Linusenen
Medlem
Var fler som hade frågat detta på stora aprilia forumet. Dom sa byt bara. Så jag gjorde samma. Jag har inte känt nån skillnad.
Orginal drevet har nån dämpning i sig.Jag minns inte något gummidämpning när jag bytte mitt fram drev?!
Ja smilbanden ska vara utsträckta! ;-)En fråga igen. Kört ca 20 mil på min Tuono nu, skrattar hysteriskt lite nu å då..ska det va så?
Nä seriöst.. Det ska tydligen vara en inkörningsmapp i den nu som kommer bytas ut på första servicen. Vad är skillnaden? Och ska det vara sån motorbroms? Är det bara att vänja/lära sig eller kommer det kanske försvinna med den andra mappen? Lite knöligt i stadstrafik, men man är kanske bara ovan.
Och om man byter bort originalljuddämparen mot nån annan, kräver det nån annan mappning då?
Och ingen som kanske har en passande ljuddämpare att sälja. Hojta till isf.
Köper man akrapovic via aprilia så får man en upplåsningskod som återförsäljare kan använda för att låsa upp din ecu och ladda in deras race programvara. Köper man annat märke finns det sätt att få tag i race ecu ändå. Jag kommer fysiskt skicka min till en kille i Italien som förbättrat race mappen ännu mer. Gabro ecu kallar dom det på aprilia forumet.Race ECU? Är det mappen eller måste man byta nåt rent mekaniskt?
Första generationen (11-13) har åtminstone ingen inkörningsmapp, å shiftlight:en ställer man ju själv...Ja smilbanden ska vara utsträckta! ;-)
Jag har hört både och om inkörningsmapp. Att det inte är nån och att det är det. Vissa säger att endast shiftlighten ändras efter service. Ring och fråga
Jag är ju bara noob när det gäller bakhjulsåka. Men har du några tips? Jag har kört med awc off och tryckt upp den på ettan bara de gångerna jag provat.Bytt, provkört, nöjd Trevligare att köra och lättare att dra upp på slangen, myyyycket nöjd Tuonoägare
Hade jag inte bokat både smc och kcs innan jag köpte aprilian så hade jag åkt med. Blir för dyrt tyvärr. Får ta det nån annan gång.Tycker det är lite dåligt med TV4r i anmälningslistan... In å anmäl er nu medan det finns platser kvar!
http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php?topic=1459
Hehe riktig amatöråkare vad gäller bakhjulskörning jag också, hade också gladeligen mottagit tips faktiskt. Trycker upp den på ettan jag också, koppla upp den har jag inte testat så mycket än. Kommer nog testa en del imorgon då det är dags för vårat gängs årliga vårtur
Tycker det är lite dåligt med TV4r i anmälningslistan... In å anmäl er nu medan det finns platser kvar!
http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php?topic=1459
Hade jag inte bokat både smc och kcs innan jag köpte aprilian så hade jag åkt med. Blir för dyrt tyvärr. Får ta det nån annan gång.
Hehe riktig amatöråkare vad gäller bakhjulskörning jag också, hade också gladeligen mottagit tips faktiskt. Trycker upp den på ettan jag också, koppla upp den har jag inte testat så mycket än. Kommer nog testa en del imorgon då det är dags för vårat gängs årliga vårtur
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari