Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Om du snabbar dig nu Kryckan finns det en skamligt billig gul TV4 på Blocket. Men jag tror inte den blir långvarig om annonsen ens är äkta...

Hudik

Guest
Om du snabbar dig nu Kryckan finns det en skamligt billig gul TV4 på Blocket. Men jag tror inte den blir långvarig om annonsen ens är äkta...

Nog för att den är gråimport/privatimport men det måste vara nå fel på den annonsen.

Last edited:

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Hej,

Jag har spanat in Tuonon, med risk för att bli både tjärad och fjädrad i denna tråd så undrar jag om jag det är ett nerköp eller skillnaden är hårfin som mellan Aftonbladet eller Expressen - idag kör en Ducati Streetfighter S :tuttar Skall jag då ha en Tuono och varför? Det är där jag behöver er hjälp :tummenupp

Hur är hojen till vardags?
Fungerar den bra i stadstrafik?
Motorväg?
Hur är insprutningen? På/Av känsla? Ryckig eller perfekt?
Fungerar den att nöd-toura på eller ta en 20 mila en dag?
Är den lika törstig som man kan läsa?

Om man köper till en slipon, behöver man göra något ytterligare i form av mappning?
Hur fungerar det med service/verkstäder och reservdelar (i och kring Sthlm).

PM:a eller skriv här, tacksam för svar.

Om någon ha en brutal Ducati Streetfighter S istället så hör av er :crash

/955:an

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tjena 955i . Jag har haft möjligheten att testa Kompisens Fd Ducati 1098 Streetfighter s ett par gången med och utan map och tweaks .

Kort sagt : Tuonon är mer raffinerad allt fungerar skönare /mjukare .

Tv4 Chassie och Elektronik paket är bäst och Motorn är fantastiskt fin/brutal .

Eller om jag vänder på det .. det jag tyckte va bättre på Sf va frambromsen och smidigheten ... få se nu Ärligt så ser den lite Coolare ut mer som en .. streetfighter hehe .

Efter jag kört Tv4 ett tag o pröva Sf så va den inte lika kul som innan , du måste nog testa lite själv :D

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Gjorde ett oljebyte i går och noterade att Oljepluggens magnet va som ny=inget skit på den alls :tummenupp

Ingen av Mina fd Sd990 va totalt utan metall sörja .

Känns bra :)

Iofs Oljebyte nr3 på 750mil .. men men .

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Nu blev det en liten vårshopping :)
Qstarz gps, däckvärmare, och fina svarta ASV handtag :)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
däckvärmare .. fifan nu jäklar får man ducka när du kommer farandes va :D:yoparty:banana

Kul o fixxa lite på hojen , Jag köpte en Motorskyddskåpa från Gb glass på Kopplings sidan :)
Prognosen för helgen inger hopp :rock

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Jäklar i min låda, nu händer det grejer. Tur man fick en till uppsättning slicks i helgen :D

Nån som kört på Pilot Race?

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
däckvärmare .. fifan nu jäklar får man ducka när du kommer farandes va :D:yoparty:banana

Kul o fixxa lite på hojen , Jag köpte en Motorskyddskåpa från Gb glass på Kopplings sidan :)
Prognosen för helgen inger hopp :rock

Du vill inte byta mot min skitfula R&G kåpa då? ;) jag behövde ha gängtätning på mina skruvar så det inte skulle pissa olja, så kan säkert behövas på gb åxå.
Ska ev Race mappa min i morgon så jag får rätt gensvar med Öppet raktigenom :banana:tuttar
Är det pc5? Jag sitter o klurar på nåt sånt åxå då den drar så jävligt med soppa.. Den drar ju jämt en liter trots att mätaren säger 0.7.. Ska testa en tank med pruttpipan o stängd butterfly o se om den räknar rätt då.
:rock

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Jag kör standard och den räknar ändå inte rätt...

Finns en verkstad i skogen utanför Norrtälje som mappar om original ECU, smidigare än att klämma in en PC. Ett par stycken i klubben har varit där med sina RSV4 med gott resultat.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
tjo Micke tack för tipset om gängorna ...det trodde inte det skulle läcka om endast 3 bultar bytes ..har ej bytt ännu .

Angående soppaförbrukningen ..Tanken rymmer inte det som står i manualen det är utan bensinpump ..
Inte Pc5 utan Aprilia/Akro map för öppet avgas .. ska va mkt bättre gassvar . förbrukningen lär inte bli bättre . Min e ok ca 0.7l mätarn stämmer :)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
tjo Micke tack för tipset om gängorna ...det trodde inte det skulle läcka om endast 3 bultar bytes ..har ej bytt ännu .

Angående soppaförbrukningen ..Tanken rymmer inte det som står i manualen det är utan bensinpump ..
Inte Pc5 utan Aprilia/Akro map för öppet avgas .. ska va mkt bättre gassvar . förbrukningen lär inte bli bättre . Min e ok ca 0.7l mätarn stämmer :)

Aha, hoppas det blir fint då. Vissa hål är ju blinda så dom är ingen fara, men dom som går in i oljan pinkade på min genom gängan.. Blev kalas med lite loctite, så då spelar det ju ingen roll om det bara e en eller tio bult som bytes :)

Jag har nästan alltid 12-13 mil på trippen när jag tankar 12-13 liter.. Så då spelar ju inte tankens storlek någon roll :) :tuttar

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Okidoki , satte dit Gb-racing kåpan gick som en dans ingen olja inte :arsele :D

åfaan va du måste gasa helvete då din drar sååå ;)

Har iofs inte kollat exakt vad min drar , men vet att Polarens Ducati Streetfighter drog exakt eller vi tankade rätt exakt samtidigt då vi körde bandag :)

Hittade en Galning på youtube med touring kåpa på sin tror det är en "mra" ialf han vill testa toppfarten bland bilar på motorvägen på slutet.
249km/h hmm har för mig att vi kom upp i samma hastighet på Mantorp i sommras utan vindskydd :) eller hur Johansson ..

https://www.youtube.com/watch?v=MN5MJ34eObU

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Okidoki , satte dit Gb-racing kåpan gick som en dans ingen olja inte :arsele :D

åfaan va du måste gasa helvete då din drar sååå ;)

Har iofs inte kollat exakt vad min drar , men vet att Polarens Ducati Streetfighter drog exakt eller vi tankade rätt exakt samtidigt då vi körde bandag :)

Hittade en Galning på youtube med touring kåpa på sin tror det är en "mra" ialf han vill testa toppfarten bland bilar på motorvägen på slutet.
249km/h hmm har för mig att vi kom upp i samma hastighet på Mantorp i sommras utan vindskydd :) eller hur Johansson ..

https://www.youtube.com/watch?v=MN5MJ34eObU

Jag märkte ju inget läck förrän efter att man varit ute o brassat några kvällar, skulle kanske mer kalla det att det "fuktade" än läckte :)

Fick du i nån ny programvara?

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Känns inge vidare att ligga o mysåka på nynäsvägen i en äcklig fransk skåpbil, så hörs ett åskmuller och så blir man omkörd av nån jävla ligist på en TV4, kan det bli vår snart?:banana:rock:tuttar

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska