Aprilia-tråden.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
SÅ!!

Nu trigger kommer du bli nöjd som bara fan! :banana
Har ju gått å inhandlat ett litet skinnställ! :D
Ett nytt Spyke Droid!
NY hjälm blir det oxå!! :D

så... :arsele

Bifogat

• spyke_droid_2.jpg
    spyke_droid_2.jpg
    15.3 KB · Visningar: 61

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
KaZ skrev:
SÅ!!

Nu trigger kommer du bli nöjd som bara fan! :banana
Har ju gått å inhandlat ett litet skinnställ! :D
Ett nytt Spyke Droid!
NY hjälm blir det oxå!! :D

så... :arsele
Grattulerar till en bra investering KaZ.
Hur går det med hojreparationen då?
Du har inga hela vänster-kåpdelar som du tänkte slänga?

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Nån som kan hjälpa mej ett ögonblick. Var i garaget och kollade felkoder på Millen idag, men det kom bara upp "-1". Det meddelandet finns inte med i tabellen över felkoder. Betyder det att inget är fel, eller har jag gjort nåt annat fel? Förut blinkade det "EFI" när jag slog på tändningen, och det har jag tagit som ett meddelande att det finns ett fel någonstans. Men nu blinkar det inte längre, utan det står bara "EFI" i ungefär 3 sek. :va

Har aldrig haft några problem med att den gått dåligt, men jag vill bara reda ut det här en gång för alla, så man kan koppla av ordentligt när man rullar ut hojen till våren. :banana

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Står det -1 när du slår på tändningen ?? eller är det när du har kopplat ihop service tåtarna vid ECU´n ??

Om det är när du kopplat ihop service tåtarna så är det TPS´ns läge som rapporteras. Min står också på -1 , jag har försökt justera den men det är omöjligt att få den på 0........ :kocko

Psychodad

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:
Står det -1 när du slår på tändningen ?? eller är det när du har kopplat ihop service tåtarna vid ECU´n ??

Om det är när du kopplat ihop service tåtarna så är det TPS´ns läge som rapporteras. Min står också på -1 , jag har försökt justera den men det är omöjligt att få den på 0........ :kocko

Det står "-1" när jag slår på tändningen med "tåtarna" ihopkopplade. Då är det alltså ingen felkod.
Men är det normalt att det står "EFI" i några sekunder när man drar på tändningen? Kan inte säga att jag har lagt märke till hur det har varit förut. :confused: Har ju haft hojen sen i våras utan att tänka på det, och den har ju gått (i mina ögon) normalt.

Psychodad

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Psychodad skrev:
Det står "-1" när jag slår på tändningen med "tåtarna" ihopkopplade. Då är det alltså ingen felkod.
Men är det normalt att det står "EFI" i några sekunder när man drar på tändningen? Kan inte säga att jag har lagt märke till hur det har varit förut. :confused: Har ju haft hojen sen i våras utan att tänka på det, och den har ju gått (i mina ögon) normalt.

Har läst på lite på Apriliaforum nu, och det verkar som om jag inte har något att oroa mig över. hade helt klart fått för mig att EFI i displayen betydde att något var fel. :kocko Skönt iallafall! Då ska bara olja+filter bytas nästa helg samt kolla glykolen inför den kalla vintern, sen är det klart för nästa säsong.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Sorry, jovisst "EFI" skall det stå i några sek. Jag trodde du fick upp "-1".

Ett allmänt tips till samtliga prilla 1000 ägare är att kolla gaswire och "chokewire" böjarna vid throttel länkaget !! Alltså lyft tank och av med luftburk (eller airkit).
Där sitter det metalrör som wirarna löper i. På 3 av de 4 senaste hojarna jag mekat med har minst ett rör setat löst på. En av hojarna hadde t.o.m röret lossnat ifrån fästplåten = direkt livsfarligt :brinnerup !!!!!

Så ta en extra koll och dra åt dessa, ni ser vad som behövs göras..... ta en droppe gänglåsvätska när ni ändå är i farten. :tummenupp

Psychodad

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Under tanken är allt i sin ordning på min iallafall. Kollade ventilspelet för ett tag sen, och då gick jag över alla muttrar samtidigt. Så där sitter allt fast. Sånt där har man ju lite bättre koll på än elektroniken, trots att man en gång har läst elektronik och sånt i gymnasiet... :dummer

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Hejsan alla Aprilia fans :D

Har gått och blivit kær i en italienska, en Tuono racing....aj så læcker, ska ha en sån. :kär
Har førsøkt att hitta pris på den i Sverige, men inte lyckats....hur mycket kommer det hær gå på, och finns den att få tag på hær?...har redan bestæmt før att sælja tre av mina hojar før att ha den hær....plz help me :)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
phastasphuk skrev:
Hejsan alla Aprilia fans :D

Har gått och blivit kær i en italienska, en Tuono racing....aj så læcker, ska ha en sån. :kär
Har førsøkt att hitta pris på den i Sverige, men inte lyckats....hur mycket kommer det hær gå på, och finns den att få tag på hær?...har redan bestæmt før att sælja tre av mina hojar før att ha den hær....plz help me :)

Ha ha, det kostar att ligga på topp.
Om jag inte är helt felinformerad ligger en Touno racing på ca 180-190Kkr.
Då ingår utbytes toppkåpa mm.

Så kan du ju komplettera med Motorkitet : http://www.aprilia-svenska.com/nyheder/RSV Mille-S.pdf

Som hittat!!! :Bugar

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:
Ha ha, det kostar att ligga på topp.
Om jag inte är helt felinformerad ligger en Touno racing på ca 180-190Kkr.
Då ingår utbytes toppkåpa mm.

Så kan du ju komplettera med Motorkitet : http://www.aprilia-svenska.com/nyheder/RSV Mille-S.pdf

Som hittat!!! :Bugar

Rackarsn, så mycket....visste att det det skulle svida, men jag hade gissat mig på en 160KKr....men det ær ju bra mycket som ingår i racing utgåvan....frågan ær ju nu om jag har råd med 190Kkr....
Ær mest ute efter chassit, hjulen, alla kolfiber delarna och den fina svarta færgen på sving och ram....annars skulle jag køpa en vanlig tuono....men den ær ju inte aaaaalls lika læcker :kär

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
phastasphuk skrev:
Rackarsn, så mycket....visste att det det skulle svida, men jag hade gissat mig på en 160KKr....men det ær ju bra mycket som ingår i racing utgåvan....frågan ær ju nu om jag har råd med 190Kkr....
Ær mest ute efter chassit, hjulen, alla kolfiber delarna och den fina svarta færgen på sving och ram....annars skulle jag køpa en vanlig tuono....men den ær ju inte aaaaalls lika læcker :kär

Om jag kunde/ville lägga 160´000 på en Touno hadde jag köpt en RSV Mille Factory-04 och moddat den !
Gjutit av överdelen av kåpan i kolfiber och skurit ned/ut den + satt på förhöjda clip-on. Även under kåpan skall ju gjutas av och skäras lite.
På men en passande lack, typ 80% klarlackat kolfiber och lite röda och vita färgfält= Asball

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
:gnissla
I morgon skall herr-skadereglerare kika på hojen.. *burr*
Får man la hoppas att man får stålars nog att laga den...
:gnissla
annars blire :fatta!
Men man får väl som vanligt :huvet för att få det man vill ha!
Vet att jag kommer få 3300:- för hjälmen i alla fall... det kan han inte göra nåt åt! :yoparty

sen när allt är klart med stålisarna kommer det bli meckar-fest i garaget!!! :fyllisar

:tummenupp

tjing

Trigger :7peta väntar på lekkvällen!! :Bugar

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:
Om jag kunde/ville lägga 160´000 på en Touno hadde jag köpt en RSV Mille Factory-04 och moddat den !
Gjutit av överdelen av kåpan i kolfiber och skurit ned/ut den + satt på förhöjda clip-on. Även under kåpan skall ju gjutas av och skäras lite.
På men en passande lack, typ 80% klarlackat kolfiber och lite röda och vita färgfält= Asball

Hmm....det _dær_ var kanske inte en sån dum ide...alls
Fast det ær ju bra mycket som ingår i racingen...saxat från aprilia's sida:
SUPERBIKE EQUIPMENT IS FITTED AS STANDARD:
• New RADIAL caliper front disks :tuttar
• New Öhlins upside down fork :Bugar
• New front mudguard
• Close ratio gearbox
• All bodywork in carbon, expect for the fuel tank :fyllisar
• Permanently on lights :brinnerup
• Carbon fork guards
• Burnished steel silencer from the RSV 2003
• Nylon slide buffers :crash
THE RACING KIT INCLUDES:• Enclosed cockpit fairing (race regulation headlight cover)
• TITANIUM EVO exhaust system with dedicated EPROM (2.7 kg in weight instead of 9.9 kg) :banana
• Silencer bracket without passenger footrest
• 16” sprocket
• Enclosed belly pan (with track-homologated oil sump) :tummenupp
• Drilled bolts for lubrication and braking systems (race homologated) :yoparty
• Reverse pattern gearshift :kär
• Black mesh cover for the hole left when the rear light cluster is removed
• Carbon passenger seat cover :slicka

Argh...jag kommer att dø som en fattig, men lycklig man...
Ska kolla upp at bygga om en vanlig mille....kanske ær enklare æn vad man tror...och inga clipons hær inte, jag ska ha brett fett crosstyre att bænda på.
Har aprilia stædat undan mycket slangar och annat som har legat och drællt løst innafør kåpan på millen, eller ær det ganska "cleant" dær från børjan?

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
phastasphuk skrev:
Ska kolla upp at bygga om en vanlig mille....kanske ær enklare æn vad man tror...och inga clipons hær inte, jag ska ha brett fett crosstyre att bænda på.
Har aprilia stædat undan mycket slangar och annat som har legat och drællt løst innafør kåpan på millen, eller ær det ganska "cleant" dær från børjan?

det är relativt rent... så rent det kan vara med all den el som finns på en org.hoj.
Men ... du ska väl inte stycka en mille??? då blir det bank! :fatta!

:D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
phastasphuk skrev:
Hmm....det _dær_ var kanske inte en sån dum ide...alls
Fast det ær ju bra mycket som ingår i racingen...saxat från aprilia's sida:
SUPERBIKE EQUIPMENT IS FITTED AS STANDARD:
*snip*
Jag har en annan idé min bästa vän, liknande Triggerhappy's. Utgå från en Factory 04. Köp Kraschkåpor som du kan skära hur mkt som helst i. Lacka. Montera. Klart. Åsså naturligtvis ett Magura.
En annan, kanske lite mer budget, idé är att utgå från en beggad RSV-R -02/03. Till den köper du racingkitet som du nämner i citatet ovan. Då får du Tuonokåpor i coolfiber, titandämparen mm mm till ett, gissar jag, totalt sett lägre pris. Sen på med ett Magura, lite lysen och voila' :tummenupp

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
sådär ja.. :va

jag vill också ha en touno.. :gnissla :banana :banana
man kanske skulle göra som supermoto säger :3freak

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...