Aprilia Tuono V4

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Imorgon är det hjulafton här hemma igen. En ny Factory ska hämtas hem. Måste verkligen ge lite cred till Svedea och Marcussens MC som skötte mitt ärende snyggt och snabbt. Det tog strax under en månad från att vara med om en krasch på Kinnekulle tills jag imorgon kommer hämta ut en ny hoj.

R.I.P "Apis"

c96ee2e5a512480239c8afe059d1ae6b.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skoj, grattis till nya hojen.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Imorgon är det hjulafton här hemma igen. En ny Factory ska hämtas hem. Måste verkligen ge lite cred till Svedea och Marcussens MC som skötte mitt ärende snyggt och snabbt. Det tog strax under en månad från att vara med om en krasch på Kinnekulle tills jag imorgon kommer hämta ut en ny hoj.

R.I.P "Apis"

c96ee2e5a512480239c8afe059d1ae6b.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kul att det löste sig bra.
Fråga Peter när min kommer
Grattis


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är kalas att inte kolla tryck, justera dämpare osv för då har man ju iaf något att skylla på när man är långsam eller parkerat i sandlådan

Häromsistens glömde jag att jag tömt tryck för att köra i bromsbänken och att det var ett gammalt touringdäck som satt på...
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Va mest lite ironi mot mig själv. Tycker det är skitkul att nörda ner sig, vill ha så bra koll som möjligt på det jag har.
Om det gör skillnad? Tveksamt
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Pålle123 din kommer i slutet av nästa vecka.

Körde inte. Tog en sväng nyss.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Fan vad nice gubbar! Vackra hojjar att titta och lyssna på i Göteborgstrakten framöver då :yoparty
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Imorgon är det hjulafton här hemma igen. En ny Factory ska hämtas hem. Måste verkligen ge lite cred till Svedea och Marcussens MC som skötte mitt ärende snyggt och snabbt. Det tog strax under en månad från att vara med om en krasch på Kinnekulle tills jag imorgon kommer hämta ut en ny hoj.

R.I.P "Apis"

c96ee2e5a512480239c8afe059d1ae6b.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Var den en bandag med smc? Tänkte eftersom Svedea tar väl inga skador på bankörning annars? "försäkringen gäller ej för körning med tidtagning eller träning för tävling blablabla.."

Grattis till nya hojen iaf!
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Var den en bandag med smc? Tänkte eftersom Svedea tar väl inga skador på bankörning annars? "försäkringen gäller ej för körning med tidtagning eller träning för tävling blablabla.."

Grattis till nya hojen iaf!

Jo det finns.
Har man rätt bolag så gäller det.
Jag får köra alla bandagar utom mot tidtagning eller träning för tävling samt tävling.
Har det skriftligt från försäkringsbolaget.
Det gäller istortsett alla bandagar.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jo det finns.
Har man rätt bolag så gäller det.
Jag får köra alla bandagar utom mot tidtagning eller träning för tävling samt tävling.
Har det skriftligt från försäkringsbolaget.
Det gäller istortsett alla bandagar.

Det är svedea? samma som jag har. Har en känsla av att det blir svårt att bevisa att man inte "tränar" eller kör med tidtagning..
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Det är svedea? samma som jag har. Har en känsla av att det blir svårt att bevisa att man inte "tränar" eller kör med tidtagning..

Med Svedea får du bara åka smc kurser steg 1-4. Med Bildport&MC får du åka "vanliga" bandagar, men inte träning eller tidtagning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Till er som kan däck - fick hem mina nya sulor från MC-däck Online idag, varav det på framdäcket står Made in China och på bakdäcket Made in Germany. Förvisso äger kineserna Pirelli numera, men hur förhåller det sig? Bör man nojja att man fått kopior?
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Till er som kan däck - fick hem mina nya sulor från MC-däck Online idag, varav det på framdäcket står Made in China och på bakdäcket Made in Germany. Förvisso äger kineserna Pirelli numera, men hur förhåller det sig? Bör man nojja att man fått kopior?

Däckonline säljer inga "kopior". (Eller ja, kinamärkena de har är säkert kopior av nåt, men de heter ju LingLong, o.s.v.) Jag har handlat därifrån i närmare 15 år, men fattar inte varför de fortfarande har nån slags skumraskstämpel. Har alltid fått rätt däck, färska och felfria. Problemen kan snarare vara att kundtjänst o.dyl. kan vara knöligt om det strular än nåt slags fiffel.

Men tydligen har Pirelli fabriker i Kina och tillverkar där. Har inte uppmärksammat detta förut själv, ska jag ärligt säga... Kollar man på andra forum så verkar det slumpmässigt om man får made in china eller ej.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top