

Jag har Aprilias Racing kitt (slip-on med tillhörande chip) monterat, trodde detta skulle kurera dippen?

Är det så att jag måste göra en luftburksmod för att bli av med detta? Måste jag chippa om eller skaffa en power commander efter det?

MVH /Jan
 

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Någon som har erfarenhet av Nordbecks MC i Tomelilla?

Tänkte serva hojen när jag kommer hem från jobbet i juni och samtidigt passa på att provköra RSV4:an. Stället som tidigre servat hojen, beläget strax utanför Helsingborg lämnar jag inte till igen. Har inte tålamod att låta hojen stå där en halv sommar till... :gnissla

Lämnade in min förra Aprilia där för nåt år sen, likaså sambons Gsxr 750 i förra veckan.
Är nöjd med dom så jag kan rekommendera den firman.

Jag kommer att hänga på låset när RSV4an har anlänt :)
 

EmiliosFantomen

Guest
Om nån har en ställbar styrdämpare till en mille 99a som bara ligger och skräpar i ett hörn så kan jag ta hand om den. :pma
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Nu har det blivit några mil med nya hojen och den känns kanon.

Dock upplever jag att den har svårt att andas vid ca 5000 rpm. Dvs ligger jag där och slår på så får jag dålig respons, är detta den beryktade momentdippen man har hört talas om? Jag är inte direkt van vi att en liter twin "möar" på det viset..

Jag har Aprilias Racing kitt (slip-on med tillhörande chip) monterat, trodde detta skulle kurera dippen?

Är det så att jag måste göra en luftburksmod för att bli av med detta? Måste jag chippa om eller skaffa en power commander efter det?

MVH /Jan
För att bli av med dippen så är det 2-2 avgassystem som gäller.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Ok, är det utan crossover då?
Detta brukar ju annars vara bra på twinnar. Om man har crossover o dubbla dämpare så blir det ju ingen skillnad mot ett 2-1. Har man väl samlat avgaspulserna i en Y-koppling (eller crossover) så ser de ingen skillnad på en eller två dämpare, bara att mottrycket halverats och det borde inte påverka ett specifikt varvtal utan snarare vara tillgodo vid höga flöden dvs höga varv.

Säker på att det inte är luftburken man skall ge sig på? Har inte haft tid att läsa hela tråden men jobbar på det!
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top