FettSnok
96% enligt läkaren
Ge hit !
Arsh, den funkar inte på en Bastardo iaf, så jag tänkte att det va ok då
Ge hit !
Arsh, den funkar inte på en Bastardo iaf, så jag tänkte att det va ok då
Går och sätter mig i skolbäken och läser på...
Hej! Jag vill ny byta hoj och har fattat tycke för Mille, vad jag har förstått så ska jag leta efter -03 och fram. Det är dock snålt på blocket med dessa och då jag även söker en R blir det lite svårare. Någon som har förslag på var man kan hitta dessa utomlands för import alt. har en själv de vill bli av med?
Vilka är billigast att skicka grejor från USA med? DHL?
Billigast brukar vara USPS (amerikanska posten).
Kan dock ta lite tid ibland då.
Great! Tack för det! Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar?
Jag har varit med om allt från 5 dagar till 7 veckor.
Klarat mig från tullen nästan varje gång också
Ok, det är en kolv till hojen så jag vill inte vänta 7 veckor!
Tack bra med SH även när man inte har bootat upp hjärnan..
Förövrigt har jag skaffat ett par Oberon fotpinnar till min Tuono, de flyttar ned o tillbaka fotpinnarna nån cm skall bli intressant o känna på..
Labbar även med att höja sadeln ca 1cm för att se vad det ger på körställningen.
Håller på att sätta ihop motorn nu men när jag skulle montera dreven på veven respektive balansaxeln så tror jag att det är något fel med de snedskurna dreven. För de ska väll sitta rakt emot varandra? Och när jag satte på "primärdrevet" så tog det i det drevet bakom. Bifogar bilder där det syns!
Och, vattenpumpdrevet, ska man kunna snurra på de när de är monterade? Så att drevet på balansaxeln snurrar på axeln?
Det är ju några här i tråden som har stor erfarenhet med dessa motorer View attachment 332353
Hur gick det med dina fotpinnar?
Blev det stor skillnad osv?
Varifrån köpte du dom?
Mvh
Det ser ut som om balansaxeldrevets ytterdrev sitter för långt ut, ser inte ut att kunna få på den lilla balansvikten utanpå. Avståndet mellan vattenpumpsdrev och det drivande drevet på balansaxeln (yttre) är inte stort när det är rätt monterat.
Men, vi tar det ett drev i taget för allt är inte lätt att avgöra i 2D
Vi börjar med balansaxeln;
Först en bricka, typ 54mm i diam och 2mm tjock. Sen ett mindre dev som driver det gul/vita plastdrevet för vattenpumpen. Därefter en likadan bricka som ovan, sen snedskuret drev slutligen motvikt, vågbricka, mutter.
Vevaxeln; det minsta rakskurna drevet för vevaxeln först (kamdrevets nedre drivande drev) sen det snedskurna för balansaxeln och sist det rakskurna(större)för kopplingskorgen.
Kan du ha missat det lilla drevet för kamdrivningen på vevaxeln? Kan inte se om du fått dit det drivande kamkedjedrevet heller
Har inte varit ute och kört ännu men nu får jag in benen i tankbulorna så det verkar ha fått önskad effekt.
Dock är det vid körning det kommer visa sig då jag känt mig aningen låst i benen vid vissa tillfällen + att knäslutet mot tanken inte varit 100%
Edit: Köpte dem på ebay.co.uk tror försäljaren hette ngt i stil med dash custom eller dylikt
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |