Aprilia Tuono V4

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Jag kollade i sidan om däck i PDF:en som Wankel delade med sig av.
Förvånande att det bara finns ett 200-däck som Aprilia godkänner.
ScreenHunter_121 Jul. 23 21.15.jpg
 

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
Bara att bokmärka i telefonen eller ta en skärmdump så har man alltid med sig det. Men alla sätt är som bekant bra utom de dåliga :fyllisar
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Inkörning.. vill gärna ha första servicen gjord nu.

På tal om det... Kan nån lista upp vilka som är auktoriserade Aprilia-verkstäder och vilka man kan vända sig till (och som man kan lita på) i mellansverige?

Probike Syd där jag köpte den är fan OMÖJLIGA att ens boka nån första-service på! Verkstan svarar inte på mail eller telefon. Låter man det ringa typ 10 minuter blir man kopplad till nån i butiken, där de beklagar sig för det ena eller det andra men tar telefonnummer så att verkstan ska ringa upp. Vilket aldrig händer. Inte ens när jag hämtade den, då jag sade till säljaren att boka in en tid direkt efter min utlandssemester. "Ja, jag säger till meckarna att ringa upp dig" Jo tjena!

Kundvård under all kritik! :mad:

De jag spanat in är:
Starol, men han skulle stänga verkstan en månad när jag ringde.
Guzzicenter?
Italiabike?
Tejby?
Globen MC?

Nån mer? Förstår inte att det ska vara så svårt att skriva på Aprilias svenska hemsida och hålla det uppdaterat...
 

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Du har ju en i dina hemtrakter.

MC-Verkstan i Eskilstuna AB
Björksgatan 12
632 21 Eskilstuna
Tel: 016-513525

Där brukar jag lämna, och jag vet att några till gör det.

Edit: och den finns med på aprilias hemsida :)
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag har också lämnat in en hoj på MC-Verkstan i Eskilstuna och det var inga problem. Det tog rätt lång tid att få hem rätt delar, men det är knappast deras fel utan berodde snarare på italiensk effektivitet..
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Nu är man hemma igen efter en underbar resa.
Underbar körning med min italienska i ett underbart landskap.
Förundrad över hur tuonon levererar. Inte bara på bana.
image.jpg
 
Last edited:

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Jag har också lämnat in en hoj på MC-Verkstan i Eskilstuna och det var inga problem. Det tog rätt lång tid att få hem rätt delar, men det är knappast deras fel utan berodde snarare på italiensk effektivitet..

Mjo, glömde dem, men anledningen till att jag var skeptisk är ju att de inte uttryckligen säger att de är auktoriserade för Aprilia på sin hemsida eller säljer Aprilia-motorcyklar vad jag kan se, bara moppar.

Sen vill man ju gärna ha tag i nån som meckar mycket med Aprilia V4 så de har koll på alla uppdateringar och tech.notes när man har en modell som är ny för i år. I övrigt är väl 100-mila inte så avancerad, byta olja/filter och kolla att skruvarna sitter där de ska?

Men, men. Nu är goda råd dyra, så jag ska försöka med dem.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
https://www.youtube.com/watch?v=F3vGVvXilCA

Förbannat tråkig video. Skulle vart textad istället så hade det nog hjälpt lite. Men tycker att dom jämför på ett bra sätt och tar upp de sakerna jag söker. Och det låter ju som om dom gillar tuonon 1100rr mest. Har man inget bättre att kika på. Så kan det vara 20 minuter värt att kasta bort.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Mjo, glömde dem, men anledningen till att jag var skeptisk är ju att de inte uttryckligen säger att de är auktoriserade för Aprilia på sin hemsida eller säljer Aprilia-motorcyklar vad jag kan se, bara moppar.

Sen vill man ju gärna ha tag i nån som meckar mycket med Aprilia V4 så de har koll på alla uppdateringar och tech.notes när man har en modell som är ny för i år. I övrigt är väl 100-mila inte så avancerad, byta olja/filter och kolla att skruvarna sitter där de ska?

Men, men. Nu är goda råd dyra, så jag ska försöka med dem.
Lär ju knappast vara sämre än Probike i Sthlm...?
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Jag åkte upp till bikeport med hojen och satt och drack kaffe nån timme under tiden de gjorde 100-mil service. Kostar 2495kr där istället för probike som tar 3900kr. Probike Sätra verkar hyggligt inkompetenta tyvärr, hade monterat en del grejer fel på min hoj under leveransservice.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Blir det nåt tält under ktms körning som man kunde få plats under? :) vädret verkar ju se lite bättre ut nu också.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top