Aprilia Tuono V4

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Ni är roliga... Jag skrev redan att jag ska köpa nya däck. Jag kör typ några smc kurser per år annars bara gata så bunkra däck känns fel.

Har redan crashpuckar runt om.

Last edited:

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Racemappen gjorde susen för bränsleförbrukningen, kom nu ca 14.5mil innan lampan tändes (hård körning) :tummenupp Kan jämföras med 11,5-12mil innan uppdateringen...:)
Hoppas däcken från däckonline kommer imorgon så man kan köra i helgen :tungan

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
Nej
Argh... Nu har jag drabbats av köpfebern igen. Däck och slipon står redan på listan. Nu funderar jag på nya "fotpinnar" vill gärna ha Ligtech R, men de kostar en del... Sen är jag inte riktigt med på vad jag ska ha de till.

Någon som kan ge mig några bra argument?

Slipon om du tycker att den ska bullra mer eller att originalet är fult? Jag tänkte också slipon innan jag fick hem hojen. Nu har jag bara kört 50 mil men nog fan bullrar den tillräckligt för att fölk ska irritera sig.Lägre ljud gör att man kan gassa lite mer utan sura ner någon mer än nödvändigt. Fotpinnar för körställning eller utseende? Jag tycker du ska satsa stålarna på däck, det känns som det kommer att gå åt fort på en sån här hoj, kraschskydd och kanske bättre broms- och kopplingsgrepp än original. Jag brukar montera på eftermarknadsgrejor på de hojar jag haft men den här känns så komplett så nu har jag inte längre samma sug. Kanske ett annat styre för lite mer upprätt körställning men det är också skönt att vara framåtlutad när det börjar röra på sig (kluven).

Last edited:

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Körglädje kommer från olika källor för oss. Feedback är smutt så mitt stående tipps är bättre bakdämpar.
Högre styre, mjukare sadel, cruisekontrol, tailtiddy, dödad avgasrening allt vet vad... Mamamia:tungan :va

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Racemappen gjorde susen för bränsleförbrukningen, kom nu ca 14.5mil innan lampan tändes (hård körning) :tummenupp Kan jämföras med 11,5-12mil innan uppdateringen...:)
Hoppas däcken från däckonline kommer imorgon så man kan köra i helgen :tungan

Vad kostar race ECU? Vart köpte du din?

Last edited:

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Förra ägaren fick med koden till mappen när han köpte Akrapipan, jag betalade bara för att lägga in den, 600:- :tummenupp Tog bara Probike 3(!)timmar o lägga in den... Har inte fått någon positiv bild av dom hittils....

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
När jag skulle serva sist var jag inbokad samma tid som de öppnade. Jag skulle låna en hoj under tiden de fixar min. Två timmar senare kom jag tillbaka... Då visade sig att de inte alls har börjat på min hoj då en HD fick gå före trots bokad tid. Riktig s*it företag om du frågar mig. Under tiden jag väntade ville dom sälja in en HD.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jävlar åt helvete vad 100 mils servicen var dyr, 3200 kr!
Det är faktiskt rätt mycket jobb på första servicen så det kostar en slant, men 3200:- lät dyrt. Jag har för mig att jag betalade ca en tusenlapp mindre på Bikeport för 100-mila.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Är det någon från Trollhättan med omnejd som ska upp på aprilia klubbens bandag? Finns det plats i bil och släp och nån vill ha sällskap och dela på kostnad så är jag villig!

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Samma här, jag är den lille i svart med en svart Tuono. Stog i tältet bredvid er med 2 st S1000rr jämte.
Hoppas jag inte dreglade ner din hoj för mycket :)
Angenämt!

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
Nej
Någon här som bytt styre? Jag tror det passar mig med 5 cm högre samma

bredd kanske Rizoma eller liknande. Det finns så många modeller så hur vet man vilket som passar, det får inte se för vinklat ut. Förslag..

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Har ett från Magura som är rakare och bredare, ca 5cm på varje sida. Passar mig som har långa armar. Magura Lenker X-Line CPX står det på kvittot :tummenupp

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
F-n va irriterad jag blir.
Har jagat skinnställ, helst 2 delat i ett par veckor nu.
Ingen av handlarna i stan har något som passar mig inne.
Kan beställa säger dom. När jag säger beställ ett sådant så jag får prova då är det inte lika kul.
Blir inte klok på storlekarna. Svårt eller så är det min kropp som är svår:tungan
Vet inte vad jag ville med inlägget. Spy av mig lite bara��

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Jahaja, vad gjorde dom då, vad fick du för 3200kr?

Byte av olja och filter sen check av hojen enligt punkter. 4.3 l olja, deras olja.
Sen kvantiet 166 med A-pris på 9.5 (ja, det står så) och exkl 25%. Så 1900 kr inkl moms för arbetet. Tolkar jag det rätt tar en service 9,5 timmar, eller?

Det är faktiskt rätt mycket jobb på första servicen så det kostar en slant, men 3200:- lät dyrt. Jag har för mig att jag betalade ca en tusenlapp mindre på Bikeport för 100-mila.

Det är tur den är billig att försäkra i alla fall :rolleyes:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Byte av olja och filter sen check av hojen enligt punkter. 4.3 l olja, deras olja.
Sen kvantiet 166 med A-pris på 9.5 (ja, det står så) och exkl 25%. Så 1900 kr inkl moms för arbetet. Tolkar jag det rätt tar en service 9,5 timmar, eller?

Det är tur den är billig att försäkra i alla fall :rolleyes:
Dom tar inte 166kr timmen kan jag lova. 1180kr timmen fick jag som svar av probike i gbg ? sjuka summor.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...