Italian magazine Motociclismo put RSV4 Factory ABS against HP4, Panigale R and MV Agusta F4 RR.
RSV4 came out on top, "bike to beat", HP4 second, ultra expensive 1199 Panigale R third and MV dead last.
Some of the test is online here:
http://www.motociclismo.it/comparati...imi-moto-54765 Google translate will help.
Laptimes in San Martino del Lago track. Pilot 1 is Italian CIV-series champion Ilario Dionisi:
APRILIA RSV4 FACTORY
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'29"79
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'31"52
BMW HP4
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'30"75
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"15
DUCATI 1199 PANIGALE R
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'31"28
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"83
MV AGUSTA F4 RR
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"94
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'33"15
Lap times in Misano:
APRILIA RSV4 FACTORY
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'42"73
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"55
BMW HP4
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'42"78
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"52
DUCATI 1199 PANIGALE R
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'43"38
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"82
MV AGUSTA F4 RR
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'44"17
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) - - - - - - -
Dyno results:
Aprilia 165,30hp / 103,8Nm
BMW 179,91hp / 107,73Nm
Ducati 173,61hp / 118,64Nm
MV Agusta 181,11hp / 103,11Nm
In short, Aprilia is the smoothest, best handling bike. Also the least expensive. HP4 is good everywhere thanks to active suspension. Panigale has good and bad points while MV suffers from bad electronics and tricky throttle response but has good front end.