flugan
Vem vet
Triggerhappy skrev:Hur har det gått för dig betr Bendixen ??
Väntar fortfarande på specialverktyg från Aprilia .
När jag tog bort tändkåpan upptäckte jag att skruvarna som håller frihjulshuset till magnethjulet var så lösa att jag kunde vrida dem med pekfingret. Endast en skruv satt så hårt att den inte gick att dra med pekfingret allena.
Resultatet blir att frihjulshuset kan sitta lite hursom helst på frihjulet och ömsöm greppa ömsöm släppa, upptäckte oxå att den kan låsa när den skall frihjula.
Ett av kugghjulen å lite annat smått å gått har åkt på stryk pga detta .
Fick som tips från Fastbike i stan att missljudet vid start kan komma från just lösa skruvar till frihjulshuset. Tydligen ngt han sett förut. Han sa oxå att det kan bli illa om man inte åtgärdar det.
Så när ni tycker att det skramlar för mycket vid start så kolla hellre en gång innan det blir för dyrt.
Kan tillägga att Biscaya tyckte jag skulle köra tills det rasar för jag måste byta frihjul ändå .
EDIT: Enklast att se vad jag pratar om är att kolla Falco Spare Parts Catalogue, Ignition Unit Tab 59. Där har du 'sprag clutch', 'sprag clutch housing' och 'ingition unit'.
Man måste tömma cykeln på olja å ta bort oljetanken innan man kan ta bort tändkåpan så det kan man ju ha som vinterpyssel.
Last edited: