falco_tuna
Medlem
- Gick med
- 9 Jul 2011
- Hoj
- Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Känner inte alls igen mig i det du skriver om stadskörning och motorbroms. Har du gammal programvara i ecun? Den är ju inte lika len som en rad4 kanske. Men absolut inga problem. 102 grader kan jag se om det är varmt ute. Men fläktarna sänker det snabbt om jag står still vid broöppning. Och sjunker blixtsnabbt så fort man rör sig.
Det beror väl vad man har för referenser och förväntningar antar jag, alternativt hur mycket självförnekelse man har. Alltså, jag har ju haft hojar man intalar sig är bra på allt även om man kommer hem med bortdomnade fingrar eller halvt diskbråck i ryggen. Men med tiden har man kanske blivit mer objektiv.
Gammal programvara? Det är en 2015 års modell, hur gammal kan den vara?
Motorbromseriet märks allra mest tycker jag om man försiktigt rullar av gasen (vi snackar smygkörning), tills du kommer till en punkt där allt slår av abrupt. Me no likey. Men å andra sidan så gillar jag inte smyg/stadskörning heller så det är ingen stor grej för mig. Jag säger bara att det finns bättre hojar för stadskörning.
När det gäller tempen så har jag i princip 104-105 varje gång jag är ute. Det är lite ovant för mig som kommer ifrån Falco, där jag aldrig ens hade tresiffrigt, någonsin vad jag kan komma på. Det som är lite alarmerande är hur snabbt det stiger, kan tänka mig om fläkten strejkar så har man inte mycket tid på sig innan det börjar hända grejer.