Jag krängde precis på M7RR faktiskt, bara för ett par-tre timmar sen. Jag kom 420 mil på Rosso Corsa, som var rejält slut, skulle nog egentligen bytt för 50 mil sen. Det var nog max 1mm kvar till korden på mitten på bakdäcket.
Initialt kan jag säga att de känns helt fantastiska, men det gör det ju för det mesta med nya mackor!
Rosso Corsorna var ju bra de med när de var nya.
Annars så är ju de båda i samma segment; sportigt gatdäck med viss banåka-potential. Frågan är ju detaljerna som skiljer. Jag har ju hoppats att de har lite bättre livslängd än RC (kommer jag 500 mil så är jag nog rätt nöjd), men det får man väl se. Rosso Corsa har lite sportigare mönster än M7RR, speciellt utåt däckskanten, så det ser ju ut som att de skulle kunna vara lite mer anpassat för max nedlägg, d.v.s. banåka, men det behöver inte vara så i praktiken. Metzelerna har lite toppigare profil misstänker jag när jag höll på med dem, det är något som är fördel för banåka för dem, t.ex..
Som sagt tror jag de är rätt lika,
kanske liten fördel RC på bana, M7RR vid vått. Men det är spekulation från min sida.
F.ö. nån av er här som luftade en 1100 Factory på Gröndal i dag?