Aprilia Tuono V4

Zheater

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2011
Ort
Hemma
Hoj
16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Som ni vet är hojen ny, skulle tvätta den efter senaste repan och nu är hela bakfälgen i nån jävla olja/fett! Går inte bort! Vad ska jag använda??

/Daniel

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Jag vaxade bort detta på min. Testade med WD40 först men trasan blev orange så det blev vax istället. Efter 100 mil service så ser min fälgen likadan ut igen. Skall på samma runda igen med vax och rengöra kedjan igen.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Jag vaxade bort detta på min. Testade med WD40 först men trasan blev orange så det blev vax istället. Efter 100 mil service så ser min fälgen likadan ut igen. Skall på samma runda igen med vax och rengöra kedjan igen.

Något specifikt vax?

/Daniel
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Jag kör kedjeavfettning på fälgarna, går precis hur bra som helst. Visst, det blir lite skitigt men det är nog främst på grund av Castrols kedjespray, jag tror att det blir synnerligen bättre - och därmed mindre skit på fälgen - av Motuls Racing spray.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Någon mer i Uppsala trakten som har Tuono som hänger här inne? Jåke, har jag för mig? Men vet inte om den är kvar? Nån mer?
 

Sundaypro

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2016
Ort
Södra Sthlm
Hoj
BMW S1000R -17
Har alla här drevet om för att få bättre motor gång vid snigel fart (långsam stads trafik)?
Frågar då jag kör genom rusning trafiken.

Tacksam för svar.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Någon mer i Uppsala trakten som har Tuono som hänger här inne? Jåke, har jag för mig? Men vet inte om den är kvar? Nån mer?
Jag är förbi här ibland, men V4an sålde jag förra våren. Den landade strax utanför stan till slut, men jag har inte sett den.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har alla här drevet om för att få bättre motor gång vid snigel fart (långsam stads trafik)?
Frågar då jag kör genom rusning trafiken.

Tacksam för svar.

Nej. Men med Gabro-Ecu går det att köra på sexan ner till 60 utan att den protesterar. Med original drivning. En helt annan maskin.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
@falco_tuna (Och självfallet ni andra som värdefull input) - Hur skiljer sig Rosso Corsa mot M77R? Jag är gärna kvar i Pirelli-familjen, men känner att Super Corsa, som håller i drygt 140 - 150 mil för mig, blir lite väl dyrt i längden. Har vänner som kör M77R och är supernöjda, men jag har gärna Pirelli.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top