jpe70
Twinverkstan
Beror ju lite på vad man har för däck... men varför inte? Slicks inte gatdäck är dock att rekommendera för den körstilen.Tajt spår å fullgas menar du?
E det så enkelt?
Men ärligt, säg gärna vad du ser som vi/ i alla fall jag gör fel.
Har ingen feedback från gälleråsen överhuvudtaget.
Tack på förhand Master!
Fel å fel... alla utom en håller sig på asfalten utan plötsliga rörelser så ingen gör väl fel direkt. Allt har ju med fart och egna preferenser att göra.
Saker att testa för att se om det är rätt eller fel:
- Gå inte ut till vänster inför Ejes. Där är halt när det är blött, och du kan dessutom lika gärna svänga in från mitten av banan i den fart vi håller. Varifrån kom RC8:an exvis...
- Hårnålen. Prova senare sväng som Micke gör, han får lite långsammare ingång och hinner ändå med dig när du går i kant på curbsen.
- Vänster innan depåkurvan, tippa bara av så mycket att du kan svänga innan du gasar igen. Inget rullande på motorbroms. Kräver cojones...
- Sista varvet i bild har en bättre/tightare ingång i depåböjen än varvet innan som är lite sent. Testa göra om det å se hur det känns.
- Kommer långt ut i utgången på Trösen-svängen, prova svänga lite senare? Beror ju på vad man tycker om svängen förstås. Jag gör ungefär som du och sedan lägger jag in ganska tidigt över curbsen i snabba högern och nerlägg hela vägen tills det är dags att vika över vänster i Esset.
- Svänger tillbaka väldigt långt åt vänster ut ur Esset och går på gas ganska sent. Testa sikta rakt på snabbhögern istället när du kommer upp från apex.Kanske kameran lurar mig...
- Apropå apex... När du ger på gas, räkna 1...2...3 och vid tre ska du ha vridit till stoppet eller börjat bromsa för nästa böj. Prova om du törs! Hög flygtur eller en jävla fart in i nästa böj utlovas!
Som sagt, rätt eller fel. Vafan vet jag, visste jag skulle jag köra i SB inte Endurance...
Last edited: