Allramified
Medlem
Det verkar den göra som indikation på för låg last, precis som på gamla relästyrda blinkers. Råkade ut för det när en blinketsanslutning glidit isär på tailtidyn. Men fick du ingen varning i displayen?
Eller så köper man en 1290 med led blinkers som standard
Bara det faktum att ni är två, tre 1290 SD-ägare som frekventerar tråden visar ju på hur mycket ni önskar ha en Tuono men inser att inbytespriset är alldeles för lågt
Jag har 6xled på var sida bak, inga åtgärder i övrigt och inga varningslampor.
Köpt vart och bild bitte...
Äh, glöm det bilden finns ju tidigare.
Fram då?
Jag följer denna tråd, och har inga problem att erkänna att en Tuono vore drömmen. Har dock annat att lägga pengarna på.Bara det faktum att ni är två, tre 1290 SD-ägare som frekventerar tråden visar ju på hur mycket ni önskar ha en Tuono men inser att inbytespriset är alldeles för lågt
Mana risers kanske skulle vara nåt för dig då?
Grymt! Kul att det funka. Kanske skulle köpa på sig ett par och slänga på om man ska åka på touringsemester ett par dagar.Mana risers blev det!
Passade rakt av. Däremot är finishen polerad isf blästrad, eller vad man skall kalla knottrig alufinish, så de avviker lite granna till resten men inte så det stör. De flyttar styret ca 15mm bakåt och 25mm uppåt.
View attachment 429533
View attachment 429534
View attachment 429532
Precis som du hintade blev det lite problem med räckvidden på alla ledningar. Bromsledningen fick jag routa om så att den går emellan övre och undre "yoke" istället för framför båda. Gaswires och kablage till höger elenhet fick jag dra bakom gaffelbenet isf framför. Kopplingswiren är kort så det skriker men funkar klanderfritt genom hela styrutslaget som den är.
View attachment 429531
Resultatet blev däremot precis vad jag hoppats på! Lite lägre tryck på handlederna och ingen turbulens runt hjälmen. Tack för tipset!
Ok, lite off topic...
Men med mina inoffeciella beräkningar att 1kg är 1hk tillsammans med lättviktsbatteri samt stenålderskost så borde min tuono ha 180hk, en ökning på lite drygt 10hk från i höstas.
Igår lyckades mitt stall klämma ut ytterligare en hästkraft. Fy fasen gubbar, i år blir jag vass!
Hur gick det med mappningen? Resultat&känsla?Ska in och mappa min 2014 imorrn, se till att du hittar nån barnarbetare om du tänkte installera en PCV, jävla pill
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|