Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Känns inge vidare att ligga o mysåka på nynäsvägen i en äcklig fransk skåpbil, så hörs ett åskmuller och så blir man omkörd av nån jävla ligist på en TV4, kan det bli vår snart?:banana:rock:tuttar

Hahahaha :yoparty Från o med Söndag hoppas vi på vår :Bugar

Fick du i nån ny programvara?
Nej , dom Failade :död Men förhoppningsvis görs ett nytt försök på mån :banana :yoparty

Tydligen så är jag försöks kaninen hos Probike på detta i Swedala :gnissla

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Hahahaha :yoparty Från o med Söndag hoppas vi på vår :Bugar

Nej , dom Failade :död Men förhoppningsvis görs ett nytt försök på mån :banana :yoparty

Tydligen så är jag försöks kaninen hos Probike på detta i Swedala :gnissla

Ja det låter bra med söndag.. Var ju ute o tjuvstartade lite i lördags. Skulle kastat upp en bild men min jevla router ville inte synka bildströmmen..

Ny matta så man kan ligga o kräla med tandborsten när det putsas
IMG_5794.jpg
Nya framlyset blev ju lysande!
IMG_5763.jpg
Gammal å ny
IMG_5776.jpg
Det tappra sällskapet på skogis innan avfärd mot fiket.
IMG_5765.jpg

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
25 pers per grupp är ganska mycket folk... Tyvärr åker man ju till Gotland den dagen också :cool:

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Här har ni ännu en som funnit ljuset, eller ska jag säga skön körställning, grymt ljud och bra drag :tummenupp

Nog för att den är gråimport/privatimport men det måste vara nå fel på den annonsen.

Kan även säga att annonsen var både äkta och felfri. Fick vara jäkligt snabb bara. Åkte å handlade morgonen efter så fort gluggarna åkte upp :yoparty

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Man tackar.

Eftersom det är en Aprilia så står den såklart på verkstad just nu :D Anledningen är att jag inte lyckas aktivera ATC, AWC och ALC. Lampan lyser konstant och förra ägaren sa att det hade fungerat då han ställde cykeln inför vintern samt att batteriet inte underhållsladdats och då tömt sig... (han verkade dock inte ha superkoll på mek och motorer så risken är ju att han kört omkring med systemet deaktiverat utan att ha en aning om det)

Den har 15T framdrev så jag provade att kalibrera om APRC, men det hjälpte inte. Var även inne i diagnos och nollade ut en felkod (DSP 08), men inte heller det gjorde ngn skillnad. Nu står som sagt hojen hos ProBike GBG och är inne på 3e dagen då dom inte får kontakt med hojen med deras diagnosverktyg:confused::smasha

Är det ngn här som haft liknande strul med APRC? Kan nämna att de olika mapparna "R", "S" & "T" funkar kalas. Likaså AQS gör som den skall.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ajdå .
Du menar väl
Eftersom det är en Import Aprilia så står den såklart på verkstad just nu
:D

Du vet väl hur man sätter igång Atc om den är off .. Jag tror nog du vet men ialf håll inne + så hoppar den igång .

Jag såg en Tuono V4 med skjuts en liten krabat på ca 6år nån härifrån ?
utanför yahama-center vid brandbergen .

Last edited:

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Jodå jag har testat att hålla inne "+". Både med motorn igång och endast med tändning påslagen. Inget händer..

För övrigt visste jag inte att det var andrasortering på de inhemskt sålda Apriliorna:7peta

Hoppas såklart att vad som nu behöver fixas går på garantin (sin dunkla bakgrund till trots), men skulle jag få pynta får det väl gå, fick ju den ändå skamligt billigt:banana

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Så sant bromsklossen .. du gjorde ett kap oavsätt .

Hittade lite kul test av Rsv4 Factory Abs mot de allra värsta och dyraste ..Rsv4 va faktiskt budgethojen i gänget :D

ialf .
Italian magazine Motociclismo put RSV4 Factory ABS against HP4, Panigale R and MV Agusta F4 RR.

RSV4 came out on top, "bike to beat", HP4 second, ultra expensive 1199 Panigale R third and MV dead last.

Some of the test is online here: http://www.motociclismo.it/comparati...imi-moto-54765 Google translate will help.

Laptimes in San Martino del Lago track. Pilot 1 is Italian CIV-series champion Ilario Dionisi:
APRILIA RSV4 FACTORY
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'29"79
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'31"52

BMW HP4
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'30"75
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"15

DUCATI 1199 PANIGALE R
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'31"28
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"83

MV AGUSTA F4 RR
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"94
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'33"15

Lap times in Misano:
APRILIA RSV4 FACTORY
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'42"73
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"55

BMW HP4
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'42"78
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"52

DUCATI 1199 PANIGALE R
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'43"38
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"82

MV AGUSTA F4 RR
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'44"17
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) - - - - - - -

Dyno results:

Aprilia 165,30hp / 103,8Nm
BMW 179,91hp / 107,73Nm
Ducati 173,61hp / 118,64Nm
MV Agusta 181,11hp / 103,11Nm

In short, Aprilia is the smoothest, best handling bike. Also the least expensive. HP4 is good everywhere thanks to active suspension. Panigale has good and bad points while MV suffers from bad electronics and tricky throttle response but has good front end.

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Idag så kom mitt paket med handtag o grejs :) ASV grejerna ser ju riktigt fina ut. Köpte även en qstarz gps häromdagen, men tyvärr så skickade dom gamla 5hz varianten av misstag. Den är nu på en kajak på väg tillbaka till UK. Han skulle skicka den rätta omgående. Sugen på o testa på lite olika tillställningar snart. Ska ju även gå att få in loggen i filmer så dom kanske blir lite kuligare!:yoparty

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Man tackar.

Eftersom det är en Aprilia så står den såklart på verkstad just nu :D Anledningen är att jag inte lyckas aktivera ATC, AWC och ALC. Lampan lyser konstant och förra ägaren sa att det hade fungerat då han ställde cykeln inför vintern samt att batteriet inte underhållsladdats och då tömt sig... (han verkade dock inte ha superkoll på mek och motorer så risken är ju att han kört omkring med systemet deaktiverat utan att ha en aning om det)

Den har 15T framdrev så jag provade att kalibrera om APRC, men det hjälpte inte. Var även inne i diagnos och nollade ut en felkod (DSP 08), men inte heller det gjorde ngn skillnad. Nu står som sagt hojen hos ProBike GBG och är inne på 3e dagen då dom inte får kontakt med hojen med deras diagnosverktyg:confused::smasha

Är det ngn här som haft liknande strul med APRC? Kan nämna att de olika mapparna "R", "S" & "T" funkar kalas. Likaså AQS gör som den skall.

Fick du kört till calibration slocknat?sen stängt av hojen i en minut å allt det där men ville fortfarande inte svara på att du håller inne +? Det frånkopplar per automatik efter varje kalibrering...
Och kopplingsgreppet är inte och bråkar med -knappen ?

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Var förbi i garaget o kollade till slynan igår:
Sportigt o pretto med motogp logga
IMG_6060.jpg
Fint med nya grepp!
IMG_6052.jpg
Tyvärr passade inte den specificerade kopplingsplutten, men den andra som följde med passade klockrent så jag slapp plocka fram filen. Mailade asv om detta och dom trodde det var nåt euro-spec problem.. :D Hursom så blev det kalas ^^
IMG_6054.jpg

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snyggt Micke med Motogp däck :yoparty :D

Regskylten hade jag gått lös på med plåtsaxen :) Onödigt bred :fakta

Blir varm i morgon va :banana ska nog ta mig till Rosen .

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras