Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Köpte också workshop manualen som pdf hos af1.
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=38163
Lätt värt pengen.
Sen köpte jag också kabel till guzzidiag på ebay så man kan läsa felkoder och göra throttle learning ifall man byter till race ecu. Så slipper man åka in till verkstad för det också. Rekommenderas!

Så nu är set typ bara apriliaverktygen så kan jag snart göra allt själv. :p

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Köpte också workshop manualen som pdf hos af1.
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=38163
Lätt värt pengen.
Sen köpte jag också kabel till guzzidiag på ebay så man kan läsa felkoder och göra throttle learning ifall man byter till race ecu. Så slipper man åka in till verkstad för det också. Rekommenderas!

Så nu är set typ bara apriliaverktygen så kan jag snart göra allt själv. :p

Tillägg:
Och hjälpa andra odugliga

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Har du lust att länka till var du köpte kabeln Stanko? En sån får man ju ha såklart :D

Manualen är guld värd när man skall meka själv :tummenupp

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Har du lust att länka till var du köpte kabeln Stanko? En sån får man ju ha såklart :D

Manualen är guld värd när man skall meka själv :tummenupp
Vad dissad jag blev. Tycker lite synd om mig själv nu :'(

Tips också är att göra throttle och handle learning om ni har kabel. Många som säger att lågfart och små öppningar med gasen blir finare. Den kaliberar främre och bakre spjällen mot varandra då :)
Jag tyckte att jag kände det också. Men satte på sliponen samtidigt så kan ju vara det.

Last edited:

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Haha sorry boys, såg fel bland kommentarerna :tungan

Men tack för länken :)

Jag misstänker att klantskallarna på Probike missade att göra throttle och handle learning när dom la in racemappen i våras, hojen har känts grymt ryckig vid gaspådrag vid låga varv. Ska bli kul och se om man kan åtgärda det, åtminstone delvis.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Haha sorry boys, såg fel bland kommentarerna :tungan

Men tack för länken :)

Jag misstänker att klantskallarna på Probike missade att göra throttle och handle learning när dom la in racemappen i våras, hojen har känts grymt ryckig vid gaspådrag vid låga varv. Ska bli kul och se om man kan åtgärda det, åtminstone delvis.
Får väl gå! ;-)

Dom måste därimot göra throttle och handle när man byter ecu. Annars så får du felkod. Men prova du göra det igen och hoppas det hjälper :) min är len som smör nu. Dock inte bytt ecu än.

Ska skicka min till gabro nästa vecka. Han hade inte tid nu. Skulle på bröllop och grejer!

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Bytte aldrig ECU, men däremot mappen (Akra). När jag fick tillbaka den så var den inte kalibrerad, har även ett svagt minne av att det va en felkod som jag själv släckte när jag kom hem. 3,5h tog det för dem att lägga in nya mappen, 20min skall det ta egentligen :dummer

Hoppas man kan få löst ryckigheten nu, det är framförallt att den är så av och på som jag står mig på. Men det är skönt att kunna skylla på det när man inte kan hålla uppe den på slangen :D

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Bytte aldrig ECU, men däremot mappen (Akra). När jag fick tillbaka den så var den inte kalibrerad, har även ett svagt minne av att det va en felkod som jag själv släckte när jag kom hem. 3,5h tog det för dem att lägga in nya mappen, 20min skall det ta egentligen :dummer

Hoppas man kan få löst ryckigheten nu, det är framförallt att den är så av och på som jag står mig på. Men det är skönt att kunna skylla på det när man inte kan hålla uppe den på slangen :D
Håller tummarna då ? det står iaf race i din display va? ;-)

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Yes jag vet, menade snarare att dom inte hade bytt hårdvaran (ECU:n) Tänkte om det var nån skillnad mot att byta både hård och mjukvara kontra att bara byta mjukvara när det kommer till behovet av att göra throttle och learning control. Men tror inte att det skiljer sig åt.

Last edited:

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Ni shoppar av körabstinens :)
Själv sladdar jag fortfarande hoj, nyttiga att lära känna bakändan när den far över hela vägen :)

Skjutssadel på för dottern åker med till skolan

ImageUploadedByTapatalk1446655130.915285.jpg

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Skjutssadel på för dottern åker med till skolan
Många stilpoäng för det! :tummenupp
Hur gammal är hon?

Har själv en 9-åring som gärna vill åka med - det är grymt kul att hon gillar det :)
Även hustrun gillar bakpå-åkande, det uppskattar man särskilt.

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Många stilpoäng för det! :tummenupp
Hur gammal är hon?

Har själv en 9-åring som gärna vill åka med - det är grymt kul att hon gillar det :)
Även hustrun gillar bakpå-åkande, det uppskattar man särskilt.

Hon är 8, men åkt med på olika två-hjulungar sen hon var 2.

Hustrun åker inte mkt längre. Men körde motard med henne bak då hon var i 9'ånde månaden :) (längesen)

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Jag lägger även in mitt inlägg här eftersom det verkar vara ett forum med aktiva killar:)

Jag är på G att köpa en RSV4 :banana :banana och är nu på jakt efter en snygg skylthållare. Den jag hittills tycker bäst om är R&G racing.

img4334_4.jpg

Har ni några andra tips? Jag är även på jakt efter ett par diskreta men väl fungerande blinkers som passar hojen. Några tips?

Helst av allt skulle jag vilja ha ett bakljus med inbyggda blinkers, men jag kan inte hitta ngt som är godkänt att besiktiga med och jag har ingen lust att hålla på och byta... Ngn som vet om det finns ngt lagligt baklyse med inbyggda blinkers?

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...